LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL en buitenlandse postbussen

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
BasNarva
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2015 16:36

PostNL en buitenlandse postbussen

Ongelezen bericht door BasNarva »

PostNL en buitenlandse postbussen is een ramp. Ik woon in Estland, krijg regelmatig pakketten uit Nederland. Omdat bij mij thuis geen post wordt bezorgd heb ik een postbus. Pakketten uit Nederland worden door PostNL doorgegeven aan DPD en die heeft weer geen toegang tot mijn postbus, die worden dus retour gezonden. Om problemen te voorkomen heeft PostNL een speciaal buitenlands postbusformulier ontwikkeld bekend als PS1024. Maar dat helpt niet, ook met gebruikmaking van dit formulier blijven pakketten via DPD doorgegeven worden, met alle problemen van dien. Meerdere malen geklaagd, steeds wordt beterschap beloofd 'we zijn met een oplossing bezig', maar dat blijkt nergens uit, de problemen blijven bestaan. Het begon ruim twee jaar geleden met een aantal boeken die ik bestelde via Marktplaats. Ik betaalde de boeken en de porto (ruim 30 euro) en kreeg een trackingnummer en vervolgens... NIETS. Toen ik de afzender ernaar vroeg nam zij contact op met PostNL en kreeg te horen dat het pakket terug zou komen bij haar en dat ze dan een Postbusformulier moest gebruiken. En niet alleen dat: het pakket zou gratis nogmaals verzonden worden en zij kreeg de portokosten vergoed (hoewel ik die betaald had, nooit teruggezien, wel de ellende!).
Tweede keer was ook een boek via Marktplaats. Na een week of 4 kreeg ik van de verkoper bericht dat hij het pakje retour had. Verkeerd adres? Nee,niet bezorgd in mijn postbus. Wat nu? Ik betaalde nogmaals de portokosten en kreeg het na een week WEL in mijn postbus.
Derde keer was een zending Amsterdamse ansichtkaarten uit Gouda, bijna een kilo. Ik betaalde, ook de portokosten, en ook dit pakket kwam terug bij de afzender, nogmaals verstuurd (ook hij kreeg de porto vergoed, ik niet) nu met Postbusformulier en het kwam na 5 dagen aan.
Een jaartje geleden had ik weer een boek besteld, nu bij een boekhandel. Toen ik na 4 weken informeerde waar mijn pakje bleef werd mij gezegd dat het al lang verzonden was. Nooit gekregen, niet aangetekend, geen tracknummer, eigen schuld (!?).
Ik ben intussen gestopt met door onbekenden (bijv. via Marktplaats) pakketten en boeken laten verzenden via PostNL, behalve aan mensen die vlakbij de grens wonen: die vraag ik of ze in Duitsland willen posten, dat is een stuk betrouwbaarder. Begin februari 2015 werd mij door een vriend uit Nederland een pakket gestuurd dat werd teruggezonden, vervolgens weer naar mij en uiteindelijk kreeg ik het op 8 mei na het zelf bij DPD te hebben opgehaald (48 kilometer hier vandaan). En ook deze week weer een pakket dat bij DPD kwam en zo gaat het maar door... ben intussen doodmoe van PostNL, de beloofde oplossingen zijn nog niet in zicht! Alleen excuses na klacht nummer zoveel schiet ik ook weinig mee op...

BasNarva
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jun 2015 16:36

Re: PostNL en buitenlandse postbussen

Ongelezen bericht door BasNarva »

Dank voor de tip Michiel, ik begrijp nu dat PostNL ook nog eens pakketpost te duur aanbiedt. Ik heb regelmatig pakketten van 10 kilo laten verzenden door PostNL waarvoor ik 31 euro betaalde. Zij bieden vervolgens die pakketten aan bij DPD en betalen 19,95. Tel uit je winst!!! En ik word opgescheept met de problemen van bezorging waarvoor PostNL dan na diverse malen klagen met een mager excuusje komt. Voel me wel bedrogen met een prijsverschil van 11,05 en de verdere ellende...

RonBurger65
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2015 00:04

Re: PostNL en buitenlandse postbussen

Ongelezen bericht door RonBurger65 »

Hi BasNarva, ik kwam eigenlijk toevallig op deze website omdat ik iets anders zocht maar zag toen je bericht. Ik ben zelf expat en ben voor mijn werk vaak in het buitenland op verschillende plaatsen. Ik gebruik voor mijn post en pakketten de diensten van PostboxNL. Niet alleen kan ik met hun in overleg over de juiste vervoerder (ik heb nl hetzelfde probleem met PostNL maar dan in Saoedi-Arabië - dit gaat daar altijd verkeerd) maar via PostboxNL gaat het eigenlijk altijd goed. Ik weet van mijn collega's bij Shell die hun dienstverlening ook gebruiken dat zij heel veel expats als klant hebben en dus ook de noodzakelijke ervaring in huis hebben om post te op de juiste plek in de wereld te krijgen. Wellicht kun je er iets mee..

Gesloten