Vorige maand lag er plotseling een brief van de NS op de mat, voor dezelfde onbekende persoon, met de duidelijk te voelen contouren van een OV-chipkaart. Dat moet een persoonlijke kaart zijn, anders gaat deze niet over de post. Daar voelde ik me wel vervelend door. Het lijkt me dat dit niet de bedoeling is, ook niet tegenover de persoon waarvoor de kaart is bestemd. Braaf de envelop ondergeklad met "Retour afzender" en "Geadresseerde onbekend". Vorige week kregen we echter wéér een brief. Omdat ik er nogal boos om werd heb ik de brief opengemaakt en tot mijn schrik zie ik aan de kreukels en de datum dat de NS dezélfde brief als de maand ervoor in een nieuwe envelop heeft gestopt en hem eigenwijs weer naar ons heeft toegestuurd. Met een persoonlijke OV-chipkaart...
Ik heb daarop via de mail contact opgenomen met de klantenservice en gezegd dat het niet netjes is. Na 5 dagen kreeg ik daarop het antwoord:
Wat schieten we daar nou mee op? Ik kan de persoon nergens vinden op internet. Stel dat deze is overleden, of naar het buitenland is gegaan, of de Nederlandse taal niet goed kent (foto + naam doen buitenlands aan). Dan kan/zal deze persoon zelf geen contact opnemen.Geachte mevrouw ...,
Hartelijk dank voor uw reactie. Graag beantwoord ik uw e-mail. U ontvangt post voor een persoon die u niet kent. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is.
Helaas kan ik het adres niet wijzigen, zolang deze klant zelf geen adreswijziging doorgeeft.
Het spijt me dat ik u hierin niet van dienst kan zijn.
Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.
Met vriendelijke groet,
Ik vind dit niet kunnen en wil graag geen post meer voor deze persoon. Wat te doen?