Fleur71 schreef:€ 85,- voor iets onder de 22,- te moeten betalen zonder dat je in de gelegenheid wordt gesteld de waarde aan te tonen middels een factuur is wel extreem. Maar Postnl staat er ook wel om bekend je te dwingen kosten te betalen voor iets, zonder dat ze daar zelf bewijs of een verklaring voor leveren.
Ik zou een melding bij de Fraudehelpdesk doen en anders en contact opnemen met de Douane Belastingen.
Wat heeft de Fraudehelpdesk hier nu weer mee te maken...? NIETS!!
U heeft niet goed gelezen!
DeTS is heeft gewoon de gelegenheid om aan te tonen dat het pakketje een waarde van max €22 heeft. Dit weigert de TS, dus dat is de keuze van de TS. De Douane heeft het afhandelen uitbesteed aan de postbedrijven. Er kan dan ook niet bij de douane bezwaar gemaakt worden maar alleen bij het desbetreffende postbedrijf.
grun schreef:Transportbedrijven als DHL en PostNL zijn geen dienstverlenende maar commerciele bedrijven, en zoals ieder bedrijf willen zij winst maken.
Zeg je nu dat als een bedrijf geld verdient het geen dienstverlenende bedrijven zijn????? Misschien moet je nog eens terug naar de basisschool zodat je weer weet wat de tertiaire sector ook al weer was....
Wat raar! Want ik had ook iets besteld bij Aliexpress vanuit China. En voordat Post NL het kon inklaren. Kregen we een mail met de vraag of we de waarde middels factuur en bestelbevestiging konden doorgeven. Zodat ze daarna de eventuele inklaringskosten konden berekenen.
Via Post NL kun je chatten met medewerker bij vragen of problemen met pakketten uit het buitenland. Via deze link https://www.postnl.nl/klantenservice/vr ... osten.html of
Via facebook een pb sturen,.
Succes
grun schreef:Transportbedrijven als DHL en PostNL zijn geen dienstverlenende maar commerciele bedrijven, en zoals ieder bedrijf willen zij winst maken.
Zeg je nu dat als een bedrijf geld verdient het geen dienstverlenende bedrijven zijn????? Misschien moet je nog eens terug naar de basisschool zodat je weer weet wat de tertiaire sector ook al weer was....
Dat is meer dan 60 jaar geleden.
Wat ik bedoel is dat bedrijven zoals de PTT, het openbaar vervoer (NS), de energiebedrijven enzovoort, in de vorige eeuw allemaal in handen van de overheid waren. Toen hoefden ze niet per se winst te maken, de overheid betaalde toch wel. Na de privatisering moesten ze opeens op eigen benen staan met heel andere doelstellingen en prioriteiten. Dat vergde veel aanpassingsvermogen van zowel de medewerkers als de klanten. In mijn beleving mocht je vroeger meer service en coulance verwachten dan tegenwoordig, waar aan iedere handeling een prijskaartje hangt.