LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet besteld, geretourneerd pakket "kwijt" , mijn probleem?

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
anjadekort
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2013 23:57

niet besteld, geretourneerd pakket "kwijt" , mijn probleem?

Ongelezen bericht door anjadekort »

Anderhalve maand terug vond ik een pakket voor mijn deur van Bol.com. Hierop stond wel mijn adres dus ik heb het opengemaakt omdat ik zelf ook wel eens bij hen bestelde. Er bleken echter een stuk of zes duitse boeken in te zitten waarvan ik zeker wist dat ik ze niet besteld had. Nadat ik nog eens naar de geadresseerde keek bleek daar de naam van een persoon te staan die ik abslouut niet kende en ook niet in mijn straat woont. Ik heb de doos dus weer dichtgeplakt en deze naar het postkantoor gebracht en terug gestuurd naar Bol.com. Vorige week kreeg ik echter een aanmaning van Bol.com betreffende de boeken. Hierop heb ik gebeld en de situatie uitgelegd. Ze zouden het nakijken en erop terugkomen. Dat hebben ze gedaan en nu staan ze erop dat ik aangifte doe van diefstal omdat ze het pakket niet zouden hebben ontvangen, anders blijft de incasso staan. Zelfs nadat ik het verzend bewijs naar ze heb opgestuurd blijven ze bij dit standpunt. Ik heb hier helemaal geen zin in en vraag me zelfs af of het wel legaal zou zijn. Het pakket (waarvoor ik ook nooit heb getekend en wat ik niet heb besteld) is toch ook niet mijn eigendom, dus hoe kan ik dan beweren dat iemand iets van mij ontvreemd heeft. Heeft iemand hier ervaring mee en/of weet hoe dit juridisch in elkaar steekt. Alvast bedankt, Anja.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: niet besteld, geretourneerd pakket "kwijt" , mijn probleem?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bol.com maakt u graag eigenaar van hun probleem. Heeft u de verzendcode van het verzendbewijs nog? Wat staat er op http://www.tracktrace.nl ?Ik ben ook benieuwd tegen wie u dan aangifte zou moeten doen. Tegen PostNL?

In het vervolg niets terugsturen en wachten totdat Bol.com zélf actie onderneemt om de boeken bij u te laten ophalen.

In elk geval niet betalen: Bol.com kan niet bewijzen dat u deze zending bij Bol heeft besteld. Als ze een incassobureau op u afsturen, dan zal het incassobureau moeten kunnen bewijzen dat u de zending heeft besteld en dat kunnen ze niet.

Ongevraagde toezendingen hoeft u wettelijk gezien niet eens terug te geven, zie
http://www.consuwijzer.nl/thema/ongevraagde-toezending

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: niet besteld, geretourneerd pakket "kwijt" , mijn probleem?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Vorige week kreeg ik echter een aanmaning van Bol.com betreffende de boeken. Hierop heb ik gebeld en de situatie uitgelegd.

De aanmaning van Bol.com zal dus niet overeenkomen met de naam van degene die op het pakketje stond.
Maar naar aanleiding van jouw telefoontje, heeft Bol.com jouw gegevens aan dat bewuste pakketje geplakt?
Maak een printscreen van je 'mijn bol.com'.
Verdere correspondentie niet meer telefonisch afhandelen. Eisen dat de incasso ingetrokken wordt. Bol.com kan zelf aangifte doen, als ze dat wil.

Gesloten