LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vertrouwelijke post niet en geopend ontvangen

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
henrico1981

Vertrouwelijke post niet en geopend ontvangen

Ongelezen bericht door henrico1981 »

Ik heb belangrijke poststukken afkomstig van een notariskantoor in één geval nog altijd niet en in een ander geval (de 1e keer) veel te laat en geopend in de brievenbus aangetroffen op dinsdag 10 maart. Deze brief was op donderdag 26 februari verstuurd door de notaris. De brief heeft een dagtekening van 26 februari en envelop is eveneens met deze datum gefrankeerd.

Op vrijdag 10 maart heb ik een klacht ingediend bij de PostNL. De aanleiding hiervoor was dat ik inmiddels voor een 2e keer dezelfde post niet heb ontvangen. Tevens heb ik bij de notaris geïnformeerd en geverifieerd naar welk adres het is verstuurd, dit bleek mijn juiste adres te zijn. Hier kan het niet zijn misgegaan, al met al vind ik het een hele kwalijke zaak en te toevallig dat ik tot 2x toe deze post niet heb ontvangen.

Inmiddels heb ik de post van de 1e keer van verzenden afgelopen dinsdag 10 maart geopend in de brievenbus aangetroffen. Aangezien ik overdag aan het werk was weet ik niet wie het in de brievenbus gedaan heeft. Het zou per abuis bij buren in de bus gedaan kunnen zijn, het feit dat er zoveel tijd tussen zit, ik het geopend heb ontvangen terwijl de afzender duidelijk op de envelop staat vind ik verdacht.

Dezelfde post die voor de tweede keer verstuurd is heb ik nog altijd niet heb ontvangen, ik zie dit dan ook niet meer als éénmalig incident.

Ik vraag mij af in hoeverre medewerkers bij de post tegenwoordig gescreend worden, het zal moeilijk genoeg zijn om goede mensen te vinden onder de sterk verslechterde/versoberde arbeidsvoorwaarden. Waarbij je als medewerker/postbezorger ook niet de erkenning en beloning krijgt die je zou moeten verdienen. Neemt niet weg dat ik bezorgd, verbolgen en tegelijkertijd ook kwaad over deze situatie, dat bepaalde informatie in handen is gekomen van mensen die misschien wel hele andere dingen van plan zijn. Je moet een dergelijk bedrijf kunnen vertrouwen, ik heb vaker dingen gehad. Dit is nu wel het ergste wat mij is overkomen. Iedere keer als ik een brief op de post denk ik "ben benieuwd of dit wel en/of op tijd zal aankomen", dit zou niet zo moeten zijn.

Ik zou haast zeggen dat er structureel iets niet klopt en dat door het steeds verder opvoeringen van besparingen, verhogen van tarieven de kwaliteit niet ten goede komt en dit ook een resultaat van is. Ik begrijp best dat er minder post verstuurd wordt en de tarieven hierdoor omhoog gaan. Ik denk echter dat het winstoogmerk hedendaags een te grote rol speelt bij PostNL.

Ik prijs de dag dat er een privatisering teruggedraaid gaat worden. In mijn ogen is in alle gevallen de gebruiker, klant en medewerker de dupe van een privatisering. De uitvoerend medewerker wordt steeds verder uitgeknepen, klant moet meer betalen voor dezelfde dienstverlening, de maatschappij ondervindt er hinder van. De lachende derde is de top en zijn de aandeelhouders, in sommige gevallen zelfs voormalige politici die hun eigen belang voor later voorop hebben gesteld en hier nu de vruchten van plukken.

Maar goed, ben benieuwd of hier mensen zijn die recent dezelfde PostNL ervaringen hebben. Overigens verwacht ik niet dat mijn klacht opgelost zal worden, deze brievenbus post is ook niet te traceren in de poststromen. Ik vind wel dat PostNL de plicht heeft om het in onderzoek te nemen en er serieus mee om te gaan, mogelijk is er een fors lek in de organisatie. Ik sta er niet raar van te kijken als dit een werkwijze kan zijn van criminelen....die op deze geraffineerde manier te werk gaan bepaalde informatie buit te maken om identiteitsfraude te plegen en/of mensen geld afhandig te maken. Helaas is dit de realiteit van de dag.

Overigens heeft de notaris op mijn nadrukkelijke verzoek, de stukken de 3e keer per mail verstuurd. Ik heb tevens kenbaar gemaakt dat ik dergelijke post nooit meer met PostNL verstuurd wil hebben, alles voor zover mogelijk per mail.
Laatst gewijzigd door henrico1981 op 15 mar 2015 20:16, 9 keer totaal gewijzigd.

tenormin

Re: Vertrouwelijke post niet en geopend ontvangen

Ongelezen bericht door tenormin »

@hebrico1981, ik zou zeggen: Google: klachten bezorging PostNl en u ziet dat u niet de eerste en zeker niet de laatste bent. Belangrijke post, zoals van de Belastingen raken ook gemakkelijk kwijt. U kunt klagen op diverse sites: alleen, helpen doet het niet. Niet dat het er (nog) toe doet maar toen mijn man was overleden hebben 7 families de kaart niet ontvangen. Deden ze er iets aan: ja, dat wel. Sorry. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door tenormin op 15 mar 2015 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Vraagje aan TS: waar woon je? Ik heb nl. de indruk dat de kwaliteit van Post.NL erg af hangt van de regio. Bij mij in de buurt hoor ik eigenlijk nooit dit soort klachten over de postbezorging, net zo als bij mijn familie in andere regio's.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

als het zo belangrijk is, waarom heeft de notaris het dan niet aangetekend verstuurd. zodat je moet tekenen voor ontvangst?
het kan ook in de verkeerde brievenbus zijn belandt, degene die het toen kreeg heeft het zonder te kijken open gemaakt, en vervolgens netjes bij jou in de bus gedropt.

henrico1981

Dan nog blijft het vreemd dat dit pas na twee weken heb ontvangen en ik de post van de 2e keer van versturen nu 1,5 week later nog altijd niet ontvangen heb. Het zou wel heel opmerkelijk als deze post 2x achtereen in een verkeerde brievenbus beland terwijl adressering juist is.

henrico1981

Ik woon trouwens in Den Haag, overigens heb ik in tussentijd nog wel andere minder belangrijke post ontvangen dat met PostNL verstuurd is. Dus het is ook niet zo dat ik helemaal geen post ontvang, ik vind dit toch wel te toevallig.

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

dhc schreef:Kuch..we maken er weer een staatsbedrijf van..en alles is opgelost!
Truste.....
Dat zou wel een oplossing zijn. In de tijd van het staatsbedrijf der PTT waren de werknemers ambtenaren die zorg droegen voor een bijna 100 % betrouwbare postvoorziening .

Nu kan ieder [ongefundeerde en beledigende omschrijving verwijderd door de Moderator] postbezorger worden zolang die maar bereid is om voor een hongerloon te werken. Tja, dan gaat de beroepseer er wel van af.

henrico1981

Ik sluit mij volledig aan bij Josephien aan. Als men betere arbeidsvoorwaarden zou scheppen en er een fatsoenlijker loon geboden zou worden zou men ook meer meer beroepseer kunnen hebben. Hiermee niet gezegd dat niemand dit heeft, maar ik denk dat onder deze omstandigheden je ook geen kwaliteit binnenhaalt. Ik ben van mening dat het voor alle mensen het beste is om er weer een publiekelijke overheidstaak van te maken, het door een partij uit te laten voeren. Op deze manier de onrust uit deze markt te halen, balans te herstellen en de kwaliteit en betrouwbaarheid in eer herstelt. Ik vind de postmarkt echt een zootje met zoveel aanbieders, het brengt nog een hoop extra verkeer, ritten en milieuvervuiling met zich mee. Al die verschillende partijen op een dag die hetzelfde doen, het slaat eigenlijke nergens op.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

MichielFRL schreef:Emigreren naar Noord-Korea is dan de oplossing.....
Privatisering en concurrentie op post markt hebben een "race to the bottom" tot gevolg gehad.
Door onderlinge concurrentie moet steeds goedkoper geleverd worden, uiteraard gaat dit ten koste van de kwaliteit.
Je kan je afvragen of bepaalde nuts functies niet gewoon in overheidshanden dienen te blijven. Dit betekent niet gelijk communisme. De jaren dat PTT nog de enige partij was heb ik niet ervaren als noord korea.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

MichielFRL schreef:Traditionele post is verledentijd. Wees nu eerlijk, wat komt er nog door de brievenbus?
Maar wordt verminderde post aanbod dan niet meer dan goed gemaakt door toegenomen pakket post?
(alle internet bestellingen)

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Josephien12 schreef:
dhc schreef:Kuch..we maken er weer een staatsbedrijf van..en alles is opgelost!
Truste.....
Dat zou wel een oplossing zijn. In de tijd van het staatsbedrijf der PTT waren de werknemers ambtenaren die zorg droegen voor een bijna 100 % betrouwbare postvoorziening .

Nu kan ieder stuk schorem met tattoos, oorbellen en petje achterstevoren postbezorger worden zolang die maar bereid is om voor een hongerloon te werken. Tja, dan gaat de beroepseer er wel van af.
Dat loopt misschien bij jou rond maar hier zijn ze vrij normaal....

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

henrico1981 schreef:Ik heb belangrijke poststukken afkomstig van een notariskantoor in één geval nog altijd niet en in een ander geval (de 1e keer) veel te laat en geopend in de brievenbus aangetroffen op dinsdag 10 maart. Deze brief was op donderdag 26 februari verstuurd door de notaris. De brief heeft een dagtekening van 26 februari en envelop is eveneens met deze datum gefrankeerd.

Op vrijdag 10 maart heb ik een klacht ingediend bij de PostNL. De aanleiding hiervoor was dat ik inmiddels voor een 2e keer dezelfde post niet heb ontvangen.
Uit mijn eigen ervaring het volgende.
U kunt geen klacht indienen bij PostNL, want U bent de ontvanger. Dit kan alleen de verzender van post, dus in dit geval de notaris. En die had het minimaal als pakket moeten versturen. Dan kunt U namelijk zien waar het gebleven is. U heeft daar verder niets aan, maar het is leuk om te weten.
En aangetekend heeft ook weinig nut, want als U niet thuis bent is de bezorger niet te beroerd om zelf te tekenen om het vervolgens bij in de brievenbus te gooien (of niet) of bij de buren af te geven ondanks de 'niet bij de buren bezorgen' en 'alleen bij geadresseerde bezorgen' stickers op de verpakking.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar lees daarvooor mijn eerdere bijdragen over PostNL (en alle voorgangers ervan...)

Suzan6164

Ongelezen bericht door Suzan6164 »

Dit probleem met de post heb ik al jaren, ik woon in Limburg. Sittard-Geleen.
Post niet ontvangen, post gescheurd, post open, post van andere mensen met of zonder het zelfde huisnummer van andere straten.
Gebeld en kreeg het antwoord, op het sorteercentrum gaat het automatisch en de machines maken
zo'n fouten niet. :mrgreen: Kreeg pas nog te horen dat er wel mensen op het sorteercentrum
werken en niet alles via machines gedaan wordt. Ze liegen dat het zwart ziet en het probleem blijft.
En je kunt nergens een klacht indienen. Via pc post krijgen met mail gaat niet, ik heb totale minima,
(Lees armoede) inkomen en geen geld voor n pc en / of printer. Heb mijn geld nodig om te eten na eerst
rekeningen betaald te hebben. De instanties zoals Gemeente etc. dienen GEEN klacht in anders was dit probleem niet zo enorm. Het interesseerd hun niet. Mensen worden steeds onverschilliger. :mrgreen:

mart2345

Ongelezen bericht door mart2345 »

Zelfs in de VS waar ze niet happig zijn op staatsbedrijven is US Postal Service nog altijd een staatsbedrijf met een monopolie op gewone briefpost. Dat was hier ook beter geweest. Er is daar wel concurrentie op exprespost en pakketpost.

Gesloten