LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] briefpost

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
babs van egmond
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2013 13:49

briefpost

Ongelezen bericht door babs van egmond »

ik heb laatst briefpost gestuurd naar mijn verzekering via postnl (gewoon in de oranje box)
gewoon voldoende gefrankeerd maar is nooit aan gekomen (dit is niet de eerste keer dat post niet aankomt) de inhoud van de envelop waren originele brieven om schade vergoed te krijgen, betreft zon 300euro waar ik na een klacht gestuurd te hebben naar postnl,blijkt dat ik kan fluiten naar een vergoeding

Maar het is toch van de zotte dat wij ons post wel aan postnl moeten toe vertrouwen maar dat ze niet in staan voor de eigenlijk gelede schade ?

ik dacht dat de post zo verbeterd was ? Ik sta hierin niet alleen die dit is overkomen mijn vriendin heeft het zelfde gehad met verzekeringspapieren wat ook nooit is aangekomen. Die kreeg zelfs te horen dat je ook niet naar een postbus nr aangetekend kon sturen dus heeft ze het zo verstuurd

is dit een plaatselijk iets of landelijk ? want ik verstuur voortaan alleen nog maar kopieën inplaats van originele en liefst zelfs via mail met ontvangstbevestiging want dan komt het tenminste wel aan

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: briefpost

Ongelezen bericht door puma73 »

babs van egmond schreef:ik heb laatst briefpost gestuurd naar mijn verzekering via postnl (gewoon in de oranje box)
gewoon voldoende gefrankeerd maar is nooit aan gekomen (dit is niet de eerste keer dat post niet aankomt) de inhoud van de envelop waren originele brieven om schade vergoed te krijgen, betreft zon 300euro waar ik na een klacht gestuurd te hebben naar postnl,blijkt dat ik kan fluiten naar een vergoeding

Maar het is toch van de zotte dat wij ons post wel aan postnl moeten toe vertrouwen maar dat ze niet in staan voor de eigenlijk gelede schade ?

ik dacht dat de post zo verbeterd was ? Ik sta hierin niet alleen die dit is overkomen mijn vriendin heeft het zelfde gehad met verzekeringspapieren wat ook nooit is aangekomen. Die kreeg zelfs te horen dat je ook niet naar een postbus nr aangetekend kon sturen dus heeft ze het zo verstuurd

is dit een plaatselijk iets of landelijk ? want ik verstuur voortaan alleen nog maar kopieën inplaats van originele en liefst zelfs via mail met ontvangstbevestiging want dan komt het tenminste wel aan
Daarom kun je dit soort zaken van waarde aangetekend versturen en verzekeren.
Gewoon de juiste waarde inschatten en correct verzenden.
Laatst gewijzigd door puma73 op 10 apr 2013 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: briefpost

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Verkeerd geadresseerd zou ook nog kunnen natuurlijk....

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: briefpost

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Gouden regel bij mij: Ik stuur NOOIT originelen maar ALTIJD kopieën!! En helaas, PostNL is droevig slecht..... Wij kregen gisteren ook alweer een herinnering van een factuur die we nooit hebben ontvangen. De laatste 3 weken heb ik hooguit 4 dagen post gehad..... Ik vertrouw het eigenlijk niet en vraag me af hoeveel post er nog meer niet is aangekomen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: briefpost

Ongelezen bericht door tenormin »

babs van egmond schreef:ik heb laatst briefpost gestuurd naar mijn verzekering via postnl (gewoon in de oranje box)
gewoon voldoende gefrankeerd maar is nooit aan gekomen (dit is niet de eerste keer dat post niet aankomt) de inhoud van de envelop waren originele brieven om schade vergoed te krijgen, betreft zon 300euro waar ik na een klacht gestuurd te hebben naar postnl,blijkt dat ik kan fluiten naar een vergoeding

Maar het is toch van de zotte dat wij ons post wel aan postnl moeten toe vertrouwen maar dat ze niet in staan voor de eigenlijk gelede schade ?

ik dacht dat de post zo verbeterd was ? Ik sta hierin niet alleen die dit is overkomen mijn vriendin heeft het zelfde gehad met verzekeringspapieren wat ook nooit is aangekomen. Die kreeg zelfs te horen dat je ook niet naar een postbus nr aangetekend kon sturen dus heeft ze het zo verstuurd

is dit een plaatselijk iets of landelijk ? want ik verstuur voortaan alleen nog maar kopieën inplaats van originele en liefst zelfs via mail met ontvangstbevestiging want dan komt het tenminste wel aan
Het is niet plaatselijk maar landelijk. De enige optie is een "normaal adres" en aantekenen. Dus geen postbus. Bonnetje zeer goed bewaren. Met klachten bij Post Nl kom je inderdaad geen stap verder.

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: briefpost

Ongelezen bericht door Postloper »

Laat duidelijk zijn,aangetekend kun je naar een postbus sturen.Bij aflevering van het stuk
wordt er in de postbus een afhaalbericht voor aangetekend achtergelaten.Welke afgehaald
wordt,meestal in massa,door een medewerker van het aangeschreven bedrijf.
Wat verder de problemen betreft met verzending via de brievenbus is,dat er in de CVL,s en sorteer
centra nog wel eens post verloren raakt.Maar meestal komt die post de dag later weer terecht.
En post die na geruime tijd gevonden wordt in de cvl of sorteercentra gaat meestal retour afzender
en als dat niet lukt gaat het naar een afdeling in Den Haag die dan in de brief gaat kijken of ze een
afzender kunnen vinden en de brief wordt dan geretourneerd via deze afdeling.

Postloper

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: briefpost

Ongelezen bericht door tenormin »

Postloper schreef:Laat duidelijk zijn,aangetekend kun je naar een postbus sturen.Bij aflevering van het stuk
wordt er in de postbus een afhaalbericht voor aangetekend achtergelaten.Welke afgehaald
wordt,meestal in massa,door een medewerker van het aangeschreven bedrijf.
Wat verder de problemen betreft met verzending via de brievenbus is,dat er in de CVL,s en sorteer
centra nog wel eens post verloren raakt.Maar meestal komt die post de dag later weer terecht.
En post die na geruime tijd gevonden wordt in de cvl of sorteercentra gaat meestal retour afzender
en als dat niet lukt gaat het naar een afdeling in Den Haag die dan in de brief gaat kijken of ze een
afzender kunnen vinden en de brief wordt dan geretourneerd via deze afdeling.

Postloper
Laat ik dan ook duidelijk(er) zijn. Niet voor niets staan de fora vol met klachten over verzending post/pakketten en aangetekende brieven. Veel "zaken" weigeren aangetekende brieven aan te nemen, meestal afkomstig van de internetwinkels waar men iets gekocht heeft en wat niet goed is. Daar word al moedwillig mee geknoeid. Brieven worden, vooral de laatste jaren in de verkeerde brievenbussen gedaan, of op een adres met eenzelfde straatnaam in andere Gemeente. Zelfs rouw post, (zelf meegemaakt) werden 7 brieven in het geheel niet bezorgd. Ik begrijp dat u voor uw "Post" opkomt, maar ik ben er helemaal niet over te spreken en ik ben beslist niet de enige in Nederland.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: briefpost

Ongelezen bericht door ciske »

Ik ben prima over de post te spreken, ooit hadden wij hier slechte bezorging , maar dat is bij ons gelukkig verleden tijd.

Dus je kan niet elke postbezorger over 1 kam scheren.

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: briefpost

Ongelezen bericht door Postloper »

@ Tenormin

Wat betreft de aangetekende verzending is het mij bekend dat er stukken niet aankomen cq geweigerd worden.Deze stukken gaan retour afzender.Maar indien aangetekend nodig is voor bewijsvoering van verzending is het verzendbewijs verrekte handig.Dat er geknoeid zou worden met aangetekend is mij niet bekend maar misschien dat tenormin dit kan verduidelijken.
Wat betreft foutieve bezorging: dit wordt m.i. Veroorzaakt bij de verwerking in de sorteercentra.
Hier worden brieven voorzien van een code die bestaat uit postcode en huisnummer bijvoorbeeld
1234AA 10.Wordt deze code foutief ingevoerd dan komt deze brief in een heel ander postcode gebied terecht en als de besteller aldaar even niet goed oplet,wat goed kan,ligt de brief in de verkeerde brievenbus.Let de besteller wel goed opdan wordt deze brief op het depot overplakt met de zogenaamde herstel aan geadresseerde sticker alwaar met pen de goede postcode en huisnummer worden ingevuld.
Daarna gooit de besteller de brief in de brievenbus.
Wat betreft de rouwpost,een schande dat deze niet op tijd bezorgd is,maar helaas gebeurt vaker.
Verder uiteraard bereid tot het beantwoorden van eventuele vragen.

Groet Postloper

lumarak
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 okt 2012 09:47

Re: briefpost

Ongelezen bericht door lumarak »

ciske schreef:Ik ben prima over de post te spreken, ooit hadden wij hier slechte bezorging , maar dat is bij ons gelukkig verleden tijd.

Dus je kan niet elke postbezorger over 1 kam scheren.
Het gaat niet over een postbezorger het gaat over PostNL.
Gezien de vele reactie's op het forum is het gewoon een bende
daar.En er kan dus wel een goede bezorging zijn daar maar weet
je ook zeker dat je alle post krijgt die naar je verstuurd is?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: briefpost

Ongelezen bericht door ciske »

lumarak schreef:.En er kan dus wel een goede bezorging zijn daar maar weet
je ook zeker dat je alle post krijgt die naar je verstuurd is?[

Dat weet ik zeker ja, en dat het over de post.nl gaat is mij bekend. Maar zoals je zelf begrijpt , zijn het de postbezorgers die het rondbrengen.

Alsnog, als je goed gelezen had....was het eerst een bende hier, nu loopt alles top.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: briefpost

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hier ook top, na 9 jaar geen enkele klacht.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: briefpost

Ongelezen bericht door tenormin »

@lumerak, zal wel aan mij liggen, maar ik kan niet zo 1,2,3 zien dat er berichten zijn weggehaald. Is ook niet echt een Topic om een strak voorhoofd van te krijgen, dus alles werd gewoon netjes van eigen visie voorzien. Vergis je je niet met een ander Topic?

lumarak
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 okt 2012 09:47

Re: briefpost

Ongelezen bericht door lumarak »

tenormin schreef:@lumerak, zal wel aan mij liggen, maar ik kan niet zo 1,2,3 zien dat er berichten zijn weggehaald. Is ook niet echt een Topic om een strak voorhoofd van te krijgen, dus alles werd gewoon netjes van eigen visie voorzien. Vergis je je niet met een ander Topic?
Had gereageerd op de laatste opmerking van ciske
over als je goed gelezen had. Daar heb ik een opmerking
over gemaakt in de trant van als je zelf goed gelezen had.
En die is verdwenen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: briefpost

Ongelezen bericht door tenormin »

Had gereageerd op de laatste opmerking van ciske
over als je goed gelezen had. Daar heb ik een opmerking
over gemaakt in de trant van als je zelf goed gelezen had.
En die is verdwenen.
Okay, of niet gelezen of het was er af, sorry.

Wiedels
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 mar 2013 12:19

Re: briefpost

Ongelezen bericht door Wiedels »

Ik heb 14 december een aangetekende brief naar het buitenland gestuurd. Ben half januari naar het postkantoor gegaan om te vragen of de brief was aangekomen. Dit was niet het geval, de brief was op 27 december voor het laatst te traceren. Via de klantenservice een klachtenformulier toegezonden gekregen en ingevuld. Het onderzoek kon enige maanden duren. Ik had aangegeven dat de brief naar mij teruggezonden zou worden (als ie gevonden zou worden) omdat de in de brief vermeldde data niet meer klopten. Krijg ik twee weken geleden te horen dat de brief toch was afgegeven op 22 maart. Heb meteen post.nl gebeld maar die vonden dat de zaak was afgehandeld, de brief was afgeleverd. Dan krijg je 's avonds een mail betr. klanttevredenheid, heb ik ingevuld en aangegeven dat ik gecompenseerd wil worden. Ben tot nu toe niet benaderd maar heb wel kosten van de tolk die de brief vertaald heeft en de aangetekende kosten. Het is echt schandalig zoals ze je behandelen bij post.nl

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: briefpost

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Beetje raar dat PostNL hier zomaar de schuld krijgt. Bij heel veel bedrijven waar je geld claimt of een klacht instuurt komen deze standaard nooit aan, tenzij de post aangetekend is verzonden.

De claims / klachten komen uiteraard wél aan maar gaan gewoon direct de papierversnipperaar in.

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: briefpost

Ongelezen bericht door Postloper »

Naast het gegeven dat ik bij de post werk heb ik ook nog een ander bedrijf waarbij ik veel moet versturen.Maar laat ik eerst proberen te vertellen wat er met een aangetekende gebeurt.Deze wordt afgegeven bij een post punt,wordt gescand en daarmee opgenomen in het systeem van post.nl.
Vanaf het postpunt gaat deze naar de verdeel lokatie in de stad waar U woont en vanaf daar gaat de aan
getekende naar Arnhem en vanaf daar gaat de aangetekende voor buitenland op reis.En verdwijnt dan
eigenlijk uit beeld bij post.nl.De normale gang van zaken zou moeten zijn dat de aangetekende bij binnenkomst in het land van bestemming door de post aldaar moet worden ingescand.Op dat moment is
het stuk ook voor de verzender alhier weer te traceren.Zo zou het moeten gaan,maar helaas gaat het
niet altijd zo.Landen waar post veelvuldig,dus ook aangetekend kwijt raakt,zijn Italie,Duitsland ( wel afgeleverd maar de inhoud weg),Belgie en het voormalige oostblok.Voor China heb je ook grote kans van niet arriveren.Wat betreft de aansprakelijkheid,een klacht indienen bij de post in NL helpt niet want zij
hebben de procedure gevolgd.Dus klagen bij de post in het land van de geadresseerde.Klachten formulieren vindt je over het algemeen wel op de web sites van de diverse posten.

Postloper

BTT
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2013 20:00

Re: briefpost

Ongelezen bericht door BTT »

Ook ik heb een probleem met in mijn geval post.nl
Ik heb via marktplaats een tuniek verkocht en deze uiteraard verzonden, voldoende gefrankeerd, volledig geadresseerd en de enveloppe paste met gemak door de brievenbus. Tot op heden, ruim een week later is deze nog steeds op de plaats van bestemming. Vandaag contact gehad met post.nl en dan krijg je te horen, wat vervelend ik kan de klacht in behandeling nemen maar aangezien ik het niet als pakket heb verstuurd en dus geen track-en-tracecode heb is de kans klein dat ze de enveloppe kunnen (willen) traceren? WTF? Wat moet ik hiermee, mevrouw wil aangifte gaan doen ... ik ben altijd eerlijk met het verkopen en nu lijk ik het dupe te worden van de 'problemen' van en bij post.nl? Iemand tips? Ik baal hier enorm van.

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: briefpost

Ongelezen bericht door Postloper »

@ btt


Hallo,begin het spoor te volgen vanaf het punt waar U de brief gepost hebt.Deze brief gaat vanaf de brievenbus naar een centrale lokatie in Uw directe woonomgeving.Vandaar gaat de post naar het voor U dichtbijzijnde sorteercentrum.Probeer bij de lokatie in Uw woonplaats erachter te komen hoe de post gegaan is en deponeer daar Uw klacht.Laat ze daar maar gaan onderzoeken wat er gebeurt is.
Wat ook nog wel eens gebeurt is dat post bij de geadresseerde is aangeboden en dat het de bezorger niet gelukt is de post,in dit geval uw pakje door de brievenbus te krijgen.Wat dan de procedure is,is dat er bij de geadresseerde een kaartje door de bus moet gaan en dat het stuk bij een post.nl punt af te halen is.Nu weet ik uit ervaring dat postbezorgers niet altijd deze kaartjes bij zich hebben en wel eens constructieve oplossingen bedenken zoals het afgeven van het pakje bij anderen in de straat en als deze het pakje dan niet doorgeven blijft het zoek.Dus het is ook zeker van belang om aan geadresseerde te vragen om even in de buurt te informeren.Tevens is het wel goed om ook even de lokatie post in de buurt van de geadresseerde te bellen en daar te informeren want hoe gek het ook klinkt,degenen die de wijken/lopen zetten herinneren zich meestal de paketjes brieven wel en misschien
Igt het daar nog wel want als de bezorger het goed doet zou het pakje teruggestuurd moeten worden naar de centrale lokatie en daar weer opnieuw in de bestel ronde vande volgende dag opgenomen moeten worden.
Ik hoop dat U er wataan hebt.

Postloper

Gesloten