LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket retour afzender zonder bericht
Pakket retour afzender zonder bericht
Goedemiddag allemaal.
Ik zit met een kwestie waar ik met postnl niet uitkom of anders gezegd zij willen niet een oplossing komen.
Mijn vraag is wat kan ik hier nu mee hebben jullie tips en belangrijkste vinden jullie dat ik een punt heb.
De kwestie.
Ik ben 29 februari met verlof/vakantie gegaan van mijn werk.
Ik laat mijn pakketen altijd op het werk bezorgen omdat daar altijd iemand aanwezig is.
Op 29 februari was er nog niks bekend wanneer het (uit china) bezorgd werd.
17 maart was ik weer op het werk en lag er een papiertje dat er een pakket was voor mij op het postkantoor (primera).
Normaal blijft dat pakket 3 weken liggen echter wanneer ik op t postkantoor ben is het al retour afzender.
Ik vind dat vreemd net zoals het meisje achter de balie en die adviseert mij om postnl te bellen.
Ik bel postnl.
postnl: per 1 maart het niet 3 maar 2 weken is geworden wbt hoe lang een pakket blijft liggen.
Ik: Ok tot zo ver duidelijk zeg ik maar er zijn geen eerdere afleverpogingen geweest.
postnl: Nee dat klopt deze pakketten gaan altijd rechtstreeks naar het postkantoor.
Ik: ok duidelijk maar er staat NERGENS op mijn papiertje wat aangeeft dat het pakket er is dat ik het binnen 2 weken moet ophalen.
Postnl: oja dat is wel vreemd dat klopt niet daar maak ik een aantekening van voor in de toekomst.
Ik: fijn maar wat gaan we er nu aan doen aangezien jullie een fout hebben gemaakt door onzorgvuldig te zijn is mijn pakket weer retour afzender.
Postnl: ja daar kunnen we niks aan doen u heeft pech
Ik: Maar jullie maken een fout, dat kan gebeuren, maar ik ben de dupe en jullie willen/kunnen daar niks aan doen?
Postnl: nee dat klopt we nemen t mee maar u heeft gewoon pech eigenlijk nu.
Na nog wat heen en weer gekibbel wilde ik iemand anders spreken die 'hoger' stond maar dat mocht niet.
Toen wilde ik een klacht indienen. dat mocht. Ik de klacht laten noteren en ik moest mijn mail adres geven.
Ik vroeg of ik een kopie kreeg van de klacht zei ze doodleuk nee.
Nu mijn vraag wat moet ik hiermee.
Ik wordt duidelijk benadeeld door postnl en door een fout die bij hun ligt.
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt,
nick
Ik zit met een kwestie waar ik met postnl niet uitkom of anders gezegd zij willen niet een oplossing komen.
Mijn vraag is wat kan ik hier nu mee hebben jullie tips en belangrijkste vinden jullie dat ik een punt heb.
De kwestie.
Ik ben 29 februari met verlof/vakantie gegaan van mijn werk.
Ik laat mijn pakketen altijd op het werk bezorgen omdat daar altijd iemand aanwezig is.
Op 29 februari was er nog niks bekend wanneer het (uit china) bezorgd werd.
17 maart was ik weer op het werk en lag er een papiertje dat er een pakket was voor mij op het postkantoor (primera).
Normaal blijft dat pakket 3 weken liggen echter wanneer ik op t postkantoor ben is het al retour afzender.
Ik vind dat vreemd net zoals het meisje achter de balie en die adviseert mij om postnl te bellen.
Ik bel postnl.
postnl: per 1 maart het niet 3 maar 2 weken is geworden wbt hoe lang een pakket blijft liggen.
Ik: Ok tot zo ver duidelijk zeg ik maar er zijn geen eerdere afleverpogingen geweest.
postnl: Nee dat klopt deze pakketten gaan altijd rechtstreeks naar het postkantoor.
Ik: ok duidelijk maar er staat NERGENS op mijn papiertje wat aangeeft dat het pakket er is dat ik het binnen 2 weken moet ophalen.
Postnl: oja dat is wel vreemd dat klopt niet daar maak ik een aantekening van voor in de toekomst.
Ik: fijn maar wat gaan we er nu aan doen aangezien jullie een fout hebben gemaakt door onzorgvuldig te zijn is mijn pakket weer retour afzender.
Postnl: ja daar kunnen we niks aan doen u heeft pech
Ik: Maar jullie maken een fout, dat kan gebeuren, maar ik ben de dupe en jullie willen/kunnen daar niks aan doen?
Postnl: nee dat klopt we nemen t mee maar u heeft gewoon pech eigenlijk nu.
Na nog wat heen en weer gekibbel wilde ik iemand anders spreken die 'hoger' stond maar dat mocht niet.
Toen wilde ik een klacht indienen. dat mocht. Ik de klacht laten noteren en ik moest mijn mail adres geven.
Ik vroeg of ik een kopie kreeg van de klacht zei ze doodleuk nee.
Nu mijn vraag wat moet ik hiermee.
Ik wordt duidelijk benadeeld door postnl en door een fout die bij hun ligt.
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt,
nick
Re: Pakket retour afzender zonder bericht
Ik heb dit ook meegemaakt, maar mijn klacht werd door Post NL afgewezen omdat ik niet de opdrachtgever was en ze dus met mij eigenlijk niets van doen hadden. Ik kreeg het advies de verzender, lees opdrachtgever, een klacht te laten indienen. Als ontvanger sta je letterlijk met lege handen
-
- Contacteer:
Hoe moeilijk het ook is, bij PostNL ga ook jij helemaal niets veranderen (net als die tienduizenden die jou voor gingen), besteed je tijd dus maar aan leukere dingen. Gewoon zelf minder of helemaal geen post versturen en probeer zoveel mogelijk online af te handelen, ooit op een dag moeten ze daar wakker worden.
-
Ja, als ontvanger sta je letterlijk met lege handen bij Post.nl
Onlangs iets meegemaakt op het werk.
Pakketje uit Amerika was verstuurd met USPS en van Post.NL kregen we bericht dat het pakket bij een Bruna vestiging kon worden opgehaald na betaling van ongeveer 50 euro. Maar omdat de ontvanger een internationale organisatie is, gaat het allemaal een beetje bureaucratisch, betalingen gebeuren per definitie eigenlijk nooit binnen dertig dagen (en dan zou het pakketje al teruggestuurd zijn) . Bovendien is de werkgever gevrijwaard van BTW en invoerrechten.
Afijn, er werd een D-39 aangifteformulier gemaakt zodat de rekening niet betaald hoefde te worden. Het pakketje (wat 2 km vanaf het werk lag bij Bruna) ging dan terug naar Schiphol en zou vervolgens weer bij ons afgeleverd worden.
Bureaucratisch, maar "eind goed al goed" zou je denken, ware het niet dat we vervolgens de melding kregen van Post.nl dat het pakketje geretourneerd was aan de afzender in de US zonder verdere registratie....
We kregen nog wel een "sorry voor het ongemak".
Pakketje uit Amerika was verstuurd met USPS en van Post.NL kregen we bericht dat het pakket bij een Bruna vestiging kon worden opgehaald na betaling van ongeveer 50 euro. Maar omdat de ontvanger een internationale organisatie is, gaat het allemaal een beetje bureaucratisch, betalingen gebeuren per definitie eigenlijk nooit binnen dertig dagen (en dan zou het pakketje al teruggestuurd zijn) . Bovendien is de werkgever gevrijwaard van BTW en invoerrechten.
Afijn, er werd een D-39 aangifteformulier gemaakt zodat de rekening niet betaald hoefde te worden. Het pakketje (wat 2 km vanaf het werk lag bij Bruna) ging dan terug naar Schiphol en zou vervolgens weer bij ons afgeleverd worden.
Bureaucratisch, maar "eind goed al goed" zou je denken, ware het niet dat we vervolgens de melding kregen van Post.nl dat het pakketje geretourneerd was aan de afzender in de US zonder verdere registratie....
Als het pakketje al bij de Bruna lag, was de D-39 eigenlijk al te laat.langste adem schreef:Ja, als ontvanger sta je letterlijk met lege handen bij Post.nl
-
Dit heb ik ook. Meegemaakt jammer genoeg.
-
Ja, je zou toch wel verwachten dat er dan eerst door Post.nl eerst om inklaringsinstructies zou worden gevraagd...niet dus... en dan wrdt het ook nog eens teruggestuurd ,...zucht..Als het pakketje al bij de Bruna lag, was de D-39 eigenlijk al te laat.
Maar PostNL heeft wel gelijk met wat ze zeggen. Jij bent geen partij, de verzender wel. Daar moet je mee praten om het opgelost te krijgen.Franskia schreef:Ik heb dit ook meegemaakt, maar mijn klacht werd door Post NL afgewezen omdat ik niet de opdrachtgever was en ze dus met mij eigenlijk niets van doen hadden. Ik kreeg het advies de verzender, lees opdrachtgever, een klacht te laten indienen. Als ontvanger sta je letterlijk met lege handen
PostNL heeft een zorgplicht naar de ontvanger toe.GJvdZ schreef:Maar PostNL heeft wel gelijk met wat ze zeggen. Jij bent geen partij, de verzender wel. Daar moet je mee praten om het opgelost te krijgen.
Nee, ik denk dat je nu op het verkeerde denkpatroon zit. Post organisaties vervoeren bijna uitsluitend simpele pakketten waar binnen één enkele door-to-door DDP/DAP/DDU vervoersopdracht door de afzender opdracht tot inklaren en afleveren wordt gegeven.langste adem schreef:Ja, je zou toch wel verwachten dat er dan eerst door Post.nl eerst om inklaringsinstructies zou worden gevraagd...niet dus... en dan wrdt het ook nog eens teruggestuurd ,...zucht..Als het pakketje al bij de Bruna lag, was de D-39 eigenlijk al te laat.
Wil je instructies kunnen geven voor het gebruik van bijzondere douaneregimes zoals de vrijstelling diplomatieke goederen, bijzondere bestemmingen of actieve veredeling, dan zul je er voor moeten zorgen dat iets via een reguliere expediteur wordt verwerkt op door-to-port (CIF/CFR) basis - daar zijn die bedrijven voor. Dan betaal je wel zelf voor het port-to-door traject maar houdt daar ook de volledige controle over.
De postbedrijven en express koeriers hebben daar weinig kaas van gegeten, dat is ook niet hun core business.
-
Ook ik heb een dergelijke ervaring met Post NL. Ik heb ook een dergelijke ervaring met Post NL. Ik heb 28 april een tweetal concertkaartjes online voor een concert in Duitsland. De verzender heeft de kaartjes op 6 mei verstuurd. Op 12 mei komt de postbode bij mij langs. Omdat ik op die dag niet thuis was, legt hij een kaartjes in de bus met de mededeling dat ik de kaartjes vanaf de volgende dag in de plaatselijke drogisterij kan ophalen. De kaartjes zijn daar NOOIT aangekomen. Ik heb nu kaartjes gekocht voor een concert waardoor ik door het toedoen van Post NL nooit ben kunnen naartoe gaan! Ik heb talloze malen contact met hen gezocht, doch ik stoot alleen maar op gigantische muren van onbegrip en onwil. Ik zou de verzender moeten vragen om een klacht in te dienen; terwijl ik de kaartjes heb betaald en de verzender de kaartjes heeft verzonden. Dit is toch gewoon ABSURD! Noot aan de redactie van Radar: ik zou het bijzonder prettig vinden als jullie eens een uitzending of eventueel meerdere zouden wijden aan de misstanden in het postwezen in Nederland. Het is toch absurd dat ik als consument moet bewijzen dat Post NL gefaald heeft en mij de door mij geleden schade dient te vergoeden!