LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fout door mij, fout door post.nl

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
langste adem

fout door mij, fout door post.nl

Ongelezen bericht door langste adem »

Vorige week een bestelling gedaan en vrijdag een mail gehad dat het pakket was verstuurd. Toen we maandag nog niets ontvangen hadden checkte ik even de mail van de webwinkel over het trackingnummer van post.nl

Op dat moment kwam ik erachter dat ik bij het bestellen ons verkeerde huisnummer had ingevuld. Oerstom natuurlijk. Het huisnummer 28 wat ik had ingevuld bestaat geeneens in onze straat.
Volgens de track en trace van Post.nl stond er dat het pakket bij de buren was afgeleverd, op nummer 27.
Afijn daar langsgeweest, maar zij hadden geen pakket ontvangen. Contact gezocht met de afzender en zij vertelden me dat Post.nl het in een heel andere straat had afgeleverd.

Vanavond die persoon gesproken, maar die had het alweer afgegeven aan zijn buurman op nummer 28 en die zou het volgens hem afgeven bij ons in de juiste straat (een paar straten verderop). Maar nummer 28 wat op het pakket stond bestaat dus niet bij ons in de straat en nu blijkt de persoon op vakantie te zijn.
Ik ben uiteraard zo stom geweest om ons huisnummer verkeerd te vermelden. En ik mag dus niet klagen als ze het op nummer 27 hebben afgegeven . Maar post.nl heeft het in een hele andere straat bezorgd.

Ik ga er vanuit dat het uiteindelijk allemaal goedkomt, maar ik vraag me af wat als dat niet zo is. Ben ik dan mijn geld kwijt ?

Bob Schurkjens

Re: fout door mij, fout door post.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja.

langste adem

Daar was ik al bang voor. Bij mijn weten was de zending niet verzekerd en hoefde er niet voor getekend te worden bij aflevering. De webwinkel valt ook niets te verwijten.
Nouja even afwachten maar nog .

langste adem

Ik heb het pakket inmiddels ontvangen. Op het pakket stond een label met het huisnummer wat ik verkeerd had ingevuld. Daar overheen was weer een label geplakt met een hele andere straatnaam met datzelfde huisnummer. Ik weet niet of Post.nl dat gedaan heeft (er stond namelijk ook de naam van Geodis op als vervoerder).
1 artikel was overigens beschadigd maar kon gelukkig nog omgeruild worden binnen de termijn van 14 dagen. Eind goed al goed dus.....

Het zet me overigens wel aan het denken of het verstandig is om vooruit te betalen als er ook de mogelijkheid geboden wordt om achteraf per acceptgiro te betalen.
Als je iets niet ontvangt betaal je ook niet lijkt me. Dan ligt het risico van een vermissing bij de verkopende partij zeg maar. Maar als er al vooruitbetaald is zal de verkoper logischerwijs ook niet heel veel moeite doen om een vergissing bij de bezorging op te lossen. In mijn geval is er een grijs gebiedje omdat ik ook een fout had gemaakt, maar de webwinkel verwees me eigenlijk al meteen door naar Post.nl...

wilcoog

Ongelezen bericht door wilcoog »

Gelukkig de laatste tijd weinig problemen met de postbezorging.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

langste adem schreef:Maar als er al vooruitbetaald is zal de verkoper logischerwijs ook niet heel veel moeite doen om een vergissing bij de bezorging op te lossen. In mijn geval is er een grijs gebiedje omdat ik ook een fout had gemaakt, maar de webwinkel verwees me eigenlijk al meteen door naar Post.nl...
Waarom zou de verkopende partij geen moeite doen om tevreden klanten te krijgen/houden? Of is het een gevalletje "Zoals de waard is ...."?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

langste adem schreef:Ik ga er vanuit dat het uiteindelijk allemaal goedkomt, maar ik vraag me af wat als dat niet zo is. Ben ik dan mijn geld kwijt ?
De zaak wordt complexer doordat je het verkeerde adres hebt opgegeven. De webwinkel is aansprakelijk tot het moment waarop het pakket op dit verkeerde adres is afgeleverd. Alleen dat adres bestaat niet. Het pakketje had dus weer terug naar de webwinkel moeten gaan. Extra verzendkosten waren voor jou rekening geweest.
langste adem schreef:1 artikel was overigens beschadigd maar kon gelukkig nog omgeruild worden binnen de termijn van 14 dagen.
Daarop zijn de regels betreffende non-conformiteit van toepassing. De verzendkosten zijn dan voor de verkoper (en die kun je wegstrepen tegen de verzendkosten van hierboven). Er is een wettelijk bewijsvermoeden van kracht. En ook na de termijn van 14 dagen heb je recht op vervanging.
langste adem schreef:Het zet me overigens wel aan het denken of het verstandig is om vooruit te betalen als er ook de mogelijkheid geboden wordt om achteraf per acceptgiro te betalen.
Als je iets niet ontvangt betaal je ook niet lijkt me. Dan ligt het risico van een vermissing bij de verkopende partij zeg maar.
Juridisch maakt het niet uit. De webwinkel moet bewijzen dat het pakketje op het opgegeven adres terecht is gekomen. Praktisch gezien natuurlijk wel.

langste adem

Nou, in eerste instantie had ik die indruk vanwege dat mailtje terug van de webwinkel , waarin stond :

"We zien inderdaad in de T&T dat het afgeleverd is volgens Post TNT bij buren maar let wel op dit adres:
XXXX 28. Dit zijn zeer waarschijnlijk niet je naaste buren maar hopelijk in de buurt. Je zou het daar kunnen proberen. Anders nog even navraag doen bij Post TNT aangezien zij ergens bezorgd hebben wat niet op je gegevens voorkwam. Suuces. Wij hopen je voldoende te hebben geïnformeerd enz...'"

Dat klonk een beetje als " je moet bij Post TNT zijn als je het pakketje niet boven water krijgt en met de vriendelijke groeten, doei."
Maar zover is het gelukkig niet gekomen. Ik vroeg me alleen af voor wie dat stukje risico eigenlijk is als het pakketje zoek raakt tijdens het bezorgen, en als er bij de PTT/PostNL/TNT/Geodis of welke vervoerder dan ook niets te halen valt. Ik of de verkoper ?

Gesloten