Mijn vriend heeft een bericht van PostNL ontvangen dat hij portokosten moet betalen, omdat hij een pakket heeft verstuurd.
Hij heeft vooraf zijn brievenbuspakje online gefrankeerd en zelfs aan de medewerker van het PostNL pakketpunt gevraagd of het zo goed gefrankeerd was. Zij beantwoordde deze vraag met ja, maar ondanks dat heeft hij een boete. Erg zuur..
Moeten we dit betalen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Portokosten
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 aug 2017 16:33
- Contacteer:
Re: Portokosten
Als eenmaal verstuurd en ontvangen is...... word het lastig te claimen.
Er was voldoende betaald en goedgekeurd bij inleveren dus als ze daar niet opletten.
Indien bezorgd en afgeleverd zou ik niets betalen.
Toen is er gewogen en geplakt en als er een zegel af gaat of niet goed plakte..... of verkeerde tarief.....
Zij moeten er voor zorgen dat het inleverpunt betrouwbaar personeel heeft.
Er was voldoende betaald en goedgekeurd bij inleveren dus als ze daar niet opletten.
Indien bezorgd en afgeleverd zou ik niets betalen.
Toen is er gewogen en geplakt en als er een zegel af gaat of niet goed plakte..... of verkeerde tarief.....
Zij moeten er voor zorgen dat het inleverpunt betrouwbaar personeel heeft.
-
- Berichten: 2156
- Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51
Re: Portokosten
Google zèlf: 'boete door te weinig porto?'
Antwoord:
Bent u het niet eens met het betaalverzoek?
Dan kunt u eenvoudig bezwaar maken. U hoeft hiervoor alleen uw betaalcode in te vullen.
De betaalcode bestaat uit één letter gevolgd door 14 cijfers. Controleer de code nogmaals na het invullen om fouten te voorkomen.
Uw betaalcode:
De betaalcode bestaat uit één letter gevolgd door 14 cijfers
Antwoord:
Bent u het niet eens met het betaalverzoek?
Dan kunt u eenvoudig bezwaar maken. U hoeft hiervoor alleen uw betaalcode in te vullen.
De betaalcode bestaat uit één letter gevolgd door 14 cijfers. Controleer de code nogmaals na het invullen om fouten te voorkomen.
Uw betaalcode:
De betaalcode bestaat uit één letter gevolgd door 14 cijfers
Re: Portokosten
Portokosten ?bo.van-den-branden schreef:Mijn vriend heeft een bericht van PostNL ontvangen dat hij portokosten moet betalen, omdat hij een pakket heeft verstuurd.
Hij heeft vooraf zijn brievenbuspakje online gefrankeerd en zelfs aan de medewerker van het PostNL pakketpunt gevraagd of het zo goed gefrankeerd was. Zij beantwoordde deze vraag met ja, maar ondanks dat heeft hij een boete. Erg zuur.
Boete ?
of allebei ?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Portokosten
Heel www.klachtenkompas.nl staat er vol mee
Betaald is betaald. Gewoon niet betalen en de herinnering ook niet. Daarna hoor je er nooit meer wat van.
Betaald is betaald. Gewoon niet betalen en de herinnering ook niet. Daarna hoor je er nooit meer wat van.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 17 aug 2017 16:33
- Contacteer:
Re: Portokosten
Het is gelukt; geen kosten. Bedankt voor alle reacties