Grappig, je verondersteld dat je pas over 30 pf 40 jaar grijs gaat worden, dan zou je nu zo tussen de 5 á 10 jaren oud moeten zijn. Verder denk je dat kinderen (jij dus ) dus niet het slachtoffer kunnen worden van meekijkers, terwijl juist kinderen zo slordig zijn als wat (net als hun vaak jonge ouders dus)Julie4444 schreef:In winkels betaal ik contant. Het paslimiet van €20 zorgt er ook voor dat, mocht iemand meekijken én ongemerkt mijn pas weten te stelen (good luck with that), er geen geld uit de automaat meer komt.bprosman schreef:Is dan ook een stuk makkelijker om "mee te kijken" welke pincode er ingetoetst wordtIk kan er alleen met code mee pinnen.
Bij al die contactloze transacties kan dat niet meer
Verder houden wij ons saldo laag, dus de kans is groot dat er nog niet eens €100 op de betaalrekening staat om er in een winkel mee te pinnen.
Even naast het feit dat ik nou niet echt binnen de "target" groep val van dat type crimineel. Duurt nog wel een jaartje of 30-40 voor ik grijs ga worden.
Alle boodschappen contant betalen is iets wat juist de leeftijdsgroep >70 nog doet.
Slechts E 100,- op je betaalrekening hebben staan schiet niet echt op, een gezin geeft dit met gemak per week in de supermarkt uit. Elke week je saldo weer aanvullen op betaalrekeing is niet echt handig, zeker niet als dit prefentief is tegen het "lenen" van je pas door criminelen, terwijl je schijnbaar niet tot de doelgroep behoort.