Goedendag,
Afgelopen vrijdag hebben wij een brief ontvangen van een incassobureau.
Het betreft de invoerrechten van een pakket dat op 26-04-2013 is geleverd op ons huisadres.
Hierbij zat geen rekening gevoegd.
Nu hebben ze de betaling gestuurd naar een adres van 3 jaar geleden. Dit terwijl ik niets heb afgesloten bij dhl.
We hebben contact opgenomen met DHL en die zeggen dat ze niets kunnen doen omdat het doorgezonden is naar vesting finance. Natuurlijk wil ik gewoon de invoerrechten betalen maar niet de andere kosten. Ik heb namelijk helemaal niets doorgegeven van mijn oude adres.
Ze zeggen dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de wijziging. Maar wat ik niet snap je levert iets op het juiste adres en ineens verander jezelf het post adres. Ik heb daar niet omgevraagd.
Ze zeggen dat de rechterlijke stappen gaan ondernemen. Wat kan ik en moet ik doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DHL vesting finance incasso
Re: DHL vesting finance incasso
Het lijkt me in dit geval redelijk klip en klaar. Briefje schrijven dat u verwacht dat de rekening voor invoerheffingen naar hetzelfde adres wordt gestuurd als waar het pakje werd geleverd en waar u al 3 jaar woont. Geef aan dat u bereid bent de hoofdsom te betalen maar de bijkomende kosten afwijst wegens wanprestatie van DHL.
Alfatrion (op dit forum) kan vast wel een venijnig tekstje voor u opstellen. U staat volledig in uw recht in dit geval.
Indien niet geaccepteerd, rustig eventuele stappen afwachten en alles schriftelijk afhandelen waarbij u blijft herhalen bereid te zijn de betreffende invoerheffingen te voldoen.
Alfatrion (op dit forum) kan vast wel een venijnig tekstje voor u opstellen. U staat volledig in uw recht in dit geval.
Indien niet geaccepteerd, rustig eventuele stappen afwachten en alles schriftelijk afhandelen waarbij u blijft herhalen bereid te zijn de betreffende invoerheffingen te voldoen.
Zojuist een reactie ontvangen:
Wij hebben uw email in goede orde ontvangen. Opnieuw dienen wij u te berichten dat cliënte nimmer bekend is geworden met een adreswijziging voor uw accountnummer. Cliënte kan een factuuradres niet wijzigen op basis van een afwijkend afhaal- danwel afleveradres. U blijft immer zelf verantwoordelijk voor de juiste adresgegevens van uw accountnummer.
ACCOUNTNUMMER: Krijg iets opgestuurd en heb nooit een account aangemaakt.
Welke stap moet ik nu ondernemen?
Wij hebben uw email in goede orde ontvangen. Opnieuw dienen wij u te berichten dat cliënte nimmer bekend is geworden met een adreswijziging voor uw accountnummer. Cliënte kan een factuuradres niet wijzigen op basis van een afwijkend afhaal- danwel afleveradres. U blijft immer zelf verantwoordelijk voor de juiste adresgegevens van uw accountnummer.
Ze precies dat berichten: dat u helemaal géén relatie met DHL heeft, nooit een accountnummer heeft aangemaakt of laten aanmaken en nooit eerder van DHL's diensten gebruik heeft gemaakt.silgroen schreef: Wij hebben uw email in goede orde ontvangen. Opnieuw dienen wij u te berichten dat cliënte nimmer bekend is geworden met een adreswijziging voor uw accountnummer. Cliënte kan een factuuradres niet wijzigen op basis van een afwijkend afhaal- danwel afleveradres. U blijft immer zelf verantwoordelijk voor de juiste adresgegevens van uw accountnummer.
Dat DHL op incidentele wijze en zonder instructie vooraf of goedkeuring achteraf, geheel zelfstandig overgegaan is tot het doen van een inklaring. Dat acceptatie van de zending aan de deur op uw adres wat u betreft impliceert dat u bereid bent op dit adres ook de betreffene kostenoverzichten cq fakturen te ontvangen.
U kunt dan nogmaals herhalen dat u bereid bent de inklaringsfaktuur te voldoen, zonder bijkomende kosten en dat u bij volharding van het incassobureau verdere procedures met vertrouwen tegemoet ziet.
Oke, bedankt heb gelijk een brief getypt en verzonden.
in afwachting van antwoord.
Vind het echt een schande dat je zoveel moeite moet doen om gewoon je gelijk te krijgen. Dit terwijl er bij DHL iets niet klopt. En het incassobureau de kosten willen hebben.
Vind dat ze d kosten maar moeten halen bij DHL
in afwachting van antwoord.
Vind het echt een schande dat je zoveel moeite moet doen om gewoon je gelijk te krijgen. Dit terwijl er bij DHL iets niet klopt. En het incassobureau de kosten willen hebben.
Vind dat ze d kosten maar moeten halen bij DHL
Wij hebben ook een keer een blafbrief ontvangen van Vesting voor de betaling van invoerrechten. Er bovenop natuurlijk de extra kosten.
Heb aangegeven dat we de factuur nooit hebben ontvangen waar de brief over ging. Hierna kreeg ik de factuur van DHL gemaild waarna ik deze voldaan heb. Van Vesting kregen we vervolgens weer een brief dat we de incassokosten nog moesten betalen. Omdat deze kosten in mijn ogen onterecht waren (want geen dhl factuur ontvangen in eerste instantie) was ik niet van plan die te betalen.
Heb Vesting gevraagd om bewijs van aflevering van de betreffende DHL factuur. Dit hebben ze natuurlijk niet aangezien dat gewoon met de brievenbuspost wordt verzonden. Vervolgens niets meer van Vesting vernomen. Na een tijdje nog eens ingelogd op die site waar je de status kunt bekijken en bleek dat het dossier gesloten was.
Vind dat Vesting maar een smerig bedrijf die door intimidatie (blafbrief en bijbehorend e-mailcontact) mensen tot betaling willen dwingen van onterechte kosten.
Heb aangegeven dat we de factuur nooit hebben ontvangen waar de brief over ging. Hierna kreeg ik de factuur van DHL gemaild waarna ik deze voldaan heb. Van Vesting kregen we vervolgens weer een brief dat we de incassokosten nog moesten betalen. Omdat deze kosten in mijn ogen onterecht waren (want geen dhl factuur ontvangen in eerste instantie) was ik niet van plan die te betalen.
Heb Vesting gevraagd om bewijs van aflevering van de betreffende DHL factuur. Dit hebben ze natuurlijk niet aangezien dat gewoon met de brievenbuspost wordt verzonden. Vervolgens niets meer van Vesting vernomen. Na een tijdje nog eens ingelogd op die site waar je de status kunt bekijken en bleek dat het dossier gesloten was.
Vind dat Vesting maar een smerig bedrijf die door intimidatie (blafbrief en bijbehorend e-mailcontact) mensen tot betaling willen dwingen van onterechte kosten.
Ik heb van Vesting Finance een prive bericht ontvangen op dit forum. Dat ze klachten zeer serieus nemen. Ik gelijk een brief aan hen gezonden zoals ze vragen. Maar tot op heden geen reactie. 2 weken geleden weer gebeld om te vragen hoe de zaken staan en ze gave aan dat we het schriftelijk zouden ontvangen. Tot op heden niets. Weer gebeld en nu zeggen ze eerst betalen dan praten.
Ben niet gek!
Tevens krijg ik ook geen reactie waar ik het verschuldige bedrag heen kan overmaken.
Naar hun rekening of naar DHL. Tevens vind ik DHL ook een héél slecht bedrijf.
Dit geven aan wij kunnen er niets mee want hebben het dossier niet. Vind ik ook lulkoek!
Moet ik nou het geld wat ik moet betalen zonder extra kosten gewoon overmaken naar hun rekening?
Vesting Finance of DHL?
Of toch afwachten wanneer ze eens met een net antwoord komen?
Ben niet gek!
Tevens krijg ik ook geen reactie waar ik het verschuldige bedrag heen kan overmaken.
Naar hun rekening of naar DHL. Tevens vind ik DHL ook een héél slecht bedrijf.
Dit geven aan wij kunnen er niets mee want hebben het dossier niet. Vind ik ook lulkoek!
Moet ik nou het geld wat ik moet betalen zonder extra kosten gewoon overmaken naar hun rekening?
Vesting Finance of DHL?
Of toch afwachten wanneer ze eens met een net antwoord komen?