Appleman schreef: ↑12 jun 2019 16:37
Kreeg net DHL voor de deur of ik even 54,- euro wil betalen, heb direct het paketje van plastic 400 gram uit zijn handen gevist en hem mede gedeeld dat ik de factuur wel tct zie verschijnen.
Zo zeg, dat zegt meer over u dan u wellicht vermoed. Als ik dat zo lees dan heb ik direct het beeld van een of andere asociale ... Beetje wat tattoos, potje bier in de hand, bibberende DHL chauffeur aan de deur, scheldkanonnade over de kosten, pakketje wordt uit de handen getrokken van de bezorger en de deur dichtgegooid. De koerier verbouwereerd achterlatend.
Ik kan mij er namelijk geen voorstelling bij maken waarbij dit op enige fatsoenlijke wijze gebeurd is, aangezien het vrij normaal is bij dit soort leveringen dat je betaalt bij aflevering en niet op factuur. Dus het pakket zal niet normaal overhandigd zijn.
Maar goed, om toch inhoudelijk in te gaan op dit verhaal. Stond op de buitenkant van het pakket een specificatie van de kosten? Stonden daarop de aanschafkosten en verzendkosten apart van elkaar gespecificeerd? Als er namelijk geen verzendkosten op de verpakking staan, is het gebruikelijk dat u, nadat u gewoon de normale weg had gevolgd zoals ieder ander fatsoenlijk persoon zou doen, bezwaar aantekent, een aankoopfactuur overhandigd met daarop gespecificeerd de bedragen en de teveel betaalde kosten vergoed krijgt.