LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Selektvracht bezorgt niet of slecht

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Ron_Mikkenie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2013 09:56

Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door Ron_Mikkenie »

Ik krijg geregeld pakketten van particulieren uit Duitsland toegestuurd. Die verzenden het met DHL/Deutsche Post.

In het trackingsysteem (via www.dhl.de) kan ik het pakket volgen. Maar of er nou (in het Duits) staat "het pakket is bezorgd" of twee maal "de ontvanger was thuis was en heeft een bericht (bonnetje) ontvangen", in beide gevallen geen bericht in de brievenbus en ook geen pakket.

Navraag bij DHL leert me dat pakketten aan de grens worden overgedragen aan OF PostNL OF Selektvracht. PostNL komt hier altijd aan. Selektvracht is een loterij. DHL (Nederland) kan geen klacht aannemen en verwijst naar Selektvracht. De "service" medewerker bij Selektvracht ziet op haar computer wat ik ook zie. Maar ze kan de exacte status van het pakket niet zien.

De "service" medewerker geeft aan dat de verzender moet klagen bij DHL/Deutsche Post. Die moeten dan een onderzoek instellen naar het pakket. De ontvanger zou dit niet kunnen...

Nu zijn er al meerdere pakketten verdwenen. De "service" medewerker zag in haar systeem zelfs nog een pakket uit december 2012 dat bezorgd was. Maar nooit aangekomen omdat ik in een voetgangersgebied woon waar Selektvracht kennelijk niet altijd zin heeft om te bezorgen. Een enkel pakket kwam zelfs al eens na 6 maanden met het excuus op het bonnetje "dit vond ik nog onder de chauffeursstoel"... Een onderzoek van DHL/Deutsche Post levert in dat geval ook niet het gewenste resultaat.

Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met Selektvracht? Komen uw zendingen van particulieren (familie, vrienden, kennissen of eBay.de) ook te vaak niet aan? En is daarmee het internationale postpakkettenvervoer eigenlijk een loterij geworden, terwijl het een dienst zou moeten zijn???

Of moet TROS Radar hier eens op TV aandacht aan besteden?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door sjohie »

Ron_Mikkenie schreef:Ik krijg geregeld pakketten van particulieren uit Duitsland toegestuurd. Die verzenden het met DHL/Deutsche Post.

In het trackingsysteem (via http://www.dhl.de) kan ik het pakket volgen. Maar of er nou (in het Duits) staat "het pakket is bezorgd" of twee maal "de ontvanger was thuis was en heeft een bericht (bonnetje) ontvangen", in beide gevallen geen bericht in de brievenbus en ook geen pakket.

Navraag bij DHL leert me dat pakketten aan de grens worden overgedragen aan OF PostNL OF Selektvracht. PostNL komt hier altijd aan. Selektvracht is een loterij. DHL (Nederland) kan geen klacht aannemen en verwijst naar Selektvracht. De "service" medewerker bij Selektvracht ziet op haar computer wat ik ook zie. Maar ze kan de exacte status van het pakket niet zien.

De "service" medewerker geeft aan dat de verzender moet klagen bij DHL/Deutsche Post. Die moeten dan een onderzoek instellen naar het pakket. De ontvanger zou dit niet kunnen...

Nu zijn er al meerdere pakketten verdwenen. De "service" medewerker zag in haar systeem zelfs nog een pakket uit december 2012 dat bezorgd was. Maar nooit aangekomen omdat ik in een voetgangersgebied woon waar Selektvracht kennelijk niet altijd zin heeft om te bezorgen. Een enkel pakket kwam zelfs al eens na 6 maanden met het excuus op het bonnetje "dit vond ik nog onder de chauffeursstoel"... Een onderzoek van DHL/Deutsche Post levert in dat geval ook niet het gewenste resultaat.

Zijn er meer mensen die problemen ondervinden met Selektvracht? Komen uw zendingen van particulieren (familie, vrienden, kennissen of eBay.de) ook te vaak niet aan? En is daarmee het internationale postpakkettenvervoer eigenlijk een loterij geworden, terwijl het een dienst zou moeten zijn???

Of moet TROS Radar hier eens op TV aandacht aan besteden?
Selectvracht is "hit and miss" is mijn ervaring, en wordt gedaan door zzp-ers, bejaarden, en weet ik wie allemaal. Bij ons in de buurt is het ook ruk, en de reden waarom ik alleen bestel bij webwinkels die werken met postNL, of in het geval van internationale bestellingen, UPS, FedEx of TNT.

Ron_Mikkenie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2013 09:56

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door Ron_Mikkenie »

Update:

Via de OPTA naar Consuwijzer gebeld. Daar het verhaal in het kort uitgelegd. Consuwijzer dient nu een formele klacht in tegen SelectVracht. Hoe meer mensen dit doen, hoe groter de kans dat de OPTA ingrijpt. Want het kan volgend De Postwet niet zo zijn dat alleen de verzender van pakketten zou kunnen klagen. De ontvanger moet ook die mogelijkheid hebben. Zie de website van de opta (http://www.opta.nl/nl/wat-doet-opta/markten/post/ en http://www.opta.nl/nl/actueel/alle-publ ... e/?id=2889 , brief zelf nog downloaden).

Verder gaat er een brief naar Selectvracht:

SelectVracht b.v.
Postbus 40229
3504 AA UTRECHT

t.n.v. de Directie, al ben ik benieuwd wáár die brief daadwerkelijk terecht gaat komen...
(er van uit gaande dat PostNL de brief correct bezorgt)

Het mysterie van wel bezorgde pakketbonnetjes, of helemaal niets ontvangen, mag best eens worden opgelost. Wellicht moet SelectVracht de licentie kwijtraken voor het overnemen van post van DHL/Deutsche Post. (en wie weet post uit andere landen)

Al zal ik daarmee al de nooit bezorgde pakketten waarschijnlijk nooit meer ontvangen.

Missy66
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2013 21:11

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door Missy66 »

Ik zit nu 2 dagen te wachten op een pakket welke vandaag geleverd zou worden door Selektvracht, vanavond de track en trace er nog eens bij gehaald en wat schept mijn verbazing? het pakket staat op bezorgt! :? Ik ben de hele dag thuis en geen bel gehoord geen bericht in de brievenbus en ben alle buurtjes langs geweest. Dit pakket had ik deze week nodig en heb nu een bericht gegeven naar de klantenservice mrja... die zijn er pas maandag weer dus nu afwachten wat zij mij gaan vertellen hierover...... ben zeer benieuwd! :x

word vervolgt.....

GerritReitsema
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2014 14:05

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door GerritReitsema »

Te weinig afgeleverd...Klacht is 1 pot Rasberry Ketone Forte een pot van 60 ter waarde van 45€ die netjes betaald is, ik heb nu 1 pot gekregen van 30 stuks, dus 30 stuks te weinig gehad ter waarde van 22,50€.Je moet betalen voor je het pakje krijgt, en je kan niet door het pakje heen kijken, ik keek gelijk dat ik het in handen had maar Sellekt vracht was al gevlogen. Heb gebeld en een 2 e-mails gestuurd over mijn klacht incl:foto's van het pakje plus inhoud maar tot op heden totaal geen reactie(email naar hoofdkantoor en naar Hengelo) Ik heb vernomen dat het bedrijf (LifeSisters LLC)die die pillen verstrekt het in Nederland geregeld word door Selekt vracht, dus je besteld bij het bedrijf LifeSisters en die geven opdracht aan Selekt vracht om de bestelling in Nederland te doen, maar het laatste bedrijf heeft te weinig afgeleverd, heb gelijk melding gemaakt maar krijg totaal geen reactie terug.
Vind dit echt schandelijk, vind dit diefstal....

Lanzhang
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2014 07:39

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door Lanzhang »

Zo te zien ben ik niet te enige die geen pakketje krijg! In januari heb ik via mijn werk een iPad besteld (leveransier is Switch). Switch heeft contact gehad met Selectvracht gehad, en volgens het tracking systeem van Selectvracht is het pakketje al op 18 januari jl. afgeleverd met een handtekening! Maar dat kan echt niet! Er was niemand thuis, hoe is dit mogelijk?? Bij de buren waren ook niks!!! :evil: :evil: :evil: ! Ik ben nu echt kwaad!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door sjohie »

Lanzhang schreef:Zo te zien ben ik niet te enige die geen pakketje krijg! In januari heb ik via mijn werk een iPad besteld (leveransier is Switch). Switch heeft contact gehad met Selectvracht gehad, en volgens het tracking systeem van Selectvracht is het pakketje al op 18 januari jl. afgeleverd met een handtekening! Maar dat kan echt niet! Er was niemand thuis, hoe is dit mogelijk?? Bij de buren waren ook niks!!! :evil: :evil: :evil: ! Ik ben nu echt kwaad!!
De verkoper is verantwoordelijk voor het gekochte, totdat in jouw handen is, en dus ook voor het verzendproces. Laat de verkoper bij Selectvracht maar die handtekening opvragen, en het huisnummer waar de ipad bezorgd is. Als dat jouw huisnummer is, maar de handtekening match niet met 1 van je familieleden/medebewoners, lijkt het me duidelijk waar de fout ligt, en mogen de verkoper en Selectvracht het lekker samen uitvechten. Op consuwijzer kan je voorbeeldbrieven vinden, en het eerste telefonische consult bij het Juridisch Loket is gratis. :D

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door gezondheid »

Heeft handtekening controleren wel zin? Want het pakket mag ook bij degene afgeleverd worden die in jouw huis even verblijft. Dus als vrienden van jouw in het huis zitten mogen zij ook handtekening zetten voor ontvangst. Zulks zal dan moeilijk bewijzen zijn?

MarcusFW
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2014 11:22

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door MarcusFW »

GA NIET IN ZEE MET BEDRIJVEN DIE LATEN BEZORGEN DOOR SELEKTVRACHT!

Het is gewoon een rad van avontuur als je iets moet ontvangen dat door Selektvracht zal worden bezorgd.
Van de week ben ik door dat bedrijf bestolen. Het pakket is zogenaamd bezorgd, maar er is niet eens iemand aan de deur geweest (in Nunspeet). Toch beweert de bezorger dat hij het pakket bezorgde...
Een handtekening was niet nodig.
.Selektvracht ,kan niets voor mij doen'.
Ik moet mij maar wenden tot de afzender.
Maar volgens de officiele gegevens van Selektvracht is het pakket bezorgd.
En die gegevens worden dus verstrekt door een diefachtige bezorger(ster)....
Dat pakket kan ik dus wel op mijn buik schrijven!
In het vervolg koop ik niets meer bij bedrijven, die hun bestellingen door Selektvracht laten bezorgen.
Want grote kans dat men de boot in gaat!

Lanzhang
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mar 2014 07:39

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door Lanzhang »

Nou, het bedrijf waar ik een stelling plaatst, heeft uiteindelijk wel een nieuwe opgestuurd, maar dan moet ik zelf ophalen bij de DHL service punt. DHL was ook de opdracht gever aan Selektvracht. Ze kwam uiteindelijk achter (volgens hun GPS systeem), mijn pakketje was 9 m verder afgeleverd!! Dus goed uitkijken mensen! Maar aanhouder wint!!!

jwdb
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2014 21:11

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door jwdb »

Ik ben normaal niet zo van het reacties plaatsen op internet, maar voor dit bedrijf maak ik graag een uitzondering... Ook hier een gevalletje van waardeloze service door DHL Parcel (de nieuwe naam van Selektvracht).

Vandaag zou een pakketje bij mij bezorgd worden tussen 14 en 18 uur. Ik heb uren vrij genomen van werk en was om 13:30 uur al thuis. Ik ben gedurende de middag de hele tijd thuis geweest met zicht op de oprit. Toen ik tussentijds de status van de bezorging checkte, zag ik tot mijn verbazing dat er om 14:08 uur was geregistreerd dat er door de bezorger thuis niemand werd aangetroffen. Onzin natuurlijk want ik heb geen bezorger voor de deur gezien. Hierbij komt dat er geen afleverbericht in de brievenbus is achtergelaten. Morgen dus maar weer wat uurtjes vrij nemen en afwachten of ze dan wel langskomen.

Nu ik al die soortgelijke klachten lees over Selektvracht, vraag ik me af waar dit aan zou kunnen liggen. Ik heb begrepen dat Selektvracht werkt met zelfstandige vervoerders. Volgens mij krijgen zij per rit betaald en dan is het natuurlijk voor de vervoerder wel interessant om de eerste keer de rit helemaal niet te maken maar wel te registreren om vervolgens een dag later de rit wil te maken. Hierdoor krijgen ze dus een dubbele rit-vergoeding... Misschien dat iemand die meer weet van Selektvracht/DHL Parcel hier meer over kan zeggen...

Zag dat een ander forumlid ook al melding had gedaan bij de OPTA (nu ACM) over de gang van zaken. Dit heb ik ook gedaan. Ik mag hopen dat er een keer een fatsoenlijk onderzoek wordt ingesteld naar dit bedrijf...

Ik zou zeggen, vooral blijven klagen zolang ze hun zaakjes niet op order hebben!

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

@jwdb: Het komt me bekend voor. alleen was de bezorgdienst Fedex.
Die bleven maar mijn huisnummer dyslectisch lezen.
Heb op zeker moment een poster op de deur geplakt: "FEDEX"
Werd er uiteindelijk aangebeld, maar toen ik de deur opendeed zat de mevrouw alweer aan het stuur; ik kon ze nog net aanspreken.
Nu je zegt dat een (3-?)dubbele ritvergoeding te behalen is valt er e.e.a. op zijn plek...

desteef
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2006 15:50

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door desteef »

zeer herkenbaar verhaal ! Gisteren overkwam mij exact hetzelfde. Ik woon in een grote stad en het aleveradres is makkelijk te bereiken. Ik blijf speciaal thuis om het pakje in ontvangst te nemen, en zie tot mijn verbazing aan het einde van de middag bij het inloggen op de track trace van DHL (is inmiddels van Selektvracht) dat de bezorgpoging mislukt was omdat ik niet thuis zou zijn geweest. Dit is kul ! Ik hebt zelfs de bel getest om te kijken of het daar aan lag, maar er lag ook geen briefje in de bus.

DHL/Selektvracht gebeld voor opheldering en kreeg te horen dat ze geen contact op kon nemen met de vervoerder en dat ik als ontvanger ook geen klacht in kan dienen. Mij is geadviseerd contact op te nemen met de verzender. Na wat aandringen was ze alsnog bereid mijn klacht in behandeling te nemen (voor zover ik dat mag geloven). Vandaag wacht ik opnieuw op een poging van de bezorger om langs te komen. Al lijkt dit inderdaad meer op een loterij.

Dus behalve slechte chauffeurs ook bijzonder slechte service. Jammer !

JelleDenkt
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2015 08:54

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door JelleDenkt »

Ik sluit me aan bij de anderen hier. Ik maak ongelooflijk slechte service mee en mijn (dure) pakket is schijnbaar verdwenen.

Ik heb een pakket verzonden gekregen uit Duitsland via DHL. Die hebben het schijnbaar overgedragen aan NL Selektvracht. Trackingsysteem zegt dat het pakket is bezorgd, maar ik heb niets gezien. Op het aangegeven tijdstip was ik gewoon thuis. Er was geen briefje, geen van de buren heeft een pakje gekregen. Op Twitter gaf DHL eerst aan dat ze me zouden helpen 'Hilfe Näht!" - of ik een mail wilde sturen met mijn pakketnummer. Gedaan, in mijn beste Duits. Gene reactie. Na nieuw getwitter was de reactie: Wij werken vanuit Duitsland, jammer dan. Contacteer NL Selektvracht. Een nummer wilden ze me niet eens geven.

Nu blijkt NL Selektvracht inmiddels overgenomen door DHL! Samengevat: ik heb geen pakket, wel al veel geld betaald, geen idee waar het pakket gebleven is, geen enkele service van DHL dat mij verwijst naar een niet langer bestaand bedrijf, daar zij het zelf overgenomen hebben. Een gotspe! Radar, ik weet niet of beelden van een niet bestaand pakket interessant genoeg zijn, maar hier zou iets aan gedaan moeten worden...

janine83
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2015 10:30

Re: Selektvracht bezorgt niet of slecht

Ongelezen bericht door janine83 »

Aan de berichten op de Facebook-pagina van DHL is dit nog steeds niet verbeterd! Ook niet bij de bezorging aan mij... Een paar maanden geleden is een cadeau naar mij verstuurd. Toevallig wist ik dat het cadeau verzenden zou worden, dus vroeg in februari ofzo de afzender wanneer ik het kon verwachten (ik was nogal nieuwsgierig!). Bleek het al in december verzonden te zijn! Het pakje is echter nooit aangekomen. Geen briefje in de bus, niks. Dus ik bellen, is het op mijn adres aangenomen door een heer of mevrouw Knoop. Die woont hier niet en ik heb geen directe buren die het aan zouden kunnen nemen. Pakje kwijt dus en alleen de afzender kon een klacht indienen. Balen, want voor de afzender was dat te veel moeite voor iets relatief kleins, maar het is geen stijl van DHL natuurlijk.

Momenteel zit ik weer op een pakje te wachten. Eén keer heb ik een briefje in de bus gevonden dat ik niet thuis was en dat klopte. Gistermiddag heb ik echter de hele middag binnen gezeten, deur naar de hal open gezet zodat ik zeker de bel zou horen. Ik heb zelfs bij mijn bel een briefje gehangen met mijn telefoonnummer voor het geval ik de bel niet zou horen, met de mededeling dat ik thuis was. Geen bel, geen telefoontje, geen briefje. Maar bij de track & trace staat (uiteraard) 'Geadresseerde was niet thuis'. Vanavond komen ze volgens 'bezorger gemist' opnieuw langs. Het zal mij benieuwen...

Gesloten