LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL raakt pakket onder rembours kwijt!

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
sifra18
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2013 13:53

PostNL raakt pakket onder rembours kwijt!

Ongelezen bericht door sifra18 »

Bij deze een klacht m.b.t. PostNL, om er achter te komen of meer mensen die hebben meegemaakt en of ze tips hebben wat ik hier aan kan doen.
Zo'n 2,5 maand geleden is er via PostNL onder rembours een pakketje naar mij verstuurd. Het ging om een sleutelbos (vandaar dat ik het veilig via rembours verzonden wilde hebben!) en de kosten hiervoor waren 16 euro. Na de eerste bezorgpoging (mijn zus was thuis en had geen contanten om het te betalen), werd er door postNL gezegd dat het pakket terug naar de afzender zou worden gestuurd, omdat het aan de deur 'geweigerd' was. Bij de afzender is het echter nooit aangekomen en ook bij mij is er nooit meer een nieuwe bezorgpoging gedaan.
Zowel de afzender als ik hebben diverse klachten ingediend. Slechts 1 keer heb ik een reactie gehad. Postnl wist helaas niet waar mijn pakketje was (ik had alle track en trace codes nog) en ze konden hier ook niet achter komen. Dat was het enige antwoord! Met andere woorden, je hebt 16 euro betaald, we zijn je pakketje kwijt, en verder bekijk je het maar! Ronduit belachelijk. Op verdere klachten hebben ze niet meer gereageerd! Ik betaal voor een dienst, krijg niet geleverd, nee sterker nog ik word gedupeerd (nieuwe sleutels moeten laten maken, fiets staat met 2 kettingslotten op slot en deze kan ik niet meer openen enz.)
Hebben meer mensen hier ervaringen mee en wat hebben jullie eraan gedaan? Het enige wat ik nu nog kan doen is in ieder geval mijn klacht op zoveel mogelijk consumentensites e.d. te uiten zodat men in ieder geval gewaarschuwd is voor deze belachelijke gang van zaken!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: PostNL raakt pakket onder rembours kwijt!

Ongelezen bericht door puma73 »

Na de eerste bezorgpoging (mijn zus was thuis en had geen contanten om het te betalen), werd er door postNL gezegd dat het pakket terug naar de afzender zou worden gestuurd, omdat het aan de deur 'geweigerd' was
Dat is normaal als je niet betaald

Maar dan schrijf je
je hebt 16 euro betaald, we zijn je pakketje kwijt, en verder bekijk je het maar!
Je hebt betaalt en je krijgt het pakje, zo niet gaat het pakketje retour afzender en heeft dat jouw niks gekost.

Die twee uitspraken zijn niet in overeenstemming.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: PostNL raakt pakket onder rembours kwijt!

Ongelezen bericht door ruud_a »

het is ook gepost op 1 april

Gesloten