LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onjuiste of juist geen bezorging post

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ja ik ken deze problemen en nee ik heb er ook geen oplossing voor behalve dan PostNL vermijden als het maar even kan.
PostNL (en al zijn voorgangers) hebben hun eigen regels gemaakt en vervolgens houden zij zich daar niet aan. En op het niet naleven van deze regels staat ook geen enkele sanctie.
Wij hebben al heel veel keer problemen gehad met PostNL als ontvanger en als verzender.
Een kleine bloemlezing wat wij al meegemaakt hebben.
Post voor ons wordt bezorgd op een ander adres met hetzelfde huisnummer.
Aangetekende post voor ons wordt in de brievenbus gedaan en bezorger tekent zelf wel even.
Aangetekende post wordt niet in brievenbus gedaan, is zoek en er is voor getekend door de bezorger.
Aangetekende post met op de doos de tekst "alleen op adres af te geven (en dus niet bij de buren)" wordt bij de buren afgegeven en ook dan tekent te bezorger zelf wel even.
Een pakje wat wij versturen wordt afgegeven bij de Bruna, wordt daar opgehaald door PostNL en is daarna verdwenen (en dan blijkt Track&Trace gewoon waardeloos, want PostNL zegt dan doodleuk, dat je bij problemen hooguit kunt zien waar het pakje verdwenen is).
En als een pakje wat je verstuurd zoek raakt, dan kun je een onderzoek laten instellen. Dat mag alleen de verzender en alleen de verzender krijgt de uitslag. Maar bij ons moeten wij van de beoogde ontvanger horen wat de uitslag was. Commentaar van PostNL : wij stellen een onderzoek in naar dit onderzoek. En uiteraard hebben wij daar nooit meer iets van gehoord.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

k2p

Re: onjuiste of juist geen bezorging post

Ongelezen bericht door k2p »

Misschien klinkt het dom of staat de Postwet het niet eens toe. Maar je kun je verdiepen of een zaak beginnen tegen PostNL zou kunnen helpen. Misschien kan de rechter een dwangsom opleggen...

smack

Ongelezen bericht door smack »

Bij mij in de straat is een tijdje de post ook vaak verkeerd bezorgd en kon iemand uit de straat voor postbode gaan spelen, omdat veel post van anderen in zijn/haar brievenbus gegooid was. Na een paar keer via de website te hebben geklaagd, kwam er iemand (manager?) van de post aan de deur en daarna is het verbeterd. Nu het ik het over Terneuzen, gelegen in Zeeuwsch-Vlaanderen.
Desondanks heb ik het gevoel nu - na de privatisering - niet meer 100% te kunnen vertrouwen op de post, terwijl ik dat vertrouwen vroeger wel had.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vervelend. Je wilt je post gewoon ontvangen. Sinds de ouwe trouwe postbode vervangen is door steeds goedkopere tijdelijke krachten, is een groot deel van de bekende kwaliteit verdwenen. Aan de ene kant begrijpelijk (die ouwe trouwe postbode is vrijwel onbetaalbaar geworden met de steeds afnemende hoeveelheid post en toenemende concurrentie), aan de andere kant érg vervelend. Alles en iedereen gaat er immers vanuit dat je post ontvangt, en het tegendeel is moeilijk bewijsbaar.
mdak27 schreef:Wij hebben deze manager verzocht c.q. gesommeerd om onze woning te verlaten want we willen een oplossing geen goedkope smoesjes om het gedrag van PostNL te rechtvaardigen.
Hm, hoewel ik je frustratie snap is iemand je woning uit sommeren zelden de aanleiding tot het vinden van een oplossing.

Gesloten