Hallo ik heb iets gekocht in China het pakketje is hier in Nederland , ik heb al meerdere keren een kaart in de brievenbus gehad dat mijn pakket bij het afhaalpunt zou leggen
Maar het afhaalpunt van postnl hier neemt geen pakketjes meer aan uit China; dus mijn pakket blijft op het sorteer centrum.
Als consument mag je geen pakketjes ophalen bij het sorteer centrum in verband met veiligheid van de medewerkers.
Postnl weigert het af te leveren op het huisadres waar het naar toe verzonden moest worden.
Nu gaan ze kijken wat ze nog kunnen verzinnen waarschijnlijk wordt het terugsturen naar China.
Wat kan ik hier tegen doen en kan ik kosten verhalen op postnl voor extra werk en kosten die ik door en voor hun moest maken zoals telefoon gesprekken en de door hun ook altijd gevraagde handelings-kosten en de tijd dat ik heb zitten chatten en dergelijke omdat zij weigeren iets te leveren.
ik snap best dat de post tarieven in China anders zijn dan hier en dat postnl het voor dat geld niet kan leveren maar dan moet postnl het daar weigeren zodat China post of hoe dat ook heten mag een andere pakketbezorger kan regelen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL wil pakket uit China niet afleveren
Re: PostNL wil pakket uit China niet afleveren
Je kan PostNL wijzen op hun bezorgplicht. Dat is wettelijk geregeld in de Postwet. De winkelier heeft een overeenkomst met PostNL en mag op zijn beurt geen pakketten uit willekeurige landen weigeren.