Op 3 oktober nam ik in Brussel per ongeluk een verkeerde jas mee van hetzelfde merk en bijna dezelfde kleur als de mijne. Dom natuurlijk, maar ik dacht dat de jassen per post prima konden worden gewisseld, als ik maar wist van wie de andere jas was. Dezelfde dag nog kreeg ik van een Engelsman per email te horen dat ik zijn jas had meegenomen, want in mijn jaszak zat mijn emailadres.
Op 4 oktober dus de jassen aangetekend verstuurd en de mijne kreeg ik ruim een week later binnen. De jas van de Egelsman kwam maar niet binnen. Track & trace van Post.nl liet aanvankelijk zien dat de jas onderweg was, maar na een paar weken dat hij zoek was. In november was hij nog steeds zoek dus heb ik met Post.nl gebeld. Die zeiden dat ze hun best zouden doen de jas op te sporen. In december was de jas ergens in Nederland. Het adres waar hij moest worden besteld was eraf. Post.nl stuurde een formulier waar ik het adres opnieuw op kon geven. Eind dezember leek de bezorging van de jas in Engeland bijna rond. Maar het gaat om Post.nl, en die weten altijd wel een mogelijkheid om het toch nog verkeerd te doen.
Begin januari (3 maanden na de verzenddatum) werd de Engels jas toch weer bij mij bezorgd. In overleg met de postbode, heb ik hem toen niet in ontvangst genomen, maar het adres van de Engelsman er weer op gezet.
Tussen begin januari en februari raakte het pakje voor de tweede keer zoek. Deze keer werd het niet teruggevonden. Omdat ik het aangetekend verstuurd heb wil ik nu een schadevergoeding om het verlies van de Engelsman te kunnen compenseren.
Deze procedure loopt nu ook al weer ruim een maand.
Wat ik ervvan geleerd heb:
1. Ik zal nooit meer iets per Post.nl versturen.
2. Ik zal de schadeafwisseling tot het bittere eind doorvoeren.
3. Ik zal iedereen afraden gebruik te maken van Post.nl.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe 1 pakje 2x verdwijnt
Re: Hoe 1 pakje 2x verdwijnt
Hoop voor je dat je het pakje extra verzekerd hebt anders maximaal 50 euro
terug.
terug.
Re: Hoe 1 pakje 2x verdwijnt
Ik heb eenzelfde soort ervaring gehad. Iets besteld bij een webwinkel, werd verzonden met PostNL, maar raakte onderweg kwijt en kwam nooit aan. Vervolgens heeft de webwinkel - na een "onderzoek" - dezelfde bestelling nog een keer bestuurd met PostNL, maar ook deze verdween spoorloos zodra hij in het bezit was van PostNL. Wat een bedrijf.