LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sandd Postbezorging een drama

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Nessi

Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Nessi »

Sedert februari t/m zeker september van dit jaar dus 2013 is er van onder meer de belastingdienst Apeldoorn geen post bezorgd. Waardoor er grote financiële rekeningen zijn ontstaan. Mijn zoon, vriendin van mijn zoon en ik hebben hier een klacht over ingediend bij Sandd.
Met de vraag wat is er aan de hand en waar is al die post gebleven en waarom deze niet is bezorgd. Ze zouden intern gaan kijken of er ergens nog post was.
In ons district, postcode 6915 en 6916 was een postbezorger actief die na 7 jaar (dit is info van Sandd) van de een op de andere dag weg was. We zouden worden terug gebeld, dit is ook gebeurd. Maar via internationale voicemail kreeg ik dit binnen? Met de mededeling dat er geen post was van september. Dit is onze vraag niet.
Gisteren 13-12-2013 heb ik weer geprobeerd om te vragen terug te bellen omdat ik net te laat was met het opnemen. Weer kwam er een voicemail binnen via Internationale voicemailbox. Volgens de klantenservice van Sandd zou de mevr. dit doen. De verdere dag met telefoon in nabijheid. Weer niet terug gebeld!! Misschien zijn er nog meer mensen die tegen deze problemen aan zijn gelopen.
Ik wil weten waar de post is en wat Sandd hiermee gaat doen.

Bob Schurkjens

Re: Sandd Postbezorging een drama

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heeft de Belastingdienst u verteld dat Sandd de bezoring doet en niet PostNL? Ik kan me niet voorstellen dat de Belastingdienst dit soort post door Sandd laat bezorgen. Mijn belastingpost wordt door PostNL bezorgd.

Verder is het een probleem van de Belastingdienst, niet van u.Het is hun verantwoordelijkheid dat hun brieven aankomen, niet de uwe.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk niet dat er op korte termijn een afdoend antwoord komt. Onderzoek bureau GfK (waar o.a. ik aan meedoe) is momenteel (sinds 3 maanden) aan het onderzoeken of verzonden post aankomt van Sandd. Ik heb 2 van de 3 "brieven" ontvangen tot zover, dus dit zal wel representatief zijn voor de overige ontvangst. Wanneer dit is afgerond kan men pas beoordelen of het goed omgaat met afleveren van post. Het best wat ik u momenteel kan aanraden is, als u post verwacht en het komt niet, bij het desbetreffende bedrijf (of Belastingdienst) navraag doet. Natuurlijk begrijp ik dat u niet op onverwachte post kunt gaan zoeken, meestal weet men wel ongeveer wanneer er iets van de Belasting zou moeten komen. (Overigens, ook PostNl bezorgd 'slecht', maar neem aan dat u dit ook al weet.

tenormin

Bob Schurkjens schreef:Heeft de Belastingdienst u verteld dat Sandd de bezoring doet en niet PostNL? Ik kan me niet voorstellen dat de Belastingdienst dit soort post door Sandd laat bezorgen. Mijn belastingpost wordt door PostNL bezorgd.

Verder is het een probleem van de Belastingdienst, niet van u.Het is hun verantwoordelijkheid dat hun brieven aankomen, niet de uwe.
Bob, tot mijn verbazing gebruikt de Belastingdienst zowel Sandd als PostNl. En wat je schrijft: is de verantwoordelijkheid van de Belastingdienst; helemaal met je eens echter, ze hebben er echt geen boodschap aan. Zelf ondervonden; vandaar dat ik adviseer, als men iets verwacht en het komt niet, zelf even contact opnemen. Voorkomt enorm veel gedoe en ergernis.

Nessi

De belastingdienst Apeldoorn heeft dit zelf gezegd, ik heb ook de opmerking gemaakt wordt het dan niet eens tijd dat jullie hier wat mee doen. Om ook te reageren op de opmerking van Bob de Belastingdienst heeft er inderdaad lak aan. in dit geval is het zo dat hij de aanslagen en herinneringen niet heeft binnen gekregen waaruit toren hoge rekeningen zijn ontstaan.

Nessi

Tenormin, aardig dat je reageer.
Wij kwamen er achter doordat er een beslaglegging op salaris werd gedaan anders hadden helemaal niet geweten wat er gebeurd.

tenormin

Nessi schreef:De belastingdienst Apeldoorn heeft dit zelf gezegd, ik heb ook de opmerking gemaakt wordt het dan niet eens tijd dat jullie hier wat mee doen. Om ook te reageren op de opmerking van Bob de Belastingdienst heeft er inderdaad lak aan. in dit geval is het zo dat hij de aanslagen en herinneringen niet heeft binnen gekregen waaruit toren hoge rekeningen zijn ontstaan.
Jazeker, ook door schade en schande wijs geworden: mijn advies zou overbodig moeten zijn; maar vooral de Belastingen: betalen + boete.

Nessi

Misschien ben ik nu heel negatief, maar op deze manier worden mensen willens en wetens in de schulden gedreven door allerlei instanties.

tenormin

@nessi, zie dat je je vandaag hebt ingeschreven, maar er zijn heel veel berichten van mensen die geen post hebben ontvangen over verschillende zaken en ineens de deurwaarder op de stoep stond: je trekt altijd aan het kortste eind in dit soort situaties, meestal dan. Het zou inderdaad zo moeten zijn zoals Bob schrijft: dat, in dit geval de Belasting, zou moeten kunnen bewijzen dat ze een brief verzonden hebben, helaas is de praktijk anders: in mijn geval betrof het een nooit ontvangen brief dat ik geen recht had op huursubsidie en het ontvangen bedrag moest terugbetalen. Maar ik wist van niets dus betaalde ook niet. Als ze nu per die maand de huursubsidie hadden stopgezet was er wel een belletje gaan rinkelen en had ik gelijk gebeld, maar nee, de betalingen gingen gewoon door. Wel ontving ik later de brief en de boete en geloof me: die was niet gepiest en zeer nat.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Sedert februari t/m zeker september van dit jaar dus 2013 is er van onder meer de belastingdienst Apeldoorn geen post bezorgd.
Andere post is wel bezorgd worden?
snuffel1 schreef:De belastingdienst doet wel zaken met sandd maar dat betreft direct mail, geen persoonlijke post die gaat via post.nl.
google eens, dan lees je , dat de belasting wel post door sandd laat bezorgen.

Bob Schurkjens

Mijn broek zakt er vanaf Nessi dat de Belastingdienst Sandd inschakelt voor persoonlijke post. In een soortgelijk akkefietje werd de Belastingdienst in het ongelijk gesteld:

https://www.google.com/search?q=Bezwaar ... lr=lang_nl Artikel 2 van Schuldinfo.nl "Bezwaar tegen kosten dwangbevel belastingdienst"

Maar ja, dan moet je wel naar de kantonrechter. Je kan ook naar de nationale Ombudsman om een klacht in te dienen. Ook kantonrechters weten wel dat de postbezoring de afgelopen jaren qua betrouwbaarheid enorm achteruit is gekacheld.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Bob Schurkjens schreef:Heeft de Belastingdienst u verteld dat Sandd de bezoring doet en niet PostNL? Ik kan me niet voorstellen dat de Belastingdienst dit soort post door Sandd laat bezorgen. Mijn belastingpost wordt door PostNL bezorgd.

Hier word de post van belasting ook door Sandd bezorgd en niet door Postnl.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja bij mij ook...

Bob Schurkjens

Dat betekent dus dat privégegevens over inkomen van mensen in Nederland gewoon op straat liggen.

Af en toe lees je weer eens in de krant dat er een tas of krat met post in een weiland is gevonden. Raar dat dit allemaal nog per post gaat en dat het niet online met je Digid kan.

Chocomelk

Bob Schurkjens schreef:Dat betekent dus dat privégegevens over inkomen van mensen in Nederland gewoon op straat liggen.

Af en toe lees je weer eens in de krant dat er een tas of krat met post in een weiland is gevonden. Raar dat dit allemaal nog per post gaat en dat het niet online met je Digid kan.
Dat maakt geen verschil of het nu met Sandd komt of met Postnl.

eleven

Bob Schurkjens schreef:Dat betekent dus dat privégegevens over inkomen van mensen in Nederland gewoon op straat liggen.

Simpel, omdat niet iedereen een computer heeft, dus niet online is.

Bob Schurkjens

Nee, ik vrees ook dat dat allemaal weinig meer uitmaakt. Willy Warhoofd bezorgt hier voor PostNL. Krijg regelmatig post van buuf in de brievenbus.

tenormin

Bob, met alle respect, wat bedoel je nu met "dat betekent dus dat je privé gegevens over inkomen enz. enz. "! Mocht het je zijn ontgaan: koploper in het in schuren, sloten e.d. gevonden post is nog steeds PostNl, voorzover bekend.
En nog veel mensen werken niet met Digid. (Ikke b.v)!

Chocomelk

vogels schreef:
Bob Schurkjens schreef:Raar dat dit allemaal nog per post gaat en dat het niet online met je Digid kan.
Daar zijn ze mee bezig. Als het goed is, loopt het binnen een paar jaar allemaal via Digid.
En voor de (oude)mensen die geen computer en internet hebben ?

eleven

vogels schreef:
Bob Schurkjens schreef:Raar dat dit allemaal nog per post gaat en dat het niet online met je Digid kan.
Daar zijn ze mee bezig. Als het goed is, loopt het binnen een paar jaar allemaal via Digid.

eleven schreef:

Simpel, omdat niet iedereen een computer heeft, dus niet online is.

Gesloten