LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FedEx invoerbelasting/inklaringskosten

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
PennyWiser
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2017 15:18

FedEx invoerbelasting/inklaringskosten

Ongelezen bericht door PennyWiser »

Ik heb onlangs een artikel besteld uit Japan. Nu weet ik dat ik bepaalde kosten ben verschuldigd en heb ik daar bij aankoop ook rekening mee gehouden.

Ik heb het artikel al bijna 2 weken in bezit, maar ik heb nog geen factuur gezien. Ik heb gebeld met FedEx, maar zij hadden nog niets van de douane gehoord.

Heeft iemand ook langer moeten wachten, of zelfs nooit een factuur ontvangen? En ja, ik hoop uiteraard dat de factuur niet komt :P

taxikemperman
Berichten: 637
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: FedEx invoerbelasting/inklaringskosten

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Misschien heeft u gewoon mazzel gehad en heeft de Douane het pakket niet bekeken en krijgt u daardoor ook geen factuur.
Ik bestel regelmatig in China en de ene keer krijg ik wel een naheffing en de andere keer niet.
Ik ga in ieder geval niet erachteraan.

PennyWiser
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 aug 2017 15:18

Re: FedEx invoerbelasting/inklaringskosten

Ongelezen bericht door PennyWiser »

redhead55 schreef:Vreemd. Lijkt er op dat de aanslag nog niet definitief is. Ook is er de laatste tijd veel storing geweest op de diverse douane systemen maar in dat
geval kan de noodprocedure gevolgd worden. Heeft FedEx helemaal geen terugkoppeling van douane ontvangen ? Ook niet dat verschuldigde douanerechten bijvoorbeeld 0 zijn ? Maar er zou in elk geval een btw heffing uit moeten rollen.
Die medewerker was aan het kijken en die zei iets van 'oh das vreemd, er is niets binnen of in het systeem van de douane.' Toen raadde hij me aan te wachten of contact op te nemen met de douane.

Dat doe ik niet, ze sturen maar iets of niet, maar ik ga er niet achteraan.

Gesloten