LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 okt 2016 18:35
Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
PostNL is mijn pakketten kwijtgeraakt; ze hebben het ergens anders bezorgd en mij het verkeerde huisnummer doorgegeven. Nou ben ik al meer dan een week op zoek naar mijn pakketten. Inmiddels heb ik ook al een paar keer contact gehad met de klantenservice van PostNL over wat zij voor mij kunnen betekenen.
Hierdoor ben ik erachter gekomen dat PostNL een erg raar beleid voert. Het is namelijk zo dat zij, bij niet aangetekende pakketten, geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen wanneer een pakket niet goed wordt bezorgd, dit staat zo in hun algemene voorwaarden.
Met andere woorden: wanneer een bezorger van PostNL besluit mijn, niet aangetekende, pakket in de sloot te gooien dan heeft dit voor PostNL geen directe gevolgen. Toen ik hen deze vergelijking voorlegde werd mij verteld dat dit dan intern zou worden besproken; de klant heeft dan inderdaad wel gewoon pech. Volgens hen ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij de afzender, als hij dat wilde voorkomen had hij een aangetekende verzending moeten versturen.
Ik vind het erg raar dat PostNL een betaalde dienst aanbiedt waarbij ze eigenlijk gewoon zeggen: "Als wij de dienst niet leveren heb je pech, wil je zeker weten dat we ons werk doen? dan moet je meer betalen".
Nou kun je denken: betaal gewoon een paar euro meer voor een aangetekend pakket dan heb je al dat gezeur niet; ik snap dat je dat denkt. Wat ik nu wil aangeven is dat ik het gewoon erg raar vind dat PostNL überhaupt de optie geeft om van hun dienst gebruik te maken, zonder dat ze daarbij daadwerkelijk de verplichting aangaan het pakket te bezorgen. Ook denk ik dat veel mensen hier niet van op de hoogte zijn, want dan kies je als klant toch altijd voor zekerheid? Dan kies je toch voor de optie waarbij PostNL daadwerkelijk verantwoordelijkheid draagt voor het bezorgen van je pakket?
Ik zou graag zien dat PostNL dit beleid verandert of de klant hier actiever van op de hoogte brengt, voor mij is het helaas deze keer al te laat.
Hierdoor ben ik erachter gekomen dat PostNL een erg raar beleid voert. Het is namelijk zo dat zij, bij niet aangetekende pakketten, geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen wanneer een pakket niet goed wordt bezorgd, dit staat zo in hun algemene voorwaarden.
Met andere woorden: wanneer een bezorger van PostNL besluit mijn, niet aangetekende, pakket in de sloot te gooien dan heeft dit voor PostNL geen directe gevolgen. Toen ik hen deze vergelijking voorlegde werd mij verteld dat dit dan intern zou worden besproken; de klant heeft dan inderdaad wel gewoon pech. Volgens hen ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij de afzender, als hij dat wilde voorkomen had hij een aangetekende verzending moeten versturen.
Ik vind het erg raar dat PostNL een betaalde dienst aanbiedt waarbij ze eigenlijk gewoon zeggen: "Als wij de dienst niet leveren heb je pech, wil je zeker weten dat we ons werk doen? dan moet je meer betalen".
Nou kun je denken: betaal gewoon een paar euro meer voor een aangetekend pakket dan heb je al dat gezeur niet; ik snap dat je dat denkt. Wat ik nu wil aangeven is dat ik het gewoon erg raar vind dat PostNL überhaupt de optie geeft om van hun dienst gebruik te maken, zonder dat ze daarbij daadwerkelijk de verplichting aangaan het pakket te bezorgen. Ook denk ik dat veel mensen hier niet van op de hoogte zijn, want dan kies je als klant toch altijd voor zekerheid? Dan kies je toch voor de optie waarbij PostNL daadwerkelijk verantwoordelijkheid draagt voor het bezorgen van je pakket?
Ik zou graag zien dat PostNL dit beleid verandert of de klant hier actiever van op de hoogte brengt, voor mij is het helaas deze keer al te laat.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 okt 2016 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic titel aangepast
Reden: Topic titel aangepast
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
De regels voor aflevering van een pakket en de daarbijbehorende voorwaarden zijn geen voorwaarden die postnl zelf bedenkt, maar die onze wetgever bedenkt en waar postnl maar uitvoering aan moet geven. Die wetgeving bepaalt ook wat de mogelijkheden en verantwoordelijkheden zijn. En ja, een pakket dat niet persoonlijk overhandigd hoeft te worden, mag bij "de buren" afgeleverd worden, en dit is niet controleerbaar. En ja, daarom bieden ze ook diensten aan die meer zekerheid bieden, en waar ook een verzekering bij is ingebouwd. De verantwoordelijkheid voor het wel of niet aankomen van het pakket is wettelijk vastgelegd.rubenzovoorts schreef:PostNL is mijn pakketten kwijtgeraakt; ze hebben het ergens anders bezorgd en mij het verkeerde huisnummer doorgegeven. Nou ben ik al meer dan een week op zoek naar mijn pakketten. Inmiddels heb ik ook al een paar keer contact gehad met de klantenservice van PostNL over wat zij voor mij kunnen betekenen.
Hierdoor ben ik erachter gekomen dat PostNL een erg raar beleid voert. Het is namelijk zo dat zij, bij niet aangetekende pakketten, geen verantwoordelijkheid hoeven te nemen wanneer een pakket niet goed wordt bezorgd, dit staat zo in hun algemene voorwaarden.
Met andere woorden: wanneer een bezorger van PostNL besluit mijn, niet aangetekende, pakket in de sloot te gooien dan heeft dit voor PostNL geen directe gevolgen. Toen ik hen deze vergelijking voorlegde werd mij verteld dat dit dan intern zou worden besproken; de klant heeft dan inderdaad wel gewoon pech. Volgens hen ligt de verantwoordelijkheid hiervoor bij de afzender, als hij dat wilde voorkomen had hij een aangetekende verzending moeten versturen.
Ik vind het erg raar dat PostNL een betaalde dienst aanbiedt waarbij ze eigenlijk gewoon zeggen: "Als wij de dienst niet leveren heb je pech, wil je zeker weten dat we ons werk doen? dan moet je meer betalen".
Nou kun je denken: betaal gewoon een paar euro meer voor een aangetekend pakket dan heb je al dat gezeur niet; ik snap dat je dat denkt. Wat ik nu wil aangeven is dat ik het gewoon erg raar vind dat PostNL überhaupt de optie geeft om van hun dienst gebruik te maken, zonder dat ze daarbij daadwerkelijk de verplichting aangaan het pakket te bezorgen. Ook denk ik dat veel mensen hier niet van op de hoogte zijn, want dan kies je als klant toch altijd voor zekerheid? Dan kies je toch voor de optie waarbij PostNL daadwerkelijk verantwoordelijkheid draagt voor het bezorgen van je pakket?
Ik zou graag zien dat PostNL dit beleid verandert of de klant hier actiever van op de hoogte brengt, voor mij is het helaas deze keer al te laat.
http://twinklemagazine.nl/achtergronden ... -consumen/
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
De verzender is verantwoordelijk voor het verzenden, dus daar melden dat de pakketten Nog niet ontvangen zijn.
Dan mag de verzender in conclaaf met Post.nl hoe dit moet worden opgelost.
Dan mag de verzender in conclaaf met Post.nl hoe dit moet worden opgelost.
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
Deze informatie is onjuist. De link gaat over een koop op afstand en de relatie tussen verkoper en koper. Daarmee zegt dit weinig over de relatie tussen verzender / vervoerder of vervoerder / ontvanger.berndv schreef:De regels voor aflevering van een pakket en de daarbijbehorende voorwaarden zijn geen voorwaarden die postnl zelf bedenkt, maar die onze wetgever bedenkt en waar postnl maar uitvoering aan moet geven. Die wetgeving bepaalt ook wat de mogelijkheden en verantwoordelijkheden zijn. En ja, een pakket dat niet persoonlijk overhandigd hoeft te worden, mag bij "de buren" afgeleverd worden, en dit is niet controleerbaar. En ja, daarom bieden ze ook diensten aan die meer zekerheid bieden, en waar ook een verzekering bij is ingebouwd. De verantwoordelijkheid voor het wel of niet aankomen van het pakket is wettelijk vastgelegd.
http://twinklemagazine.nl/achtergronden ... -consumen/
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
En al helemaal niet dat de post bij een ander mag worden bezorgd.
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
Dat mag wel degelijk van de Postwet behalve als erop staat alleen huisadres bv aangetekende post of pakket wat verzekerd is de rest mag gewoonweg bij de buren.olaf79 schreef:En al helemaal niet dat de post bij een ander mag worden bezorgd.
En buiten dat wat is het probleem als je iets besteld zorg je of 1 dat je thuis bent of 2 laat je het bij de buren afleveren
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 sep 2014 10:24
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
Onze zoon stuurde een verzekerd pakket met medicijnen en rijbewijs op naar Portugal. PostNL verzuimde om te laten weten met welke pakketdienst dit pakje bezorgd zou worden en toen het pakket niet aankwam konden we er in Portugal onmogelijk achter komen waar het was gebleven omdat de Track-code niet van de reguliere Portugese post was. Na 5 weken kwam het pakket weer terug bij de afzender in Nederland.
Uitkering verzekering : 20,50 euro(kosten van het verzekerd verzenden)
Schade 425 euro (o.a. huurauto kon niet gebruikt worden)
Ik vind dit een raar beleid.
Uitkering verzekering : 20,50 euro(kosten van het verzekerd verzenden)
Schade 425 euro (o.a. huurauto kon niet gebruikt worden)
Ik vind dit een raar beleid.
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
Alhoewel ik echt geen fan van PostNL ben (kijk maar eens bij mijn eerdere bijdragen) kun je volgens mij PostNL niet de schuld gaan geven voor het feit dat je je rijbewijs vergeten bent (als ik het goed lees tenminste).elisabethhendrika schreef:Onze zoon stuurde een verzekerd pakket met medicijnen en rijbewijs op naar Portugal. PostNL verzuimde om te laten weten met welke pakketdienst dit pakje bezorgd zou worden en toen het pakket niet aankwam konden we er in Portugal onmogelijk achter komen waar het was gebleven omdat de Track-code niet van de reguliere Portugese post was. Na 5 weken kwam het pakket weer terug bij de afzender in Nederland.
Uitkering verzekering : 20,50 euro(kosten van het verzekerd verzenden)
Schade 425 euro (o.a. huurauto kon niet gebruikt worden)
Ik vind dit een raar beleid.
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
Bij retour afz is of niemand meerdere keren niet aanwezig of verkeerde adres.
Verder is zowel in NL als Portugal een foutje mogelijk,
Kosten vergoed is netjes maar zonder opgegeven waarde krijg je nooit meer terug!
Medicijnen kun je daar ook krijgen, gewoon een recept vragen aan je huisarts en per mail en afhalen.
Verder is zowel in NL als Portugal een foutje mogelijk,
Kosten vergoed is netjes maar zonder opgegeven waarde krijg je nooit meer terug!
Medicijnen kun je daar ook krijgen, gewoon een recept vragen aan je huisarts en per mail en afhalen.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 sep 2014 10:24
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
verzekeren is dus gewoon weggegooid geld !
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
Wanneer u dit soort belangrijke zaken gaat versturen naar het buitenland moet u zelf vooraf goed onderzoeken hoe de verzending is geregeld. Simpelweg alleen verzekeren geeft aan dat u daar niet over heeft nagedacht en dan past het niet om PostNL de les te lezen over haar voorwaarden.elisabethhendrika schreef:Onze zoon stuurde een verzekerd pakket met medicijnen en rijbewijs op naar Portugal. PostNL verzuimde om te laten weten met welke pakketdienst dit pakje bezorgd zou worden en toen het pakket niet aankwam konden we er in Portugal onmogelijk achter komen waar het was gebleven omdat de Track-code niet van de reguliere Portugese post was. Na 5 weken kwam het pakket weer terug bij de afzender in Nederland.
Uitkering verzekering : 20,50 euro(kosten van het verzekerd verzenden)
Schade 425 euro (o.a. huurauto kon niet gebruikt worden)
Ik vind dit een raar beleid.
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
Nou bespaar je het geld voor aangetekend te sturen . Ik heb nu in 2 weken 2 pakketten aangetekend verstuurd en ik kon het via track en tracé volgen maar halfewege is het pakket verloren en dat 2 keer dus voor mij nooit geen PostNL meer waardeloze klantenservice
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
Verstuurd naar het buitenland ?ronny25 schreef:Nou bespaar je het geld voor aangetekend te sturen . Ik heb nu in 2 weken 2 pakketten aangetekend verstuurd en ik kon het via track en tracé volgen maar halfewege is het pakket verloren en dat 2 keer dus voor mij nooit geen PostNL meer waardeloze klantenservice
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 06 sep 2014 10:24
Re: Raar beleid PostNL bij zoekgeraakte pakketten
Als je verzekerd pakket niet aankomt, wordt de verzekeringspremie terugbetaald door PostNL
Echt meegemaakt hoor !!!
Echt meegemaakt hoor !!!