LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DPD levert gewoon niet

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Filijne5
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2009 15:47

DPD levert gewoon niet

Ongelezen bericht door Filijne5 »

Alweer een pakket dat niet wordt geleverd. Via webwinkel besteld, ben de hele dag thuis, pakket wordt niet geleverd, voertuig van DPD rijdt dan wel langs ons huis.
We zagen hem door de straat rijden ! Geen briefje in de bus niets.. geen aanbellen niets...

Staat er op het overzicht van de tracking site : Dat ons adres niet zou kloppen en dat het pakket daarom niet is afgeleverd. We kochten via een webwinkel www.koopvoer.nl en die hebben de juiste adressering gedaan. Dus daar ligt de fout niet. De webwinkel heeft het correcte adres vermeld. Nu zitten we dus zonder het pakket dat hondenvoer betreft, en met dat warme weer gaat het weer terug naar hun depot. Wij zijn erg boos want dit is niet de eerste keer met die zelfde chauffeur dat het niet gedaan wordt. Wat een zooitje daar bij DPD. Ook steeds dezelfde waardeloze chauffeur die dit flikt.
Ook geen goede klantenservice. Onvriendelijk, arrogant, en laten je heel lang aan de lijn wachten. Het is nog steeds niet opgelost en ons hondje maar wachten...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: DPD levert gewoon niet

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dan heb ik andere ervaringen: ik ben altijd blij als een webwinkel via DPD levert. Dan wordt het tenminste lekker vroeg bezorgd. Ik kan de klok er bijna op gelijk zetten.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: DPD levert gewoon niet

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Misschien een klein voorraadje aanleggen, dan komt uw hondje niet in de problemen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: DPD levert gewoon niet

Ongelezen bericht door sjohie »

Filijne5 schreef:Alweer een pakket dat niet wordt geleverd. Via webwinkel besteld, ben de hele dag thuis, pakket wordt niet geleverd, voertuig van DPD rijdt dan wel langs ons huis.
We zagen hem door de straat rijden ! Geen briefje in de bus niets.. geen aanbellen niets...

Staat er op het overzicht van de tracking site : Dat ons adres niet zou kloppen en dat het pakket daarom niet is afgeleverd. We kochten via een webwinkel http://www.koopvoer.nl en die hebben de juiste adressering gedaan. Dus daar ligt de fout niet. De webwinkel heeft het correcte adres vermeld. Nu zitten we dus zonder het pakket dat hondenvoer betreft, en met dat warme weer gaat het weer terug naar hun depot. Wij zijn erg boos want dit is niet de eerste keer met die zelfde chauffeur dat het niet gedaan wordt. Wat een zooitje daar bij DPD. Ook steeds dezelfde waardeloze chauffeur die dit flikt.
Ook geen goede klantenservice. Onvriendelijk, arrogant, en laten je heel lang aan de lijn wachten. Het is nog steeds niet opgelost en ons hondje maar wachten...
Volgens mij is de webwinkel tot aan aflevering verantwoordelijk, dus laat hen het maar oplossen zou ik zeggen. En de volgende keer misschien bestellen bij een andere webwinkel die werkt met een andere vervoerder?

Net zoals GJvdZ hierboven hebben wij ook een voorkeur, in ons geval voor PostNL. Hun bezorger hier is top, dus daarom kopen we eigenlijk alleen bij webwinkels die met hun werken. DPD hier is minder, en selectvracht is ook hit-and-miss. Gelukkig biedt het wereldwijde web je veel keuze qua winkels.

Trudy Pronk
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2015 16:25

Re: DPD levert gewoon niet

Ongelezen bericht door Trudy Pronk »

Ook wij hebben hele slechte ervaringen met DPD.
Tot drie keer toe (verschillende leveringen) beweren ze aan de deur te zijn geweest en een briefje te hebben achtergelaten.
We waren de hele dag thuis. Maar geen DPD. De volgende dag zouden ze weer komen, en weer geen DPD.
Bellen, mailen etc. Maar bezorgen ho maar. Het is werkelijk verschrikkelijk. Hoe kan een bedrijf zo functioneren.
Je wordt onbeschoft behandeld aan de telefoon. Ze beweren gewoon dat de chauffeur wel geweest en een briefje heeft achter gelaten. Wat dus niet zo is.
En dat briefje moet je gebruiken om het opnieuw te laten bezorgen. Maar dat krijg je dus niet.
Om gek van te worden.
Vandaag voor de derde keer een pakket NIET geleverd gekregen.
Vanaf nu bestellen we alleen nog maar via Internet als het NIET geleverd wordt door DPD.

chaterz
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 sep 2012 20:15

Re: DPD levert gewoon niet

Ongelezen bericht door chaterz »

Nooit geen problemen met DPD als zakelijke klant, pakketten komen altijd tussen 15:00 en 15:30 binnen, de klok kan ik er bijna op gelijk zetten.

Blijven netjes wachten wanneer een doos beschadigd is totdat wij aangeven dat de levering onbeschadigd is.

CS01
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2015 13:51

Re: DPD levert gewoon niet

Ongelezen bericht door CS01 »

Bij deze mijn negatieve ervaring met DPD.
Ik heb een quadcopter bij een webwinkel besteld en het pakket was dan een tij spoorloos.
Het volgende is gebeurd:

DPD heeft het pakket bij een buurman bezorgd, omdat ik niet thuis was.
Dan heeft de DPD een briefje met de huisnummer van een ander buurman in mijn brievenbus gedaan
Het was de verkeerde huisnummer en daardoor was het pakket voor mij spoorloos

Ik heb met DPD gebeld war het pakket eventueel bezorgd kan zijn
Voor DPD was het niet duidelijk waar het pakket bezorgd was.

De DPD-chauffeur heeft de volgende dag geprobeerd te achterhalen waar het pakket gebleven is. Hij heeft bij meerdere buren aangebeld om te vragen of iemand het pakket heeft.
De DPD-chauffeur heeft aan mijn directe buurman zijn telefoonnummer voor mij achtergelaten
dat ik met hem contact ga opnemen.

Twee dagen geleden kwam een buurman (geen idee op welke huisnummer hij woont) bij mij met het pakket. Het was geopend en de inhoud was gebruikt.
Volgens de buurman heeft een vriend van hem het pakket in ontvangst genomen en er is niet daarvoor getekend.
Wat verder met het pakket gebeurd is kan ik in het detail niet weten, maar de inhoud is gebruikt en het werkt trouwens ook niet.

Ik heb dan toch een keer met de DPD-chauffeur gebeld met de vraag wat er gebeurd is.
Volgens hem gaat hij het probleem oplossen en de inhoud vergoeden. Op mijn vraag waarom niemand voor het pakket moest tekenen heb ik als antwoord gekregen dat er wel getekend is. Sterker nog... hij zegt dat op de scanner waarop getekend moet worden een camera met geluid zit en hij zo kan achterhalen wie getekend heeft. Dat vind ik nu niet geloofwaardig en ik wacht nog steeds op een telefoontje van de DPD-chauffeur ;-)

Ik heb dus geprobeerd een klacht bij de DPD in te dienen, maar dat mocht volgens DPD niet. Dat kan alleen de verzender. Op de vraag waar dit in de voorwaarden van de DPD staat kreeg ik alleen de antwoord dat men het niet wist. Dus ik vraag waar op internet de voorwaarden staan kreeg ik ook de antwoord dat men het niet wist. Ik moest de voorwaarden van de DPD bij de verzender ophalen. En ik zou mij niet zo druk maken ik ben ja niet de klant en de DPD heeft ja niets met mij te maken.

Trouwens! Op de website van de DPD staat wel beschreven (ik bedoel niet de voorwaarden) wat men moet doen als men een beschadigd pakket ontvangen heeft. Men kon een klacht/claim indienen als ontvanger. Er staat er niet dat dit per se de verzender moest doen. Ik heb wel nog aangegeven dat ik een klacht tegen de chauffeur wil indienen en dat wil men eventueel oppakken.

Met de webwinkel heb ik contact opgenomen of zij een klacht willen indienen. Ik heb een mailtje ontvangen van de webwinkel dat ze dat al gedaan hebben. Heel netjes!!!

Nu nog afwachten of iemand de schade gaat vergoeden. Ik weet namelijk niet hoe het wettelijk zit.
Moet de verzender, DPD of eventueel de buurman het pakket vergoeden? En als het echt zo is dat niemand voor het pakket getekend heeft? Wie is dan verantwoordelijk?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit meer bij een webwinkel ga bestellen die gebruikt maakt van de DPD.

Loupland
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2012 19:15

Re: DPD levert gewoon niet

Ongelezen bericht door Loupland »

Hoe komt het dat sommige mensen hier de klok gelijk kunnen zetten op DPD... En dat als IK wat door ze geleverd hoor te krijgen... het altijd tussen 8.00 en 17.00 is?

Ze zeggen tegen mij in een mail, we komen tussen 9.00 en 11.00, MAAR als het druk is DAN tussen 8.00 en 17.00...

En dan denk ik, jullie waren de hele tijd al van plan om tussen 8 en 5 te komen, want hoe kan iets nou eerder aankomen als het druk is? "Zo, voor negenen! Wat zijn jullie vroeg!" "Ja meneer, het is echt héél druk"

Dat is onlogisch!!!

En ik wil er ook nog maar even bij zeggen, dat "Donderdag tussen 8.00 en 17.00" geen AFSPRAAK is... Dat is net zo min een afspraak als "Tussen 2 januari en 3 oktober" Het is een grove schatting. En geen normaal werkend Nederlands persoon kan wat met die tijd, behalve de hele dag vrij nemen!

riddert
Berichten: 2141
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: DPD levert gewoon niet

Ongelezen bericht door riddert »

Loupland schreef:Hoe komt het dat sommige mensen hier de klok gelijk kunnen zetten op DPD... En dat als IK wat door ze geleverd hoor te krijgen... het altijd tussen 8.00 en 17.00 is?

Ze zeggen tegen mij in een mail, we komen tussen 9.00 en 11.00, MAAR als het druk is DAN tussen 8.00 en 17.00...

En dan denk ik, jullie waren de hele tijd al van plan om tussen 8 en 5 te komen, want hoe kan iets nou eerder aankomen als het druk is? "Zo, voor negenen! Wat zijn jullie vroeg!" "Ja meneer, het is echt héél druk"

Dat is onlogisch!!!

En ik wil er ook nog maar even bij zeggen, dat "Donderdag tussen 8.00 en 17.00" geen AFSPRAAK is... Dat is net zo min een afspraak als "Tussen 2 januari en 3 oktober" Het is een grove schatting. En geen normaal werkend Nederlands persoon kan wat met die tijd, behalve de hele dag vrij nemen!
Je zou het pakketje natuurlijk ook elders kunnen laten bezorgen, of op je werk, of... Dan hoef je geen vrij te nemen.
U zult zelf toch ook begrijpen dat er veel factoren zijn die een levering kunnen beinvloeden. Neem alleen het verkeer met eventuele files, storingen aan de bedrijfsbussen, weersomstandigheden, omleidingen, ziekte en ga zo maar door.

Loupland
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2012 19:15

Re: DPD levert gewoon niet

Ongelezen bericht door Loupland »

riddert schreef: Je zou het pakketje natuurlijk ook elders kunnen laten bezorgen, of op je werk, of... Dan hoef je geen vrij te nemen.
U zult zelf toch ook begrijpen dat er veel factoren zijn die een levering kunnen beinvloeden. Neem alleen het verkeer met eventuele files, storingen aan de bedrijfsbussen, weersomstandigheden, omleidingen, ziekte en ga zo maar door.
Zou jij om diezelfde redens 6 uur vertraging bij bussen accepteren? of bij je pizzakoerier? of bij ook maar IETS anders in dit leven? Nee natuurlijk niet... Kul argumenten. Als je je zaken organisatorisch op orde heb, dan kan je gewoon binnen 2 uur nauwkeurig zijn. Stel je voor je belt een taxi en na 6 uur is hij er nog niet en dan zegt hij tegen jou: Ja meneer, ziekte, weersomstandigheden, file, auto kapot... Wat zeg jij dan?

Bel de tandarts op en maak een afspraak voor vrijdag tussen 8 en 5... Kijken of ze het accepteren... En zo niet, dan zeg je: Ja maar, ik heb ook te maken met het verkeer, ziekte, uitval van m'n auto, weersomstandigheden... Dat begrijpt u toch ook wel?

Denk het niet! Het is in alle opzichten, met al het vergelijk gewoonweg raar, dat een bedrijf zo'n afspraak met je maakt. Maar schijnbaar zijn er een paar mensen, zoals jij, die dit volledig en volkomen accepteren...

En soms bestel je wel eens iets wat je niet ergens anders kan laten leveren. Denk aan de wat grotere dingen. Zie je ze al op kantoor aankomen met een halve pallet emmers? Ja die zijn voor de meneer van de financiele afdeling... Hij laat dat even hier in de lobby staan de hele dag en hij gaat dat dalijk in z'n Toyota Aygo proppen...

Ik kan niet begrijpen, dat jij niet begrijpt, dat dit raar is.

Gesloten