LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket te vroeg retour afzender
Pakket te vroeg retour afzender
Komen we terug van vakantie, ligt er een kaartje dat er een pakket uit het buitenland op 11-07-2017 is afgeleverd op het servicepunt (de AH) en dat we dit binnen 14 dagen moeten ophalen. (Dat is al totaal niet servicegericht in een vakantieperiode)
Ik op 24-07-2017 naar de AH. Is het pakketje al retour gestuurd. PostNl stuurt aan welke pakketten retour moeten, dus geen schuld aan de AH, (die de riante vergoeding van 2 cent per pakketje krijgt, 2 euro voor 100 pakketjes, daar kun je niet eens een minimum jeugdloon van betalen)
Maar daar sta je dan, postNL nog gebeld maar die geven alleen aan, neem contact op met de afzender (een winkeltje in china via wish of ali express)
Lekker hoor. Dank je wel voor alle goede service, postNL, niet dus. Ik geen pakketje en maar zien hoe ik het pakketje dan wel mijn geld weer krijg.
Ik weet ook dat ik de zoveelste ben met deze klacht maar dat postNL zijn handen wast in onschuld. Ik zeg, koude douche om wakker te worden, terug naar de basisschool om te leren rekenen (11+14=25) en een paar flinke workshops servicegerichtheid.
Ik op 24-07-2017 naar de AH. Is het pakketje al retour gestuurd. PostNl stuurt aan welke pakketten retour moeten, dus geen schuld aan de AH, (die de riante vergoeding van 2 cent per pakketje krijgt, 2 euro voor 100 pakketjes, daar kun je niet eens een minimum jeugdloon van betalen)
Maar daar sta je dan, postNL nog gebeld maar die geven alleen aan, neem contact op met de afzender (een winkeltje in china via wish of ali express)
Lekker hoor. Dank je wel voor alle goede service, postNL, niet dus. Ik geen pakketje en maar zien hoe ik het pakketje dan wel mijn geld weer krijg.
Ik weet ook dat ik de zoveelste ben met deze klacht maar dat postNL zijn handen wast in onschuld. Ik zeg, koude douche om wakker te worden, terug naar de basisschool om te leren rekenen (11+14=25) en een paar flinke workshops servicegerichtheid.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jul 2017 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: schelden
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: schelden
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Misschien kunt u ook even de bal bij uzelf liggen. Wie gaat er iets bestellen als diegene weet dat die op vakantie gaat.
Re: Pakket te vroeg retour afzender
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Wanneer je iets in China besteld heb je totaal geen zicht op een datum van levering. Kan een week zijn, kan 3 maanden zijn. TS zou daarom maar niets meer moeten bestellen omdat het *eventueel in zijn vakantie kon vallen?NeoDutchio schreef:Misschien kunt u ook even de bal bij uzelf liggen. Wie gaat er iets bestellen als diegene weet dat die op vakantie gaat.
OT: service van PostNL is helaas hard achteruit aan het gaan. Wat vreemd is, aangezien de pakketbezorging markt alleen maar lijkt te groeien. Blijkbaar kunnen ze het zich permitteren zo met klanten om te gaan. Ik vrees inderdaad dat er weinig verandert.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jul 2017 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: schelden
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: schelden
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Nou nou gelijk 4 reacties dat de TS zo stom is om iets voor haar vakantie nog te bestellen......en misschien was die vakantie ook wel onverwacht?!
BS dus!
Plus , ze was immers toch op tijd terug en was binnen die 14 dagen bij AH servicepunt. Post NL heeft wederom een slechte beurt gemaakt!
Regggy heeft gelijk....je weet ook nooit precies wanneer het pakje uit China komt , dat kan variëren .
BS dus!
Plus , ze was immers toch op tijd terug en was binnen die 14 dagen bij AH servicepunt. Post NL heeft wederom een slechte beurt gemaakt!
Regggy heeft gelijk....je weet ook nooit precies wanneer het pakje uit China komt , dat kan variëren .
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Bij Ali staat netjes aangegeven wat de levertijd is. Je kan dus prachtig nagaan of dit in je vakantie gaat vallen of niet. En al langer zijn er problemen tussen PostNL en Chinese webshops.
Mijn reaktie heeft dus niets met de grond inboren te maken maar wel dat een consument zelf ook kan nadenken. Ook al is niet op de dag nauwkeurig te bepalen wanneer het binnenkomt, een indicatie is er altijd.
Mijn reaktie heeft dus niets met de grond inboren te maken maar wel dat een consument zelf ook kan nadenken. Ook al is niet op de dag nauwkeurig te bepalen wanneer het binnenkomt, een indicatie is er altijd.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Dit is er toch ook weer eentje voor archiefmap "Consument denk niet na en bedrijf krijgt de schuld." Zelfs al bestel je iets in China, dan kan je rekening houden met je vakantie. Tenzij je iedere 3 maanden 3 weken met vakantie gaat. In die gevallen kan je beter geen dingen via internet bestellen.
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Hetgeen niet het punt is van TS maar dat PostNL binnen die 14 dagen het pakket al weer heeft terug gestuurd. Begrijpend lezen blijkt ook een vak.renewouters schreef:Dit is er toch ook weer eentje voor archiefmap "Consument denk niet na en bedrijf krijgt de schuld." Zelfs al bestel je iets in China, dan kan je rekening houden met je vakantie. Tenzij je iedere 3 maanden 3 weken met vakantie gaat. In die gevallen kan je beter geen dingen via internet bestellen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Zelf heb ik een pakketbox gekocht om het probleem met pakketjes kleiner te maken.
Je schroeft de metalen pakketbox tegen de buitenmuur. Pakketbezorger legt het pakketje in de pakketbox en drukt hem dicht. Als ontvanger maak je de pakketbox open met je sleutel. Geen waterdichte oplossing maar topicstarter had zo het pakketje wel gehad.
De mijne kostte 124 euro incl bezorging en ik hoop er veel plezier van te zullen hebben. Nadeel is wel dat je de ruimte moet hebben. Een flat wordt lastig.
Je schroeft de metalen pakketbox tegen de buitenmuur. Pakketbezorger legt het pakketje in de pakketbox en drukt hem dicht. Als ontvanger maak je de pakketbox open met je sleutel. Geen waterdichte oplossing maar topicstarter had zo het pakketje wel gehad.
De mijne kostte 124 euro incl bezorging en ik hoop er veel plezier van te zullen hebben. Nadeel is wel dat je de ruimte moet hebben. Een flat wordt lastig.
Re: Pakket te vroeg retour afzender
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Ik denk niet dat ze bij die AH servicepunten geen magazijn hebben om voor een week extra pakketjes te bewaren voor klanten die met vakantie zijn.
Verder denk ik ook dat je gewoon rekening kunt houden met jouw eigen afwezigheid wanneer je iets besteld. Plannen heet zoiets. En dat heeft niets met afzeiken te maken zoals een aantal reacties suggereren, dat is gewoon een argument.
Verder denk ik ook dat je gewoon rekening kunt houden met jouw eigen afwezigheid wanneer je iets besteld. Plannen heet zoiets. En dat heeft niets met afzeiken te maken zoals een aantal reacties suggereren, dat is gewoon een argument.
Re: Pakket te vroeg retour afzender
De ruimte in de panden van AH wordt zo veel mogelijk besteed aan winkeloppervlak, dat levert nl het geld op. Magazijnen zijn klein, niet zelde al té klein om zeg de grotere influx aan goederen voor de drukke kerstdagen goed op te kunnen slaan. En nog lang niet alle filialen zijn verbouwd sinds ze met deze postNL pakketdienst zijn begonnen. Een week pakketjes is zeker een volle rolcontainer, en omdat je daar een paar x per dag zeker snel bij moet kunnen als een klant voor een pakketje aan de servicebalie staat, moet die ook nog continue vooraan staan. Dat is binnen een supermarkt nog best wel een gehannes, wat ze veul liever voorkomen door alle pakketjes >2 weken subiet weer weg te sturen.crazyme schreef:Ik denk niet dat ze bij die AH servicepunten geen magazijn hebben om voor een week extra pakketjes te bewaren voor klanten die met vakantie zijn.
Verder denk ik ook dat je gewoon rekening kunt houden met jouw eigen afwezigheid wanneer je iets besteld. Plannen heet zoiets. En dat heeft niets met afzeiken te maken zoals een aantal reacties suggereren, dat is gewoon een argument.
OVerigens lag het de 11e bij het filiaal, maar dat is pas na de 2e bezorgpoging volgens mij, dus dan was de eerste aanbieding aan huis de 10e, en dan is het dus na 14 dagen conform procedure, terecht retour gegaan lijkt me?
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Even op alle reacties:
inderdaad, bestellen als je weet dat je op vakantie gaat, niet handig, maar met een bezorgtijd van 3 weken tot 3 maanden (zoals in reacties ook te zien) is dat lastig plannen. En tuurlijk staat er een geplande datum, in mijn geval ergens in augustus, maar ervaring leert dat dit, net als bij AliExpress, een verwachte uiterste datum is, en niet zoals in Nederland een datum waar je min of meer van uit kunt gaan. Sterker, de geplande bezorg datum die er staat, is een datum die wordt berekend op basis van de gemiddelde bezorgtijden die door consumenten wordt aangegeven.
AH servicepunt treft geen blaam, die krijgen van PostNL een recall bericht welke pakketten zij direct moeten retourneren, zoals ik al aangaf in mijn bericht
[Deel bericht verwijderd door Moderator. Reden: schelden, op de man spelen]
In dit geval is het pakje niet bij mij afgeleverd maar direct bij het servicepunt. Een beleid wat PostNL probeer door te voeren voor alle pakjes die uit China komen, direct bij het servicepunt neerleggen. Dat is mij in ieder geval door de medewerker van het servicepunt uitgelegd. Ik denk omdat PostNL te weinig kan halen uit de verzendvergoeding.
inderdaad, bestellen als je weet dat je op vakantie gaat, niet handig, maar met een bezorgtijd van 3 weken tot 3 maanden (zoals in reacties ook te zien) is dat lastig plannen. En tuurlijk staat er een geplande datum, in mijn geval ergens in augustus, maar ervaring leert dat dit, net als bij AliExpress, een verwachte uiterste datum is, en niet zoals in Nederland een datum waar je min of meer van uit kunt gaan. Sterker, de geplande bezorg datum die er staat, is een datum die wordt berekend op basis van de gemiddelde bezorgtijden die door consumenten wordt aangegeven.
AH servicepunt treft geen blaam, die krijgen van PostNL een recall bericht welke pakketten zij direct moeten retourneren, zoals ik al aangaf in mijn bericht
[Deel bericht verwijderd door Moderator. Reden: schelden, op de man spelen]
In dit geval is het pakje niet bij mij afgeleverd maar direct bij het servicepunt. Een beleid wat PostNL probeer door te voeren voor alle pakjes die uit China komen, direct bij het servicepunt neerleggen. Dat is mij in ieder geval door de medewerker van het servicepunt uitgelegd. Ik denk omdat PostNL te weinig kan halen uit de verzendvergoeding.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jul 2017 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: schelden, op de man spelen
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: schelden, op de man spelen
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd. Bij herhaaldelijk plaatsen offtopic berichten gaat de Moderator over tot een waarschuwing of verbanning.
Re: Pakket te vroeg retour afzender
Echt waar?? Je kunt natuurlijk ook gewoon eens actief reageren op de kansloze reacties van bepaalde personen op iedere nieuwe post. Of is dat teveel moeite?Radar schreef:Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd. Bij herhaaldelijk plaatsen offtopic berichten gaat de Moderator over tot een waarschuwing of verbanning.