Ik probeerde een klacht in te dienen bij postNL. Dat blijkt voor een gewone sterveling een vreselijke opgave te zijn.
Het volgende:
Ik verzond een pakketje wat in de brievenbus past, zonder verzendcode. Maar wel voldoende gefrankeerd, en voorzien van een duidelijk (geprint) adres.
Een week later reageert de geadresseerde met de mededing dat het pakketje niet ontvangen is (nu is het inmiddels 2 weken later en nog steeds is er niets binnen)
Ik besluit navraag te doen bij post nl, en kom dan op een contactpagina waar een gewone internetbezoeker weg noch steg weet te vinden. Als ik kies voor de optie : KLACHT kom ik op een pagina, waar het wemelt van de invulvelden, je moet wel 5 (of meer keer) het zelfde invullen.
Ik ben er al een kwartier mee bezig, en besluit een ander optie te kiezen. Ik kies voor de optie COMPLIMENT en kom dan in een eenvoudig invulblad. ik leg uit dat het bepaald geen compliment is, maar dat ik moeite heb met het invullen van de klachtenpagina, en ik vermeld mijn klacht.
Ik krijg een ontvangstbevestiging, dat ik binnen x dagen reactie ontvang. Ik hoor echter niets. Wel krijg ik een formulier waarin me gevraagd wordt hoe ik geholpen ben door postNL. Dat vul ik naar waarheid in: waardeloos!
Ik probeer nog een keer mij klacht in te dienen. Weer de klachtenpagina waar ik wederom niet uitkom. ik kies nu voor de optie OPMERKING. Weer een eenvoudige invulpagina. Klacht vermeld. Weer een ontvangstbevestiging. Weer geen reactie.
Niet alleen pakjes verdwijnen bij de post. Ook klachten.
Een e mailadres om gewoon contact te krijgen heb ik nergens gevonden.
Ik vind dit een ronduit onacceptabele situatie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL Reageert niet op klacht
Re: PostNL Reageert niet op klacht
vreemd. het klachtenformulier waar ik op uit kom op hun site is niet heel moeilijk ofzo, of met veel dingen dubbel invullen. http://www.postnl.nl/klantenservice/klacht/.juk schreef:Ik probeerde een klacht in te dienen bij postNL. Dat blijkt voor een gewone sterveling een vreselijke opgave te zijn.
Het volgende:
Ik verzond een pakketje wat in de brievenbus past, zonder verzendcode. Maar wel voldoende gefrankeerd, en voorzien van een duidelijk (geprint) adres.
Een week later reageert de geadresseerde met de mededing dat het pakketje niet ontvangen is (nu is het inmiddels 2 weken later en nog steeds is er niets binnen)
Ik besluit navraag te doen bij post nl, en kom dan op een contactpagina waar een gewone internetbezoeker weg noch steg weet te vinden. Als ik kies voor de optie : KLACHT kom ik op een pagina, waar het wemelt van de invulvelden, je moet wel 5 (of meer keer) het zelfde invullen.
Ik ben er al een kwartier mee bezig, en besluit een ander optie te kiezen. Ik kies voor de optie COMPLIMENT en kom dan in een eenvoudig invulblad. ik leg uit dat het bepaald geen compliment is, maar dat ik moeite heb met het invullen van de klachtenpagina, en ik vermeld mijn klacht.
Ik krijg een ontvangstbevestiging, dat ik binnen x dagen reactie ontvang. Ik hoor echter niets. Wel krijg ik een formulier waarin me gevraagd wordt hoe ik geholpen ben door postNL. Dat vul ik naar waarheid in: waardeloos!
Ik probeer nog een keer mij klacht in te dienen. Weer de klachtenpagina waar ik wederom niet uitkom. ik kies nu voor de optie OPMERKING. Weer een eenvoudige invulpagina. Klacht vermeld. Weer een ontvangstbevestiging. Weer geen reactie.
Niet alleen pakjes verdwijnen bij de post. Ook klachten.
Een e mailadres om gewoon contact te krijgen heb ik nergens gevonden.
Ik vind dit een ronduit onacceptabele situatie
Verder lijkt contact krijgen ook niet heel moeilijk. Ja, ze hebben niet een mailadres zoals u graag zou zien, ze hebben wel 5 verschillende manieren om in contact te komen, mail(formulier), brief, twitter, chat en bellen.
Re: PostNL Reageert niet op klacht
Zelfs al heb je eindelijk je klacht ingevuld, dan doet PostNL daar toch niets mee....
Re: PostNL Reageert niet op klacht
berndv schreef:vreemd. het klachtenformulier waar ik op uit kom op hun site is niet heel moeilijk ofzo, of met veel dingen dubbel invullen. http://www.postnl.nl/klantenservice/klacht/.juk schreef:Ik probeerde een klacht in te dienen bij postNL. Dat blijkt voor een gewone sterveling een vreselijke opgave te zijn.
Het volgende:
Ik verzond een pakketje wat in de brievenbus past, zonder verzendcode. Maar wel voldoende gefrankeerd, en voorzien van een duidelijk (geprint) adres.
Een week later reageert de geadresseerde met de mededing dat het pakketje niet ontvangen is (nu is het inmiddels 2 weken later en nog steeds is er niets binnen)
Ik besluit navraag te doen bij post nl, en kom dan op een contactpagina waar een gewone internetbezoeker weg noch steg weet te vinden. Als ik kies voor de optie : KLACHT kom ik op een pagina, waar het wemelt van de invulvelden, je moet wel 5 (of meer keer) het zelfde invullen.
Ik ben er al een kwartier mee bezig, en besluit een ander optie te kiezen. Ik kies voor de optie COMPLIMENT en kom dan in een eenvoudig invulblad. ik leg uit dat het bepaald geen compliment is, maar dat ik moeite heb met het invullen van de klachtenpagina, en ik vermeld mijn klacht.
Ik krijg een ontvangstbevestiging, dat ik binnen x dagen reactie ontvang. Ik hoor echter niets. Wel krijg ik een formulier waarin me gevraagd wordt hoe ik geholpen ben door postNL. Dat vul ik naar waarheid in: waardeloos!
Ik probeer nog een keer mij klacht in te dienen. Weer de klachtenpagina waar ik wederom niet uitkom. ik kies nu voor de optie OPMERKING. Weer een eenvoudige invulpagina. Klacht vermeld. Weer een ontvangstbevestiging. Weer geen reactie.
Niet alleen pakjes verdwijnen bij de post. Ook klachten.
Een e mailadres om gewoon contact te krijgen heb ik nergens gevonden.
Ik vind dit een ronduit onacceptabele situatie
Verder lijkt contact krijgen ook niet heel moeilijk. Ja, ze hebben niet een mailadres zoals u graag zou zien, ze hebben wel 5 verschillende manieren om in contact te komen, mail(formulier), brief, twitter, chat en bellen.
Inderdaad vreemd dat postNL niet reageert op mail die ze binnenkrijgen, Ik heb hen tenslotte zelfs 2 keer benaderd. Zonder inhoudelijke response.
Als er toen een bug in het systeem zou hebben gezeten (ga er maar vanuit da ik dagelijks op internet rondstruin, en wel meer gewend ben om -indien nodig- een klacht in te dienen) dan neem ik aan dat ze de moeite en het fatsoen kunnen nemen om te reageren op klachten van VASTE KLANTEN( ik verstuur wekelijks meer van dat soort pakketjes, en wekelijks meermalen een track and trace bode pakket)
Ik zit niet op twitter, en ik leg graag een klacht schriftelijk vast.
Maar u heeft volkomen gelijk: ik heb het op diverse manieren geprobeerd contact te krijgen, en het is inderdaad vreemd en onfatsoenlijk dat Post NL: niet reageert