Aangetekende zending van metalen voorwerp dat tijdens vervoer is gebroken wil PostNL niet vergoeden.
Het gaat om een stevig verpakt en aangetekend pakket naar Italië, dat met PostNL is verzonden. De inhoud van het pakket, een standaard voor grootformaat camera´s was zwaar beschadigd aangekomen. Een gietijzeren ring met een doorsnee van ca. 10 - 11 cm en een dikte van 1,5 cm bleek bij aankomst te zijn gebroken.
PostNL heeft mijn klacht ongegrond verklaard met als reden dat ´kwetsbare´ producten degelijk verpakt dienen te zijn en dat ik geen recht op schadevergoeding heb omdat de binnen- en buitenverpakking ondeugdelijk waren.
Deze conclusie is onjuist. De stevige verpakking was zeer sterk en degelijk. Daarbij gaat het om een robuust metalen voorwerp en niet om zeer kwetsbaar glas- of aardewerk, zoals PostNL suggereert. Naar mijn inzien is de vervoerder onvoldoende zorgvuldig met mijn pakket omgegaan, dat tot buitensporig zware beschadigingen heeft geleid.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen vergoeding gebroken item aangetekend verstuurd PostNL.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16 aug 2017 15:14
Re: Geen vergoeding gebroken item aangetekend verstuurd PostNL.
Aangetekend is niet verzekerd!
Verder is laten vallen op harde vloer mogelijk en dan kan gegoten metaal van breken.
Toch niet genoeg ingepakt.
Verder is laten vallen op harde vloer mogelijk en dan kan gegoten metaal van breken.
Toch niet genoeg ingepakt.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Geen vergoeding gebroken item aangetekend verstuurd PostNL.
Als een ingepakt product door vallen toch kapot gaat, was de verpakking niet deugdelijk. Je moet ervan uit gaan dat zo'n pakket van een paar meter hoogte kan vallen (bijvoorbeels als het boven in een oplegger ligt en het valt er per ongeluk uit).
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Geen vergoeding gebroken item aangetekend verstuurd PostNL.
Net als glas is gietijzer breekbaar. Had u het doos in doos verpakt?
Vuistregel Postnl is dat wanneer de doos aan de buitenkant onbeschadigd was, de schade de verantwoordelijkheid is van de verzender.
U kunt naar de Geschillencommissie Post maar geef u weinig kans. Bewijstechnisch krijg je het verhaal niet rond. Super frustrerend.
Postnl heeft zorgplicht om op een zorgvuldige manier met pakketten om te gaan. Ga er maar van uit dat ze die zorgplicht aan hun laars lappen. Verhaal halen kunnen klanten toch niet.
Vuistregel Postnl is dat wanneer de doos aan de buitenkant onbeschadigd was, de schade de verantwoordelijkheid is van de verzender.
U kunt naar de Geschillencommissie Post maar geef u weinig kans. Bewijstechnisch krijg je het verhaal niet rond. Super frustrerend.
Postnl heeft zorgplicht om op een zorgvuldige manier met pakketten om te gaan. Ga er maar van uit dat ze die zorgplicht aan hun laars lappen. Verhaal halen kunnen klanten toch niet.