IK VOEL ME OPGELICHT DOOR POST.NL
Ik kreeg vandaag 2 bubbelenveloppen (brievenbuspost) uit Amerika in de bus waarvan de inhoud verdwenen is (moesten 2 kettingen inzitten). bij elke enveloppe zat een brief van post.nl dat deze enveloppen leeg waren teruggevonden nadat ze uit de posttas van een bezorger waren gestolen tijdens bezorging. Ze boden hun verontschuldigingen aan. Nou fijn dat ze het vervelend vonden maar daar sta ik dan met 2 lege enveloppen EN NU DAN? Maar gebeld naar een nummer wat erbij stond (a 10 cent per minuut).
Post.nl zijn volgens hen niet aansprakelijk omdat dit in de algemene voorwaarden staat.
Dus een poststuk wordt van Post.nl gestolen. Hier zijn ze schijnbaar niet voor verzekerd maar voor de klant betekend dit helaas pindakaas en om in etenstermen te blijven, zit met de gebakken peren.
Gevraagd wat ik nu nog kan doen en kreeg het telefoonnummer van de geschillencommisie. De geschillencommissie gebeld maar als ontvanger kan ik geen geschil indienen. Het is heel duidelijk wat er gebeurt is maar post.nl neemt geen verantwoording. IK VOEL ME OPGELICHT DOOR POST.NL
De brief die bij de enveloppen zat:
Onlangs hebben wij naar aanleiding van een signaal over gevonden post in Nijmegen poststukken aangetroffen. Daaronder bevindt zich ook post bestemd voor uw adres. Deze poststukken zijn uit de posttas van onze bezorger gestolen tijdens de bezorging op zaterdag 29 juli 2013. Uiteraard heeft post.nl onmiddelijk aangifte van diefstal bij de politie gedaan.
Vanzelfsprekend vinden wij deze gang van zaken bijzonder vervelend en bieden wij hiervoor onze verontschuldigingen aan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] post.nl neemt geen verantwoording bij gestolen post
Re: post.nl neemt geen verantwoording bij gestolen post
De verzender kan dat wel.jacsew schreef: De geschillencommissie gebeld maar als ontvanger kan ik geen geschil indienen.
Re: post.nl neemt geen verantwoording bij gestolen post
Toch wel knap dat post.nl nu al weet dat er op 29 juli 2013 post gestolen gaat worden.
Het is de vraag of post nl niet aansprakelijk is. Als de bezorger onzorgvuldig om is gegaan met de post zijn ze dat zeker wel. Ik zie heel vaak post onbeheerd in zo'n wagentje staan terwijl meneer/mevrouw postbezorger staat te leuten met een buurtbewoner. Zoiets kan hier ook gebeurd zijn. Laat post.nl maar bewijzen dat het zorgvuldig is omgegegaan met de post.
Het is de vraag of post nl niet aansprakelijk is. Als de bezorger onzorgvuldig om is gegaan met de post zijn ze dat zeker wel. Ik zie heel vaak post onbeheerd in zo'n wagentje staan terwijl meneer/mevrouw postbezorger staat te leuten met een buurtbewoner. Zoiets kan hier ook gebeurd zijn. Laat post.nl maar bewijzen dat het zorgvuldig is omgegegaan met de post.
Re: post.nl neemt geen verantwoording bij gestolen post
Hoi Olaf, ik dacht direct oeps typefout gemaakt, gekeken op de brief maar het staat er inderdaad, kwartje was bij mij nog niet gevallen haha. Nou maar hopen dat 29 juli niet hetzelfde gebeurd
maaruh ik denk ook dat ze aansprakelijk zijn, ze kunnen wel vanalles in de algemene voorwaarden zetten.
maar goed ik zal mijn verlies moeten nemen. Blijft balen.
maaruh ik denk ook dat ze aansprakelijk zijn, ze kunnen wel vanalles in de algemene voorwaarden zetten.
maar goed ik zal mijn verlies moeten nemen. Blijft balen.