LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pakket verdwenen
Pakket verdwenen
Laatst wat spullen besteld in het buitenland welke via een koerier naar PostNL gegaan zijn die het vervolgens bij moest bezorgen (aangetekend)
Aangezien ik 2 keer niet thuis was zou je verwachten dat het pakket naar een verzamelpunt gaat waar het later opgehaald wordt door de ontvanger.
Maar volgens PostNL moest het pakker echter retour afzender.
Ik heb het nagevraagd bij de leverancier en de koerier en beiden hebben mij verteld dat dit niet het geval is.
PostNl kwam vervolgens met het verhaal dat het pakket getraceerd was maar dat er geen retouradres bekend was.
Op mijn suggestie dat ik dan wel een retouradres had werd niet ingegaan omdat dat tegen de regels was.
Vervolgens is PostNL een officieel onderzoek gestart wat ongeveer een maand geduurd heeft.
Eergisteren heb ik van de leverancier bericht gekregen dat men hem bevestigd heeft dat het pakket tijdens het transport in Nederland verdwenen is..
Ik had betaald via Paypal dus m'n geld krijg ik wel terug maar voorlopig voor mij even geen pakketten via PostNL.
Aangezien ik 2 keer niet thuis was zou je verwachten dat het pakket naar een verzamelpunt gaat waar het later opgehaald wordt door de ontvanger.
Ik heb het nagevraagd bij de leverancier en de koerier en beiden hebben mij verteld dat dit niet het geval is.
PostNl kwam vervolgens met het verhaal dat het pakket getraceerd was maar dat er geen retouradres bekend was.
Op mijn suggestie dat ik dan wel een retouradres had werd niet ingegaan omdat dat tegen de regels was.
Vervolgens is PostNL een officieel onderzoek gestart wat ongeveer een maand geduurd heeft.
Eergisteren heb ik van de leverancier bericht gekregen dat men hem bevestigd heeft dat het pakket tijdens het transport in Nederland verdwenen is..
Ik had betaald via Paypal dus m'n geld krijg ik wel terug maar voorlopig voor mij even geen pakketten via PostNL.
-
- Contacteer:
Re: Pakket verdwenen
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=148144Johnwel schreef:Laatst wat spullen besteld in het buitenland welke via een koerier naar PostNL gegaan zijn die het vervolgens bij moest bezorgen (aangetekend)
Misschien komt nog terecht op een zondag
Maar denk niet dat jij een keus hebt met pakketen uit buitenland of deze wel /niet via postnl worden afgehandeld.
Bestel regelmatig via ebay en tot nu toe is alles aangekomen ( Lucky me ) vanuit Verweggistan naar NL.
Inmiddels heeft PostNL mij gebeld nav de klacht die ik ook bij hen ingediend had.
Het pakket moest retour afzender bij 2 keer niet thuis en er stond geen retouradres op.
Het pakket ligt nu in een opslag waar het een jaar blijft liggen en waar het dan heen gaat weet men mij niet te vertellen, maar IK krijg het in ieder geval niet.
Ik heb ook al eens aangeboden om het persoonlijk op te halen met de rekening en legitimatiebewijzen op zak maar ook dat is tegen de regels.
Maar al met al blijf ik het heel erg vreemd vinden dat PostNL aangeeft te weten dat het pakket in een opslag ligt maar dat de koerier die het pakket naar Nederland gestuurd heeft aan mij om stukken vraagt wat er in het pakket zit zodat PostNL verder op zoek kan omdat ze niet weten waar het pakket is.
Het pakket moest retour afzender bij 2 keer niet thuis en er stond geen retouradres op.
Het pakket ligt nu in een opslag waar het een jaar blijft liggen en waar het dan heen gaat weet men mij niet te vertellen, maar IK krijg het in ieder geval niet.
Ik heb ook al eens aangeboden om het persoonlijk op te halen met de rekening en legitimatiebewijzen op zak maar ook dat is tegen de regels.
Maar al met al blijf ik het heel erg vreemd vinden dat PostNL aangeeft te weten dat het pakket in een opslag ligt maar dat de koerier die het pakket naar Nederland gestuurd heeft aan mij om stukken vraagt wat er in het pakket zit zodat PostNL verder op zoek kan omdat ze niet weten waar het pakket is.
-
- Contacteer:
Johnwel schreef:Inmiddels heeft PostNL mij gebeld nav de klacht die ik ook bij hen ingediend had.
Misschien dat paypal meer kan betekenen ? Jij krijgt je geld terug maar krijgt de verkoper dan ook wel zijn geld ? Pakket is tenslotte niet kwijt maar door de halsstarrigheid van Postnl kan pakket niet worden vrijgegeven terijl zij wel weten waar ligt..................raar hoor.
-
Claim indienen bij Paypal. Doe je dat niet op tijd, dan ben je je geld definitief kwijt. Dit is niet jouw probleem maar dat van de verzender.
Bob, ik heb van de leverancier de toezegging gekregen dat ik m'n geld terugkrijg van Paypal.
PostNL zegt dat het de regels zijn.Teunbosseman schreef:Johnwel schreef:Misschien dat paypal meer kan betekenen ? Jij krijgt je geld terug maar krijgt de verkoper dan ook wel zijn geld ? Pakket is tenslotte niet kwijt maar door de halsstarrigheid van Postnl kan pakket niet worden vrijgegeven terijl zij wel weten waar ligt..................raar hoor.
Dan had die maar een retouradres moeten vermeldenBob Schurkjens schreef: Dit is niet jouw probleem maar dat van de verzender.
Ben eigenlijk best wel benieuwd wat er na een jaar met die pakketten gebeurt.
De shredder ? Een opkoper ? Kan je je eigen spullen op marktplaats terug kopen.
De shredder ? Een opkoper ? Kan je je eigen spullen op marktplaats terug kopen.
-
- Contacteer:
Johnwel schreef:PostNL zegt dat het de regels zijn.Teunbosseman schreef:Johnwel schreef:Misschien dat paypal meer kan betekenen ? Jij krijgt je geld terug maar krijgt de verkoper dan ook wel zijn geld ? Pakket is tenslotte niet kwijt maar door de halsstarrigheid van Postnl kan pakket niet worden vrijgegeven terijl zij wel weten waar ligt..................raar hoor.
Ze kunnen zoveel zeggen. Regels zijn er om soms ook gebroken te worden.
Snap het niet hoor, Postnl weet waar je pakketje is, maar verdomd het om nogmaals aan te bieden en opdat er geen retouradres opstaat vermeld blijft het pakje een jaar liggen ??????
Wie dat heeft verzonnen bij postnl mag van mij de nobelprijs van domheid krijgen, wat een kul zeg.
Vermoedelijk ligt het op de Gyrosoopweg in Amsterdam.
Ik heb ook nog aangeboden om het pakketje te komen ophalen.
Mijn naam staat er op, ik ben in het bezit van de factuur en een geldig paspoort met een hele recente foto.
Wat wil je nog meer.
Verder lijkt het mij erg sterk dat een webshop die door heel Europa levert niet ergens een naamsvermelding op het pakket heeft staan.
Ik heb ook nog aangeboden om het pakketje te komen ophalen.
Mijn naam staat er op, ik ben in het bezit van de factuur en een geldig paspoort met een hele recente foto.
Wat wil je nog meer.
Verder lijkt het mij erg sterk dat een webshop die door heel Europa levert niet ergens een naamsvermelding op het pakket heeft staan.
-
PostNL heeft alleen iets te maken met de verzender van het pakket. Dat is de "contractpartij"; degene die heeft betaald voor de dienst.
Dat werd mij ook duidelijk gemaakt in een telefoongesprek over dit geval.
Als ik iets wilde moest ik maar bij de leverancier of vervoerder wezen.
Na een beetje doorvragen zei de medewerkster van de klantenservice ook letterlijk: Ik wil u wel helpen maar ik mag u niet helpen.
Als ik iets wilde moest ik maar bij de leverancier of vervoerder wezen.
Na een beetje doorvragen zei de medewerkster van de klantenservice ook letterlijk: Ik wil u wel helpen maar ik mag u niet helpen.
Als het een normale gang van zaken is dan gaat een pakket automatisch bij 2 keer niet thuis naar een afhaalpunt daar heb ik die niet thuiscode niet voor nodig.
Geen retouradres op het pakket is wat PostNL er van maakt dat kan ik niet controleren.
Als de verkoper, in uw ogen, verdacht is waarom heb ik dan m'n geld terug gekregen ?
In mijn ogen is de handelswijze van PostNL dubieuzer aangezien ze beweren dat het pakket in een opslag ligt maar wel bij de koerier vragen om papieren wat er in het pakket zit omdat ze geen idee hebben waar het pakket zich bevind.
Tevens is het natuurlijk wel vreemd dat iemand die verdacht is bij mij navraagt of ik het pakket al ontvangen heb en ook meldt dat het pakket tijdens het transport in Nederland kwijt geraakt is.
Vind u dat ook niet verdacht ?
Geen retouradres op het pakket is wat PostNL er van maakt dat kan ik niet controleren.
Als de verkoper, in uw ogen, verdacht is waarom heb ik dan m'n geld terug gekregen ?
In mijn ogen is de handelswijze van PostNL dubieuzer aangezien ze beweren dat het pakket in een opslag ligt maar wel bij de koerier vragen om papieren wat er in het pakket zit omdat ze geen idee hebben waar het pakket zich bevind.
Tevens is het natuurlijk wel vreemd dat iemand die verdacht is bij mij navraagt of ik het pakket al ontvangen heb en ook meldt dat het pakket tijdens het transport in Nederland kwijt geraakt is.
Vind u dat ook niet verdacht ?
Ik KON niet reageren omdat ik ik ivm werk een paar dagen weg was en ik had gedacht dat het pakket een paar dagen eerder zou arriveren.
Het pakket is NIET bij een verzamelpunt bezorgd omdat het volgens PostNL retour afzender moest maar volgens de verzender was dat niet zo. (heb ik nagevraagd bij de verzender)
Misschien moet U mijn eerste post maar even rustig doorlezen voor U conclusies trekt betreffende PostNL pesten. (werkt u er soms ? )
I rest my case.
Het pakket is NIET bij een verzamelpunt bezorgd omdat het volgens PostNL retour afzender moest maar volgens de verzender was dat niet zo. (heb ik nagevraagd bij de verzender)
Misschien moet U mijn eerste post maar even rustig doorlezen voor U conclusies trekt betreffende PostNL pesten. (werkt u er soms ? )
I rest my case.
En daar gaan we weerJohnwel schreef:werkt u er soms?
Ik vermoed dat er tussen de buitenlandse koerier en PostNL een vinkje verkeerd gezet is. Als de verzender het zonder retouradres verzonden heeft is het wel vreemd dat het pakketje retour moet bij niemand thuis. Ben blij dat de verzender u uw geld terug heeft gegeven. Deze moet nu maar met zijn vervoerder contact opnemen, maar goed, dat deel is hier vaak genoeg benoemd.
-
- Contacteer:
berndv schreef:En daar gaan we weerJohnwel schreef:werkt u er soms?
Ik vermoed dat er tussen de buitenlandse koerier en PostNL een vinkje verkeerd gezet is. Als de verzender het zonder retouradres verzonden heeft is het wel vreemd dat het pakketje retour moet bij niemand thuis. Ben blij dat de verzender u uw geld terug heeft gegeven. Deze moet nu maar met zijn vervoerder contact opnemen, maar goed, dat deel is hier vaak genoeg benoemd.
Ja kan het van deze TS wel begrijpen dat deze dit neerzet , sjonge wat een reactie's en aannames zeg van Snuffel.
Anyway, zoals ik reeds eerder schreef. Ik haal regelmatig via ebay zendingen uit buitenland, zowel binnen Europa als ver daar buiten.
Zal als voorbeeld een zending uit HongKong nemen, deze wordt met airfreight van HongKong naar NL gestuurd waarnaar ( in mijn geval steeds ) Postnl dit overneemt en aflevert.
Ik heb op 1 zending na altijd alles prima ontvangen ondanks dat er GEEN retour adres op vermeld stond.
De werkwijze van Postnl is gewoonweg stompzinning te noemen en verbaas mij er ook niet over. Waarom gewoon niet nog een keer aanbieden ? Of bij verzamelpunt afleveren.
Mijn geluk is dat ik de ebay zendingen op een zakelijk adres kan laten komen waar postnl ook dagelijks de uitgaande post voor ophaalt.
TS heeft zijn centen terug van PayPal, niet van de verzender. Deze zal vermoedelijk niet betaald worden door PayPal en zal dus met postnl in conclaaf moeten.
Bij ons gebeurde jaren geleden precies hetzelfde met een pakje dat onze zoon had gestuurd uit de USA. Track&Trace vermeldde dat het was aangekomen in Amsterdam. Maar tussen Amsterdam en het verdeelstation (of zo'n soort benaming) was het pakje weggeraakt. "Van de auto gevallen' zeker..???"
Er is vast een aardige medewerker geweest die dacht: dat kan ik wel gebruiken...
Veel telefoontjes en e-mails later was het nog steeds niet boven water. De waarde kregen we ook niet vergoed. Pakje met allerlei cadeautjes foetsie! Leve PostNL!!!
Nog altijd ben ik er woest kwaad over. Vooral om de manier waarop we antwoord kregen en de ontwijkingen van de verantwoordelijkheid van PostNL
Er is vast een aardige medewerker geweest die dacht: dat kan ik wel gebruiken...
Veel telefoontjes en e-mails later was het nog steeds niet boven water. De waarde kregen we ook niet vergoed. Pakje met allerlei cadeautjes foetsie! Leve PostNL!!!
Nog altijd ben ik er woest kwaad over. Vooral om de manier waarop we antwoord kregen en de ontwijkingen van de verantwoordelijkheid van PostNL
Tsja, daarvoor zijn koeriersdiensten als UPS, FedEx, DHL en TNT. Dit is dus gewoon via pakketpost gegaan, wat qua dienstverlening en (lagere) kosten iets anders is als een echte koeriersdienst.MASAVE schreef:Bij ons gebeurde jaren geleden precies hetzelfde met een pakje dat onze zoon had gestuurd uit de USA. Track&Trace vermeldde dat het was aangekomen in Amsterdam. Maar tussen Amsterdam en het verdeelstation (of zo'n soort benaming) was het pakje weggeraakt. "Van de auto gevallen' zeker..???"