Ik heb enkele weken geleden een paar schoenen besteld t.w.v. € 16,17.
PostNL besloot dit pakketje eruit te lichten en vroeg om het betalingsbewijs te uploaden via de website. Dit heb ik netjes gedaan en enkele dagen later kon ik het pakketje bij het postkantoor ophalen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik maar liefst € 19,30 moest betalen. Dit bedrag bestond uit € 13 afhandelingskosten en maar liefst € 6,30 BTW, omdat PostNL de waarde op € 30 had geschat.
Vandaag bezwaar ingediend dus maar kijken wat de reactie is.
Het is wel beschamend dat post NL naar eigen dunk pakketjes eruit kan plukken , hierdoor de ontvanger onterecht op kosten kan jagen, en vervolgens ook nog een frauduleuze aangifte BTW doet voor een bedrag bijna 2 x zo hoog als dat ik betaald heb.
Wil Post NL hiermee de teruglopende postbezorging compenseren?
Hier moet een halt toe worden geroepen, lijkt mij een prima onderwerp voor Radar.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |