hi
Ik heb een pakket uit China laten komen via Sweden Post. Dit pakket is netjes bij PostNL
afgeleverd voor verdere bezorging in Nederland. Dit is een pakket waarvoor getekend moet worden!
Wat blijkt nadat ik navraag heb gedaan voor een track/trace nummer dat het pakket
was bezorgt en getekend. Vreemd daar ik alleenstaand ben en overdag werk.
Klacht ingediend en de betreffende bezorger komt aan de deur voor navraag, kan zich
niet herinneren dat zij bij mij aan de deur is geweest...rara...waar is het pakket afgegeven
en wie heeft hiervoor getekend.
Wat schets mijn verbazing....ik moet nu de afzender in China bereid vinden om een
onderzoek te starten via Sweden Post, welke dan weer contact opneemt met PostNL
om het uit te zoeken. Het resultaat zal hetzelfde zijn want het pakket is en blijft nog
steeds als 'bezorgt' gezien...maar niet bij mij.
Vreemd dat PostNL hierin niet zijn verantwoordelijkheid neemt, immers zijn zij verantwoordelijk
voor de aflevering op het juiste adres, hetgeen de taak is van PostNL.
PostNL zou er eens verstandig aan doen om gelet op de vele klachten het gehele proces een
opnieuw te bekijken...want dit stampt nog uit de tijd van de postduif. Als klant ben je keer
op keer de dupe van dit soort bureaucratisch gedoe en kom je geen meter verder.
Greetz Peter
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Het gemak van POST.NL over niet bezorgt pakket
-
Re: Het gemak van POST.NL over niet bezorgt pakket
Welkom bij de club van gedupeerden van PostNL.
Ik heb een pakketje retour gezonden via PostNL naar een adres in Nederland. Netjes een 3S-code gehad. Pakketje is zoek geraakt (via TrackTrace is het zelfs nooit te volgen geweest). Als afzender via het 0900-nummer een onderzoek laten instellen (dat kan alleen de afzender). Het resultaat daarvan heb ik nooit ontvangen, maar de geadresseerde wel. Vervolgens via het 0900-nummer om opheldering gevraagd. Het antwoord, echt waar, was dat men een onderzoek gaat instellen.
Intussen een maand verder, geen pakje, geen resultaat van het onderzoek, helemaal niets. Na een via de website mag ik een schrijftelijke klacht indienen.... Je wordt er niet goed van.
Je moet betalen voor een dienst, maar je krijgt in de winkel geen voorwaarden en als ze dienst niet uitvoeren, dan zijn ze op geen enkele wijze verantwoordelijk. Je kan het eventueel wel duurder versturen om je in te dekken tegen de fouten van PostNL. En wat ik al helemaal niet snap, is dat het toegestaan de veroorzaker van de problemen (PostNL) een onderzoek naar zichzelf moet doen.....
Even nog een verhaal. Vorig jaar zouden wij van een bedrijf een aangetekend stuk (waardebonnen) krijgen, dit zou aangetekend verstuurd worden. Na een week maar eens contact opnomen met het bedrijf en zij konden mij vertellen, dat het al afgeleverd was en dat ik ervoor getekend had. Zij hadden de gegevens daar, maar op het tijdstip van afleveren was er niemand thuis (wij waren een lang weekend weg) en het was niet mijn handtekening. Het bedrijf heeft uiteraard een klacht ingediend. Tot mijn verbazing komt een paar dagen laten de bezorger aan de deur, die verteld dat hijzelf een krabbel gezet heeft en of mijn vrouw wilde verklaren dat het in de bus lag, omdat hij anders zijn baan kwijt zou raken. Dit heeft ze uiteraard niet gedaan.
Uiteindelijk heeft het bedrijf opnieuw hetzelfde nogmaals aangetekend verstuurd, wij hebben er netjes voor getekend en de bezorger, die met medeweten van zijn werkgever PostNL alle regels overtreedt, brengt nog steeds pakjes bij ons met een brede smile.
Het enige positieve is dat mijn pakketjes van China Post tot nu wel altijd aangekomen zijn, ook als ze via Zweden gaan.
Ik heb een pakketje retour gezonden via PostNL naar een adres in Nederland. Netjes een 3S-code gehad. Pakketje is zoek geraakt (via TrackTrace is het zelfs nooit te volgen geweest). Als afzender via het 0900-nummer een onderzoek laten instellen (dat kan alleen de afzender). Het resultaat daarvan heb ik nooit ontvangen, maar de geadresseerde wel. Vervolgens via het 0900-nummer om opheldering gevraagd. Het antwoord, echt waar, was dat men een onderzoek gaat instellen.
Intussen een maand verder, geen pakje, geen resultaat van het onderzoek, helemaal niets. Na een via de website mag ik een schrijftelijke klacht indienen.... Je wordt er niet goed van.
Je moet betalen voor een dienst, maar je krijgt in de winkel geen voorwaarden en als ze dienst niet uitvoeren, dan zijn ze op geen enkele wijze verantwoordelijk. Je kan het eventueel wel duurder versturen om je in te dekken tegen de fouten van PostNL. En wat ik al helemaal niet snap, is dat het toegestaan de veroorzaker van de problemen (PostNL) een onderzoek naar zichzelf moet doen.....
Even nog een verhaal. Vorig jaar zouden wij van een bedrijf een aangetekend stuk (waardebonnen) krijgen, dit zou aangetekend verstuurd worden. Na een week maar eens contact opnomen met het bedrijf en zij konden mij vertellen, dat het al afgeleverd was en dat ik ervoor getekend had. Zij hadden de gegevens daar, maar op het tijdstip van afleveren was er niemand thuis (wij waren een lang weekend weg) en het was niet mijn handtekening. Het bedrijf heeft uiteraard een klacht ingediend. Tot mijn verbazing komt een paar dagen laten de bezorger aan de deur, die verteld dat hijzelf een krabbel gezet heeft en of mijn vrouw wilde verklaren dat het in de bus lag, omdat hij anders zijn baan kwijt zou raken. Dit heeft ze uiteraard niet gedaan.
Uiteindelijk heeft het bedrijf opnieuw hetzelfde nogmaals aangetekend verstuurd, wij hebben er netjes voor getekend en de bezorger, die met medeweten van zijn werkgever PostNL alle regels overtreedt, brengt nog steeds pakjes bij ons met een brede smile.
Het enige positieve is dat mijn pakketjes van China Post tot nu wel altijd aangekomen zijn, ook als ze via Zweden gaan.
-
Re: Het gemak van POST.NL over niet bezorgt pakket
zelfde probleem
ik heb meerdere dingen besteld uit China
waaronder een keer een horloge en een externe batterij lader voor mijn mobile telefoon
deze zijn nooit aangekomen gelukkig waren de chinezen bereid om het bedrag terug te storten
je ziet ook op de websites dat inmiddels veel chinezen niet meer leveren aan Nederland
ik vind dit niet gek
de laatste keer bestelde ik iets via een firma in Nederland
maar die het liet leveren via een winkel in Amerika
na lang wachten en veel mail niets ontvangen
de firma in Nederland had contact gehad met Amerika en ze beweerden dat het allang verstuurd was
volgens de leveranciers moest er toch iets hier in Nederland fout gaan
ook hier gelukkig na een beetje mopperen mijn geld terug gekregen
bij postnl staat ook vermeld bij meerdere malen niet thuis
krijgt u een briefje in de bus dat u het zelf op kunt halen bij dicht.s bijzijnde postkantoor
nou niet dus
wat ik gewoon liever had gehad ik vind het namelijk totaal niet erg om het zelf op te halen
onze bezorger leverde gelijk de eerste dag al het pakketje af bij de buren
heb zelfs al een briefje aan de deur geplakt pakketten of dergelijke dingen NIET afleveren bij de buren
maar deze gaat gewoon door
ik denk dat dit extra werk is voor de bezorger
ik moet er wel eerlijk bij zeggen onze vorige pakket bezorger een zeer opgewekte jonge man
dit was een jonge met liefde voor zijn werk dat kon je gewoon zien
bij hem heb ik nooit maar dan ook nooit problemen gehad
nu wil ik niet gelijk beweren dat het aan deze bezorger licht maar het is wel frappant
het is ook bijzonder moeilijk om hierover in contact te komen met postnl
ik heb meerdere dingen besteld uit China
waaronder een keer een horloge en een externe batterij lader voor mijn mobile telefoon
deze zijn nooit aangekomen gelukkig waren de chinezen bereid om het bedrag terug te storten
je ziet ook op de websites dat inmiddels veel chinezen niet meer leveren aan Nederland
ik vind dit niet gek
de laatste keer bestelde ik iets via een firma in Nederland
maar die het liet leveren via een winkel in Amerika
na lang wachten en veel mail niets ontvangen
de firma in Nederland had contact gehad met Amerika en ze beweerden dat het allang verstuurd was
volgens de leveranciers moest er toch iets hier in Nederland fout gaan
ook hier gelukkig na een beetje mopperen mijn geld terug gekregen
bij postnl staat ook vermeld bij meerdere malen niet thuis
krijgt u een briefje in de bus dat u het zelf op kunt halen bij dicht.s bijzijnde postkantoor
nou niet dus
wat ik gewoon liever had gehad ik vind het namelijk totaal niet erg om het zelf op te halen
onze bezorger leverde gelijk de eerste dag al het pakketje af bij de buren
heb zelfs al een briefje aan de deur geplakt pakketten of dergelijke dingen NIET afleveren bij de buren
maar deze gaat gewoon door
ik denk dat dit extra werk is voor de bezorger
ik moet er wel eerlijk bij zeggen onze vorige pakket bezorger een zeer opgewekte jonge man
dit was een jonge met liefde voor zijn werk dat kon je gewoon zien
bij hem heb ik nooit maar dan ook nooit problemen gehad
nu wil ik niet gelijk beweren dat het aan deze bezorger licht maar het is wel frappant
het is ook bijzonder moeilijk om hierover in contact te komen met postnl