Vandaag om half 1 's middags een spoedzending afgeleverd bij PostNL. Kosten: 44 euro.
Volgens de informatie op de website wordt de zending wanneer die voor 3 uur 's middags wordt afgeleverd in de grote steden binnen Europa gegarandeerd voor 5 uur 's middags de volgende dag afgeleverd. Ik citeer:
"Heeft u een pakket dat met spoed naar het buitenland moet? Kies dan voor Spoedservice buitenland van PostNL. De ideale oplossing voor wereldwijde, extra snelle bezorging van uw pakket. Levert u het pakket vóór 15.00 uur bij ons aan? Dan wordt uw zending naar de meeste grote steden in Europa al de volgende dag vóór 17.00 uur afgeleverd. Buiten Europa is dit binnen twee tot drie dagen."
http://www.postnl.nl/versturen/pakket-v ... edservice/
In een tabel is nog eens op te zoeken wat de exacte garantie is voor elk land ("Bekijk hier de overkomstduur per land"). Voor het Verenigd Koninkrijk is dit 1 dag. Daarbij wordt nog eens opgemerkt: "Het aangegeven aantal werkdagen bij Spoedservice is van toepassing voor bestemmingen binnen zakencentra en de hoofdstad. Buiten zakencentra duurt de Spoedzending gemiddeld 1 tot 3 werkdagen langer." Het gaat in mijn geval om een zending naar Londen.
Nu traceer ik vandaag, 8 februari, om kwart voor vier het pakket, en staat daarbij doodleuk aangegeven dat het bezorgmoment ligt tussen 10 en 11 februari! Dus ik bel de klantenservice (inclusief bijkomende kosten), waarbij mij doodleuk wordt verteld dat de duur twee werkdagen is! "Ja mevrouw, dat de informatie op de website niet klopt is niet leuk, ik zal het doorgeven, maar ik kan verder niks voor u doen."
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL geen haast met spoedservice
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: PostNL geen haast met spoedservice
PostNL is klachtenkampioen op http://www.klachtenkompas.nl/
Re: PostNL geen haast met spoedservice
Ze hebben dan ook met (grote) voorsprong de meeste klanten....Bob Schurkjens schreef:PostNL is klachtenkampioen op http://www.klachtenkompas.nl/
Re: PostNL geen haast met spoedservice
Nogmaals contact gehad met PostNL en het schijnt toch goed te gaan omdat de zending is opgepakt door TNT; daar zie ik nog geen tracking info, maar we wachten af.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: PostNL geen haast met spoedservice
Misschien, maar dat rechtvaardigt de gang van zaken niet. Bovendien: een tevredenheidsscore van 42%GJvdZ schreef:Ze hebben dan ook met (grote) voorsprong de meeste klanten....Bob Schurkjens schreef:PostNL is klachtenkampioen op http://www.klachtenkompas.nl/
http://www.klachtenkompas.nl/postnl ?
Niet echt om te juichen.
Re: PostNL geen haast met spoedservice
Mijn pakje is wel op tijd aangekomen; de dienst an sich is (in mijn geval) dus wel goed, maar de communicatie van de telefonische helpdesk dus erg slecht! Ook is het raar dat mij wordt verteld dat ik op de PostNL site moet tracken, terwijl dit dus bij TNT blijkt te zijn.