LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post uit het buitenland

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Becario

Post uit het buitenland

Ongelezen bericht door Becario »

Ik wacht al enkele weken op (voor mij belangrijke) post uit Spanje.
Het is als gewone brief de deur uitgegaan daaro, maar hier nog niet aangekomen?
Iemand enig idee waarom?

Frantic2

Re: Post uit het buitenland

Ongelezen bericht door Frantic2 »

???? nee, ik ken u toch niet en Spanje is heel groot! Hoe kan ik weten wat u waar(o) verstuurd en wanneer u het hier(o) ontvangt????

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

misschien is de postezel toen die zich, bij het oversteken van de pyreneeen, voor de eerste keer aan een steen stootte gestruikeld en in een ravijn gestort?
samen met de postbode?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

In sommige Zuid Europese landen worden postbussen 1x week geleegd, of nog minder vaak. Of zelfs alleen in het hoogseizoen als er veel toeristen in een bepaald dorp zijn. Is die brief in een grote stad gepost bij het postkantoor, of ergens in een klein bergdorpje waar 1x per maand een postbode komt?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Voor belangrijke informatie is het het handigst om de documenten ook gewoon per email te laten sturen en de papieren versie met gewone post. Dan wordt de tijd minder belangrijk. De meeste zaken kunnen alvast worden gedaan of worden voorbereid met de gescande versie van de documenten. De officieele documenten kunnen dan als bevestiging worden gebruikt. Scheelt een hoop zenuwen....

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

GJvdZ schreef:Voor belangrijke informatie is het het handigst om de documenten ook gewoon per email te laten sturen en de papieren versie met gewone post. Dan wordt de tijd minder belangrijk. De meeste zaken kunnen alvast worden gedaan of worden voorbereid met de gescande versie van de documenten. De officieele documenten kunnen dan als bevestiging worden gebruikt. Scheelt een hoop zenuwen....
Belangrijke papieren stuur je met een koerier zoals DHL , UPS of TNT, niet met de gewone consumentenpost.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij normale post hoop je dat het voor weinig geld wel aankomt.....
Zowel Spaanse als Post NL kan fouten maken....

Ook verkeerd bezorgde hier, en niet iedereen stopt het dan terug in brievenbus of laat het weken liggen.

Alleen aangetekende hebben waarde en raken zelden zoek en dan kun je een bedrag claimen.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

stofzuigertje schreef:Bij normale post hoop je dat het voor weinig geld wel aankomt.....
Zowel Spaanse als Post NL kan fouten maken....

Ook verkeerd bezorgde hier, en niet iedereen stopt het dan terug in brievenbus of laat het weken liggen.

Alleen aangetekende hebben waarde en raken zelden zoek en dan kun je een bedrag claimen.
maximaal 50 euro, dus dat schiet niet echt op.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Krijg al weken post uit Spanje; alleen niet voor mij bestemd, afzender is een ziekenhuis in Madrid. 't "Voelt" als een rekening. Heb 't al 5 maal teruggestuurd maar daar denkt men kennelijk: de aanhouder wint :mrgreen: Al wat ik bedoel is: er worden dus wel eens bussen geleegd, sjohie :lol:

Gesloten