LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post 72 uur lang onbeheerd in PostNL brievenbus

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Bob Schurkjens

Post 72 uur lang onbeheerd in PostNL brievenbus

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Per 2014 is PostNL gestopt met het bezorgen van post op maandag. Ook de brievenbussen worden in het weekend niet meer gelicht. Post kun je dus het beste van maandag tot vrijdag 18 uur posten.

Als je vrijdag na de buslichting van circa 18 uur post in de brievenbus doet, zit deze er dus maximaal 72 uur in voordat deze de volgende maandag wordt gelicht. Ik heb al eens meegemaakt dat mijn post een straat verderop in de struiken lag. Uit de PostNL brievenbus gehaald door vandalen en door een attente buurtbewoner aan mij teruggegeven. Ook handig voor hengelaars die girokaarten en overschrijvingskaarten uit de PostNL brievenbus hengelen om daarmee rekeningen leeg te kunnen trekken.

De bezorging is tegenwoordig al bagger. Sinds dit jaar moet je dus ook op je tellen passen wanneer je je post op de bus doet.

http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-ve ... bezorging/

Dirkie

Re: Post 72 uur lang onbeheerd in PostNL brievenbus

Ongelezen bericht door Dirkie »

Bob Schurkjens schreef:Per 2014 is PostNL gestopt met het bezorgen van post op maandag. Ook de brievenbussen worden in het weekend niet meer gelicht. Post kun je dus het beste van maandag tot vrijdag 18 uur posten.

Als je vrijdag na de buslichting van circa 18 uur post in de brievenbus doet, zit deze er dus maximaal 72 uur in voordat deze de volgende maandag wordt gelicht. Ik heb al eens meegemaakt dat mijn post een straat verderop in de struiken lag. Uit de PostNL brievenbus gehaald door vandalen en door een attente buurtbewoner aan mij teruggegeven. Ook handig voor hengelaars die girokaarten en overschrijvingskaarten uit de PostNL brievenbus hengelen om daarmee rekeningen leeg te kunnen trekken.
Aangezien 2014 nog geen week oud is praat je dus over een voorval wat niets te maken heeft met die 72 uur. Het maakt volgens mij weinig uit of de post er 1 of 72 uur inzit. Als iemand kwaad wil kan het altijd :D
Tip: je kunt je post ook bij een postagentschap brengen. Die hebben een 'brievenbus' in de winkel. Is wel iets veiliger.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Per 2014 is PostNL gestopt met het bezorgen van post op maandag. Ook de brievenbussen worden in het weekend niet meer gelicht. Post kun je dus het beste van maandag tot vrijdag 18 uur posten.
Brievenbussen worden op zaterdag nog gelicht. :shock:
Dat er in Nederland op maandag geen post meer wordt bezorgd, wil nog niet zeggen, dat andere post naar het buitenland ook zo lang in het briefcentrum blijft liggen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

eleven schreef: Brievenbussen worden op zaterdag nog gelicht. :shock:
Dat er in Nederland op maandag geen post meer wordt bezorgd, wil nog niet zeggen, dat andere post naar het buitenland ook zo lang in het briefcentrum blijft liggen.
Is dat per 1 januari nieuw dan dat ze wel op zaterdag gelicht worden ?
De gewone brievenbussen aan de straat worden NIET leeg gemaakt op zaterdag, was voorheen ook
niet, werd voorheen op zondag gedaan.
Alleen bij een Post.nl service punt word de post wel opgehaald op zaterdag.

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Volgens mij wordt de post al jaren niet meer bezorgd op maandag en de brievenbus word altijd pas op zondag geleegd,dat is ook al jaren zo.
Teminste,Ik weet niet anders dan dat zo is.

eleven

gilas schreef:Volgens mij wordt de post al jaren niet meer bezorgd op maandag en de brievenbus word altijd pas op zondag geleegd,dat is ook al jaren zo.
Iedere ervaart het anders, omdat niemand naast de brievenbussen staat, om dit te controleren.
Op de website van PostNL staat dit:

Brief gepost voor buslichting op* Bezorging voor 18.00 uur op
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag / Zondag (in oranje brievenbus) Dinsdag
Zaterdag (bij Postkantoor in winkel) Dinsdag

* Bekijk in de Locatiewijzer op welk tijdstip de buslichting van uw brievenbus plaatsvindt of de post wordt opgehaald bij een Postkantoor bij u in de buurt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

gilas schreef:Volgens mij wordt de post al jaren niet meer bezorgd op maandag en de brievenbus word altijd pas op zondag geleegd,dat is ook al jaren zo.
Als ik hier kijk, wordt de brievenbus hier om de hoek, inderdaad zondag t/m vrijdag geleegd. Dat zegt niks over het latere bezorgen, maar betekend wel dat de post dus zeker niet overal 72h onbeheerd in de bus zit.

eleven

sjohie schreef:
Als ik hier kijk, wordt de brievenbus hier om de hoek, inderdaad zondag t/m vrijdag geleegd. Dat zegt niks over het latere bezorgen, maar betekend wel dat de post dus zeker niet overal 72h onbeheerd in de bus zit.

Helaas is er ook nergens iets te vinden, dat vanaf 1 januari 2014 andere lichtingen zouden gelden, wat TS in zijn OP beweert.

gilas

eleven schreef:Iedere ervaart het anders, omdat niemand naast de brievenbussen staat, om dit te controleren.
Daar heb jij gelijk in.
Ik weet ook van mijn broer dat er nooit brievenbussen werden geleegd op zaterdag,behalve bij postkantoren,in de periode dat hij daar werkte.En dat is al een aantal jaren geleden.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef: Een girokaart is toch een overschrijvingskaart, oftewel hetzelfde? En overschrijvingskaarten worden nauwelijks nog gebruikt. Ze zullen dus heel wat dagen moeten hengelen voordat ze een pakje met overschrijvingskaarten te pakken hebben.

Als ze iets willen hebben, zullen ze er echt geen dagen overdoen.

Brievenbus wordt na vrijdag niet meer geleegd, pas op zondagavond laat. Is al jaren zo.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Hier idem dito. Geen bezorging op Maandag: is hier al minimaal 8 jaar, dus gewoon. Op brievenbus staat nog steeds: zondagavond 18.00uur word de bus weer geleegd, zaterdags nooit. Dat hengelen in bussen daar komt toch wel wat ervaring bij kijken: maar ja, er zijn natuurlijk altijd van die "knapperds" die zoiets 'kunnen'.

Chocomelk

gilas schreef:Daar heb jij gelijk in.
Ik weet ook van mijn broer dat er nooit brievenbussen werden geleegd op zaterdag,behalve bij postkantoren,in de periode dat hij daar werkte.En dat is al een aantal jaren geleden.
Hier worden de brievenbussen ook NIET op zaterdag geleegd.
Als je op zaterdag een brief hier erin doet staat er goed op volgende lichting op zondag.
En dat word nu dus maandag.

Hier zag ik de postbode toch wel op maandag door straat heen fietsen en heel af en toe had
ik weleens op maandag post.

ciske

vogels schreef:
Zucht....... Omdat er nog maar WEINIG mensen overschrijvingskaarten gebruiken, zul je ze ook maar WEINIG in de brievenbussen vinden! Kan dus DAGEN/WEKEN duren voordat zo'n pakje in een brievenbus ligt.

Zucht,,,,, ik wil ze niet te eten geven!!

ciske

Je wil perse gelijk hebben vogels? Bob maakt niet voor niks een topic hier over aan. Beter misschien je salaris er op te verwedden? :-)

gilas

Ik heb de brievenbus hier eens even bestudeerd(Ik moest toch op me zus wachten) maar volgens mij als iemand al wil hengelen dan zal die toch erg handig moeten zijn en kleine vingers hebben.
De gleuven zijn tegenwoordig vrij klein,dus als je allerlei fratsen wil uit halen om op goed geluk een overschrijvingskaart te pakken te krijgen dan moet je toch wel heel erg wanhopig zijn.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Hier worden de brievenbussen ook NIET op zaterdag geleegd.
Als je op zaterdag een brief hier erin doet staat er goed op volgende lichting op zondag.
En dat word nu dus maandag.

Hier zag ik de postbode toch wel op maandag door straat heen fietsen en heel af en toe had
ik weleens op maandag post.
Nee hoor, zondagavond rond 18:00 u worden de bussen geleegd. En de maandagpost die wel bezorgd word zijn rouw/medische en buitenlandse post. Hier dan, hé, want daar kan ik alleen maar over schrijven.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Formeel werd er nog wel bezorgd, maar aangezien de meeste post die verstuurd wordt van bedrijven af komt wordt er op zaterdag niet zoveel gepost waardoor er maandag niets bezorgd hoeft te worden.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn excuses als ik het verkeerd begrepen heb. Zondagmiddag 16 uur postte ik een brief bij mij om de hoek. Normaal staat aangegeven op die brievenbus dat deze zondag na 18 uur wordt gelicht. Dit keer stond er "maandag na 18 uur". Waarschijnlijk heb ik een verkeerde conclusie getrokken. In dat geval sorry voor het misverstand.

eleven

Bob Schurkjens schreef:Mijn excuses als ik het verkeerd begrepen heb. Zondagmiddag 16 uur postte ik een brief bij mij om de hoek. Normaal staat aangegeven op die brievenbus dat deze zondag na 18 uur wordt gelicht. Dit keer stond er "maandag na 18 uur". Waarschijnlijk heb ik een verkeerde conclusie getrokken. In dat geval sorry voor het misverstand.

Als de medewerker na het legen niet de daag verdraaid of te ver draait, is de dag/tijdaanduiding fout.
Foutje bedankt!

Chocomelk

Bob Schurkjens schreef:Mijn excuses als ik het verkeerd begrepen heb. Zondagmiddag 16 uur postte ik een brief bij mij om de hoek. Normaal staat aangegeven op die brievenbus dat deze zondag na 18 uur wordt gelicht. Dit keer stond er "maandag na 18 uur". Waarschijnlijk heb ik een verkeerde conclusie getrokken. In dat geval sorry voor het misverstand.
Nee dat staat er hier ook op Bob dus niet alleen bij jou.
Sprak net een post.nl medewerker die brievenbussen leegt en hij zei dat de meeste
brievenbussen pas op maandag geleegd worden en niet meer op zondag maar is niet overal zei hij.

Gesloten