Geachte heer / mevrouw,
Ik verkoop al 8 jaar via verschillende online eCommerce platforms zoals eBay. Ik heb in deze periode een uitstekende reputatie opgebouwd. Ca. 4 maanden geleden heb ik via een forum, waar ik eveneens een uitstekende reputatie als verkoper heb, een set collector's items verkocht. Ik heb de items netjes verpakt en opgestuurd naar de koper in Rusland. De koper betaalde via PayPal.
De koper had het pakket echter zwaar beschadigd ontvangen. Hij heeft de schade aangegeven bij de Russische post (en ik heb daar een bewijs van ontvangen), en hij heeft mij foto's gestuurd van de beschadigingen. Op deze foto's is materiaal (tape) van de Russische post te zien; zij hebben met hun eigen tape geprobeerd het pakket bij elkaar te houden nadat ze het hebben beschadigd.
PayPal stelde een volledige terugbetaling (570 euro) voor als de koper de beschadigde items zou retourneren. Dat heeft de koper gedaan. Echter, bij ontvangst van het pakket vroeg PostNL mij ''invoerkosten'' te betalen, van bijna €200 euro. Ik heb dit bedrag dan ook betaald, maar wel een bezwaarschrift opgestuurd aangezien het gaat om mijn eigen goederen. PostNL heeft tot op heden niet gereageerd of mijn geld terugbetaald.
Maar deze post gaat over wat anders, namelijk over de schadevergoeding die PostNL weigert uit te betalen.
PayPal heeft inmiddels (al maanden geleden) het geld (€570) afgeschreven van mijn rekening en de koper terugbetaald. Ik had de collector's items aangetekend en met verzekerd tot €500 verzonden. Na het incident te hebben gemeld PostNL, verzochten zij mij om de bewijsstukken (foto's, formulieren, etc.) op te sturen. Ik heb deze een aantal maanden geleden opgestuurd.
Ik heb vandaag een bericht ontvangen van PostNL: zij weigeren om de schadevergoeding uit te betalen, ondanks de volgende feiten:
1. De koper de schade heeft gemeld bij de Russische post.
2. Ik alle gevraagde stukken (foto's van de beschadigingen, bewijs dat PayPal de koper heeft terugebetaald, en bewijs dat de koper de schade heeft gemeld bij de Russische post) heb opgestuurd.
Volgens PostNL hebben hun ''collega's'' in Rusland (Russische post dus) aangegeven dat zij van niets weten en niet verantwoordelijk zijn voor wat er is gebeurd.
Ik heb meer dan 3 maanden moeten wachten op deze uitslag. Ik heb tientallen uren verspild aan deze zaak, en uiteindelijk schuift PostNL de schuld in mijn schoenen en denken er van af te komen met een simpele ''het spijt ons''. De Russische post liegt ook gewoon, want op de foto's die de koper mij heeft gestuurd is gewoon tape van de Russische post te zien.
Wat kan ik hiertegen doen? Ik heb bijna €900 schade opgelopen door PostNL, namelijk:
€107 verzendkosten
€570 aan beschadigde producten
ca. €200 invoerkosten die ik heb moeten betalen om mijn EIGEN producten in ontvangst te kunnen nemen (ik hoop dat dit terugbetaald wordt, maar ik wacht nog steeds op een antwoord van PostNL)
= €877 euro.
Een tijd geleden heeft PostNL ook een geretourneerde camera gestolen / ''kwijt geraakt''. Ik had een camera gekocht en deze geretourneerd MET een tracking code. Volgens de tracking code is de camera nooit bezorgd bij de ontvanger. Ik heb hier maandenlang contact over gehad met PostNL. Uiteindelijk gaven zij hun fout toe, maar weigerden de schade te vergoeden omdat ik geen verzekerd had. Nou, goed. Ik heb sindsdien alles MET verzekering verstuurd, maar zoals u nu dus ziet maakt dat weinig uit: PostNL en/of hun collega's zullen gewoon liegen over wat er daadwerkelijk is gebeurd, en hoeven de schade die zij veroorzaakt hebben alsnog niet te betalen!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL Weigert Vergoeding Beschadigd Pakket
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 jan 2016 04:19
Re: PostNL Weigert Vergoeding Beschadigd Pakket
Wat jammer dat het bij u zo gegaan is. Ik heb eens een pakket verstuurd dat beschadigd was aangekomen, weliswaar in Nederland , maar met de ingestuurde foto's wel vergoed gekregen van post nl
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: PostNL Weigert Vergoeding Beschadigd Pakket
Hier nog een "leuke": ruim drieduizend euro kwijt en PostNL weigert te vergoeden:
http://www.klachtenkompas.nl/postnl/pos ... -verzekerd
Verzekering bij PostNL is een wassen neus.
http://www.klachtenkompas.nl/postnl/pos ... -verzekerd
Verzekering bij PostNL is een wassen neus.