LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Online heb ik op maandag een zwaar en groot artikel besteld. Je kon aangeven op welke dag het bezorgd moest worden. Voor mij werd dat vrijdag. Op woensdag een briefje in de bus van post nl. Helaas u bent niet thuis....nee dat klopt....we proberen het morgen nog een keer.....iIk heb toch vrijdag aangegeven Maar op het kaartje staat dat ik zelf ook een moment kan aangeven....dus voor de zekerheid nog maar een keer de vrijdag aangegeven. Donderdag....ja hoor een kaartje in de bus....u bent niet thuis en kunt het pakket afhalen bij AH.....KUNNEN DE POSTNL MENSEN NIET LEZEN????
Klacht ingediend bij PostNL Antwoord is sorry er is iets fout gegaan ik zal er een melding van maken.......ja en????? Hoe krijg ik mijn zware en grote pakket nu thuis???ik heb geen auto....achter op de fiets kan helemaal niet......waarom bestel ik dit online denk je???? .......
Ze denken niet bij PostNL....nog erger......ze reageren niet eens......
Post.nl kom in actie.....de laatste tijd lees je alleen maar slechte ervaringen....
Klacht ingediend bij PostNL Antwoord is sorry er is iets fout gegaan ik zal er een melding van maken.......ja en????? Hoe krijg ik mijn zware en grote pakket nu thuis???ik heb geen auto....achter op de fiets kan helemaal niet......waarom bestel ik dit online denk je???? .......
Ze denken niet bij PostNL....nog erger......ze reageren niet eens......
Post.nl kom in actie.....de laatste tijd lees je alleen maar slechte ervaringen....
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Wat heeft u met PostNL te maken? U moet bij de verkoper klagen! Met deze heeft u een afspraak gemaakt over de bezorging.MBJ54 schreef:Online heb ik op maandag een zwaar en groot artikel besteld. Je kon aangeven op welke dag het bezorgd moest worden. Voor mij werd dat vrijdag. Op woensdag een briefje in de bus van post nl. Helaas u bent niet thuis....nee dat klopt....we proberen het morgen nog een keer.....iIk heb toch vrijdag aangegeven Maar op het kaartje staat dat ik zelf ook een moment kan aangeven....dus voor de zekerheid nog maar een keer de vrijdag aangegeven. Donderdag....ja hoor een kaartje in de bus....u bent niet thuis en kunt het pakket afhalen bij AH.....KUNNEN DE POSTNL MENSEN NIET LEZEN????
Klacht ingediend bij PostNL Antwoord is sorry er is iets fout gegaan ik zal er een melding van maken.......ja en????? Hoe krijg ik mijn zware en grote pakket nu thuis???ik heb geen auto....achter op de fiets kan helemaal niet......waarom bestel ik dit online denk je???? .......
Ze denken niet bij PostNL....nog erger......ze reageren niet eens......
Post.nl kom in actie.....de laatste tijd lees je alleen maar slechte ervaringen....
Wat ik ook weer niet snap, u geeft aan alleen maar slechte ervaringen te lezen over PostNL. Leest u dan niet dat u als ontvanger geen partij bent? Maar aan de andere kant, over elke bezorger zijn klachten te vinden.
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Als je online bestelt en je geeft aan op welke dag je het bezorgd wilt hebben. Als het eerder wordt bezorgd door Postnl is dit niet de schuld van de post. Maar daarvoor dien je bij de verzender te zijn, daar heb je aangegeven wanneer je het graag zou willen ontvangen. De verzender heeft het dan te vroeg verstuurd.
Indien je een niet thuis bericht ontvangt van de vervoerder ( in u geval Postbnl). Dan kun je online met de niet thuiscode een andere datum of tijd aangeven, die je beter uitkomt. Bij het bezorgen voor de 2e keer voor Post.nl, dan is er iets verkeerd bij Post.nl. Maar bij de eerste bezorgdag is het niet de fout van Post.nl, maar een fout van de afzender.
Indien je een niet thuis bericht ontvangt van de vervoerder ( in u geval Postbnl). Dan kun je online met de niet thuiscode een andere datum of tijd aangeven, die je beter uitkomt. Bij het bezorgen voor de 2e keer voor Post.nl, dan is er iets verkeerd bij Post.nl. Maar bij de eerste bezorgdag is het niet de fout van Post.nl, maar een fout van de afzender.
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
U heeft terecht bij PostNL geklaagd. PostNL heeft namelijk rekening te houden met uw kenbare belangen. Heeft u ook aangegeven wat u wilde? (Als nog bezorgen) U kunt ook overwegen om bij de verkoper te klagen. Houdt dit wel zakelijk en feitelijk.MBJ54 schreef:Klacht ingediend bij PostNL
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
TS heeft een overeenkomst met de verkoper en heeft aan de verkoper doorgegeven het pakket op vrijdag te willen ontvangen.alfatrion schreef:U heeft terecht bij PostNL geklaagd. PostNL heeft namelijk rekening te houden met uw kenbare belangen..MBJ54 schreef:Klacht ingediend bij PostNL
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
"Post.nl kom in actie.....de laatste tijd lees je alleen maar slechte ervaringen...."
Stel je voor: Iedereen gaat een positief verhaal posten over een correcte bezorging. Hoe snel zou internet vol staan met iets van 11.000.000 pakketjes en brieven per dag?
On topick: Als u het echt niet kunt (laten) ophalen wordt het artikel retour verkoper gestuurd. Wellicht dat u een buur kunt vragen voor een leuke fles u even te helpen? Zal vast wel mogelijk zijn.
Stel je voor: Iedereen gaat een positief verhaal posten over een correcte bezorging. Hoe snel zou internet vol staan met iets van 11.000.000 pakketjes en brieven per dag?
On topick: Als u het echt niet kunt (laten) ophalen wordt het artikel retour verkoper gestuurd. Wellicht dat u een buur kunt vragen voor een leuke fles u even te helpen? Zal vast wel mogelijk zijn.
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Uit het feit dat PostNL geen overeenkomst met de ontvanger heeft betekend volg niet dat PostNL geen rekmening hoeft te houden met de kenbare belangen van de ontvanger. Ik ga er van uit dat de verkoper met PostNL hierover werkafspraken heeft gemaakt. Los daarvan heeft TS ook nog een keer aangegeven wanneer het pakketje bezorgd moest worden. PostNL zit dus fout en is ook in de gelegenheid om haar fout op te lossen, omdat ze het pakket in bezit hebben. PostNL kan het pakket nog een langs brengen, maar dit keer op een moment dat TS wel thuis is.NeoDutchio schreef:TS heeft een overeenkomst met de verkoper en heeft aan de verkoper doorgegeven het pakket op vrijdag te willen ontvangen.alfatrion schreef:U heeft terecht bij PostNL geklaagd. PostNL heeft namelijk rekening te houden met uw kenbare belangen..MBJ54 schreef:Klacht ingediend bij PostNL
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
En hoe zou PostNL moeten ruiken dat in de overeenkomst tussen koper en verkoper een andere afleverdatum is afgesproken? Als de verkoper dit niet goed verwerkt heeft kan de koper wel bij de transporteur gaan klagen, maar die wist van niets.alfatrion schreef:Uit het feit dat PostNL geen overeenkomst met de ontvanger heeft betekend volg niet dat PostNL geen rekmening hoeft te houden met de kenbare belangen van de ontvanger.
Dat er in tweede instantie een fout is gemaakt is inderdaad zuur. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. Had de verkoper het in eerste instantie goed aangepakt, was er niets aan de hand geweest.
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
De fout in tweede instantie komt op het conto van PostNL.NeoDutchio schreef:...
En hoe zou PostNL moeten ruiken dat in de overeenkomst tussen koper en verkoper een andere afleverdatum is afgesproken? Als de verkoper dit niet goed verwerkt heeft kan de koper wel bij de transporteur gaan klagen, maar die wist van niets.
Dat er in tweede instantie een fout is gemaakt is inderdaad zuur. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt. Had de verkoper het in eerste instantie goed aangepakt, was er niets aan de hand geweest.
Wie verantwoordelijk is voor de eerste fout, is niet duidelijk. Dat kan ook net zo goed PostNL zijn.
TS weet dat ze heeft doorgegeven aan verkoper dat het op vrijdag bezorgd moest worden. Dat gebeurt niet. Wiens fout het is kan TS niet 'ruiken'. Het kan een fout van PostNL zijn. De tweede keer is het dat zeker.
Het staat TS vrij een klacht in te dienen bij PostNL.
PostNL kan niet zeggen: 'met u hebben we niets te maken, u bent slechts de ontvanger'.
PostNL wordt bij wet verplicht een klachtenprocedure te hebben voor klachten van zowel afzenders als ontvangers.
Daarnaast kan TS natuurlijk ook klagen bij de webwinkel.
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Heb jij informatie waaruit blijkt dat de verkoper dit niet contractueel met PostNL heeft geregeld?NeoDutchio schreef:En hoe zou PostNL moeten ruiken dat in de overeenkomst tussen koper en verkoper een andere afleverdatum is afgesproken?
We zijn het er dus over eens dat PostNL wist wanneer het bezorgd moest worden en dat PostNL het niet op dat moment heeft bezorgd. Ik lees hierin alleen geen argument dat legitimeert dat PostNL geen verantwoordelijkheid zou hoeven te nemen voor de fout die zij heeft gemaakt. De oplossing is ook eenvoudig: PostNL moet gewoon nog een keer bezorgen en dit keer op een moment dat TS wek uitkomt.NeoDutchio schreef:Dat er in tweede instantie een fout is gemaakt is inderdaad zuur. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Feit is dat koper de afwijkende leverdatum bij de verkoper heeft neergelegd. Wat die er mee gedaan heeft is niet relevant. Hij is daarmee gewoon het eerste aanspreekpunt. Of zou de koper eerst bij PostNL moeten gaan uitzoeken of er op een depot ergens een fout gemaakt is? Of moet de koper achter de bezorger aan? PostNL krijgt geen overeenkomsten tussen koper en verkoper te zien. Deze krijgt van de verkoper de opdracht iets te bezorgen.alfatrion schreef:Heb jij informatie waaruit blijkt dat de verkoper dit niet contractueel met PostNL heeft geregeld?NeoDutchio schreef:En hoe zou PostNL moeten ruiken dat in de overeenkomst tussen koper en verkoper een andere afleverdatum is afgesproken?
Als u mij € 100 overmaakt, dan vraag ik toch ook niet aan uw bank om een bewijs te laten zien wanneer u het overgemaakt heeft? Dan kom ik eerst bij u terecht als de overboeking fout gegaan is.
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Waarom zou in dit geval de verkoper het eerste aanspreekpunt zijn? PostNL doet een kaartje in de bus bij TS, die vervolgens aan PostNL (op haar eigen verzoek!) laat weten dat het vrijdag bezorgd moet worden.
Als het pakket niet geleverd zou zijn, dan moet TS naar de verkoper. Maar nu toch niet, lijkt me.
Als het pakket niet geleverd zou zijn, dan moet TS naar de verkoper. Maar nu toch niet, lijkt me.
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Ik vat dit antwoord op als: "NEEN, ik heb geen informatie waaruit blijkt dat de verkoper dit niet contactueel met PostNL heeft geregeld."NeoDutchio schreef:Feit is dat koper de afwijkende leverdatum bij de verkoper heeft neergelegd. Wat die er mee gedaan heeft is niet relevant. Hij is daarmee gewoon het eerste aanspreekpunt. Of zou de koper eerst bij PostNL moeten gaan uitzoeken of er op een depot ergens een fout gemaakt is? Of moet de koper achter de bezorger aan? PostNL krijgt geen overeenkomsten tussen koper en verkoper te zien. Deze krijgt van de verkoper de opdracht iets te bezorgen.alfatrion schreef:Heb jij informatie waaruit blijkt dat de verkoper dit niet contractueel met PostNL heeft geregeld?NeoDutchio schreef:En hoe zou PostNL moeten ruiken dat in de overeenkomst tussen koper en verkoper een andere afleverdatum is afgesproken?
Als u mij € 100 overmaakt, dan vraag ik toch ook niet aan uw bank om een bewijs te laten zien wanneer u het overgemaakt heeft? Dan kom ik eerst bij u terecht als de overboeking fout gegaan is.
De feiten:
- TS kan twee partijen aanspreken;
- PostNL heeft het pakket niet afgeleverd op het afgesproken moment;
- Het pakket ligt op een PostNL locatie;
- PostNL kan haar fout herstellen.
Het is volstrekt logisch om te klagen bij PostNL.
#PaarseKrokodil
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Ts opende dit topic op vrijdagmorgen 11:00 uur.
Aangezien dit het enige bericht is kan niet worden uitgesloten dat het pakket gisteren is afgeleverd (of opgehaald)
Aangezien dit het enige bericht is kan niet worden uitgesloten dat het pakket gisteren is afgeleverd (of opgehaald)
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Wat een waardevolle bijdrage. Er zijn sindsdien 20 uur verstreken. Wat kan er allemaal nog meer niet worden uitgesloten?crazyme schreef:Ts opende dit topic op vrijdagmorgen 11:00 uur.
Aangezien dit het enige bericht is kan niet worden uitgesloten dat het pakket gisteren is afgeleverd (of opgehaald)
Re: PostNL bezorgt pakketje te vroeg terwijl ik niet thuis ben
Dank voor jouw waardevolle beoordeling. Die zal ik archiveren op een bijzonder plekje.