LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Post-Nl rekent 350% remboursbedrag
Post-Nl rekent 350% remboursbedrag
Ik heb een cadeau ontvangen uit Amerika. De afzender zei dat de spullen $20 waard waren. Dit betekent dat ik helemaal geen inklaringskosten of rembourskosten had hoeven betalen. Je hoeft pas een remboursbedrag te betalen op aankopen boven de €22 en cadeaus boven de €45. Nu heeft post nl mij €56,70 inklaringskosten in rekening gebracht. Dat is toch niet normaal?!
Ook moet ik nu het bedrag van de aankopen bewijzen. Aangezien het een cadeau is heb ik zelf geen factuur. Alleen het bedrijf dat mij die goederen heeft gestuurd is erg groot en is niet bereid mij een achteraf factuur te sturen, mede omdat ze zeggen dat de producten toch meer waard zijn dan dat ze bij het post office hebben aangegeven
Heeft iemand advies over wat ik kan doen?
Ook moet ik nu het bedrag van de aankopen bewijzen. Aangezien het een cadeau is heb ik zelf geen factuur. Alleen het bedrijf dat mij die goederen heeft gestuurd is erg groot en is niet bereid mij een achteraf factuur te sturen, mede omdat ze zeggen dat de producten toch meer waard zijn dan dat ze bij het post office hebben aangegeven
Heeft iemand advies over wat ik kan doen?
Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag
Betalen. De spullen zijn meer waard dan de grens en dus ben je die kosten verschuldigd. Los daarvan zou ik nog eens met de gever praten.nello schreef:Ik heb een cadeau ontvangen uit Amerika. De afzender zei dat de spullen $20 waard waren. Dit betekent dat ik helemaal geen inklaringskosten of rembourskosten had hoeven betalen. Je hoeft pas een remboursbedrag te betalen op aankopen boven de €22 en cadeaus boven de €45. Nu heeft post nl mij €56,70 inklaringskosten in rekening gebracht. Dat is toch niet normaal?!
Ook moet ik nu het bedrag van de aankopen bewijzen. Aangezien het een cadeau is heb ik zelf geen factuur. Alleen het bedrijf dat mij die goederen heeft gestuurd is erg groot en is niet bereid mij een achteraf factuur te sturen, mede omdat ze zeggen dat de producten toch meer waard zijn dan dat ze bij het post office hebben aangegeven
Heeft iemand advies over wat ik kan doen?
Los daarvan: welke rol heb je zelf in het voortraject gespeeld? Dit pakket kwam vast niet uit de lucht vallen?
Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag
De grens van €45 is alleen voor cadeauzendingen van particulier aan particulier dus dat is hier niet van toepassing. De afzender geeft toe dat zij de producten te laag hebben aangegeven - dat is dus fraude. Er blijft dus niet veel anders over dan te doen wat gedaan moet worden en dat is gewoon betalen.nello schreef:Alleen het bedrijf dat mij die goederen heeft gestuurd is erg groot en is niet bereid mij een achteraf factuur te sturen, mede omdat ze zeggen dat de producten toch meer waard zijn dan dat ze bij het post office hebben aangegeven
Heeft iemand advies over wat ik kan doen?[/color]
Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag
Kunt u, vraagsteller, wellicht omschrijven of noemen waaruit het "cadeau" bestaat?
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag
Als er twijfels zijn over de waarde van de inhoud van het pakket is PostNL gemachtigd om dit te onderzoeken. Schijnbaar zit er dus iets in wat veel meer waard is, en ja, dat moet u dus betalen.
Gevalletje gokken en verliezen, dat kan gebeuren.
Gevalletje gokken en verliezen, dat kan gebeuren.
Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag
U hebt toevallig toch niet zelf de afzender verzocht om het artikel als gift te versturen? Sommige mensen doen dat wel eens met als doel de douane te foppen, maar die is ook niet gek.nello schreef:Ik heb een cadeau ontvangen uit Amerika. De afzender zei dat de spullen $20 waard waren.
Als het een echt cadeau is, kost het u niks. U mag de zending ook gewoon weigeren dan gaat het retour afzender en bent u ervan af.
Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag
Om je vraag te beantwoorden over wat je kan doen
A) Betalen
B) Retour sturen
Hier is verder niets aan te doen tenzij je kan aantonen dat het goedkoper is, maar de doane is niet dom en weet waarschijnlijk allang dat dit veel duurder is en verspilde moeite aan jouw kant
A) Betalen
B) Retour sturen
Hier is verder niets aan te doen tenzij je kan aantonen dat het goedkoper is, maar de doane is niet dom en weet waarschijnlijk allang dat dit veel duurder is en verspilde moeite aan jouw kant
Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag
Cadeau en bedrijf matcht niet, wat ik vermoed, is dat er is getracht om om de douane heen te werken, door een zending als "gift" oftewel cadeau in het Nederlands, te laten verzenden.nello schreef:Ik heb een cadeau ontvangen uit Amerika. De afzender zei dat de spullen $20 waard waren. Dit betekent dat ik helemaal geen inklaringskosten of rembourskosten had hoeven betalen. Je hoeft pas een remboursbedrag te betalen op aankopen boven de €22 en cadeaus boven de €45. Nu heeft post nl mij €56,70 inklaringskosten in rekening gebracht. Dat is toch niet normaal?!
Ook moet ik nu het bedrag van de aankopen bewijzen. Aangezien het een cadeau is heb ik zelf geen factuur. Alleen het bedrijf dat mij die goederen heeft gestuurd is erg groot en is niet bereid mij een achteraf factuur te sturen, mede omdat ze zeggen dat de producten toch meer waard zijn dan dat ze bij het post office hebben aangegeven
Heeft iemand advies over wat ik kan doen?
Dan heb je gegokt en verloren, neem dat verlies, en ga verder met je leven zou ik zeggen. Door het hier zo neer te zetten, zet je alleen maar meer handtekeningen onder je publieke brevet van onvermogen.
Re: Post-Nl rekent 350% remboursbedrag
Goede term gebruiken kan ook wel eens helpen.
Uw verhaal heeft niets met "rembours" te maken
rembours houdt in dat PostNL de betaling verzorgd: een relatief veilige manier van betalen voor zowel verzender als ontvanger.
U rekent af bij de postbode en deze zort dat het geld bij de verzender komt.
Uw verhaal heeft niets met "rembours" te maken
rembours houdt in dat PostNL de betaling verzorgd: een relatief veilige manier van betalen voor zowel verzender als ontvanger.
U rekent af bij de postbode en deze zort dat het geld bij de verzender komt.