LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volgens track en trace is pakket bezorgd, niets ontvangen...

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
Amid

Volgens track en trace is pakket bezorgd, niets ontvangen...

Ongelezen bericht door Amid »

Een paar weken geleden heb ik bij een webshop een t-shirt besteld. Zou binnen een week geleverd worden. Dus toen ik na een week nog niets ontvangen had, heb ik bij de webshop geïnformeerd. Het pakket was verzonden met track en trace, en zonder benodigde handtekening bij ontvangst. Ik kreeg de track en trace code en ging kijken waar mijn pakket was.
Wat schetst mijn verbazing: volgens de code was het pakket keurig bij mij geleverd. Ik heb voor de zekerheid even geïnformeerd bij buren, maar zij hadden ook niets ontvangen.
Dus ik heb een klachtenformulier ingevuld bij PostNL maar het enige wat ze zeiden was: nee hoor mevrouw,het pakket is keurig bij u afgeleverd. Jaja. En ze konden helaas niets meer voor mij doen.
Via Twitter heb ik nog een klaagtweet de wereld in gestuurd en daar reageerde PostNL erg snel op. Ik heb de track en trace weer doorgegeven en zij konden natuurlijk ook niets doen maar zouden het intern onderzoeken...
Wat hebben jullie voor tips? Ik denk dat rechtsbijstand ook weinig kan doen, omdat het mijn woord is, tegen dat van PostNL... Help!

czarczar

Re: Volgens track en trace is pakket bezorgd, niets ontvangen...

Ongelezen bericht door czarczar »

Simpel gezegd: de leverancier is verantwoordelijk voor de levering.
Dat hij zelf niet aflevert, maar daar een vervoersbedrijf voor inhuurt, is uw probleem niet.
U moet uw klacht dus neerleggen bij de leverancier, niet bij de vervoerder.
Het is de leverancier die zijn vervoerder uitkiest. Levering is onderdeel van uw bestelling.
De leverancier is daarom verantwoordelijk tot aan de levering.

Bovenstaande geldt natuurlijk niet als u zelf opdracht heeft gegeven aan een vervoerder om het product op te halen bij de leverancier.

JoeyK

Ongelezen bericht door JoeyK »

Ik ben het totaal eens met czarczar. PostNL is alleen maar de tussenpersoon. U kunt beter in contact komen met de leverancier, en mocht het zo ver komen dan moeten zij bewijzen dat u het pakket heeft ontvangen. En aangezien u nergens een handtekening heeft gezet, zal dit voor de leverancier erg lastig worden.

Groet, Joey

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

JoeyK schreef:Ik ben het totaal eens met czarczar. PostNL is alleen maar de tussenpersoon. U kunt beter in contact komen met de leverancier, en mocht het zo ver komen dan moeten zij bewijzen dat u het pakket heeft ontvangen. En aangezien u nergens een handtekening heeft gezet, zal dit voor de leverancier erg lastig worden.

Groet, Joey
Het onderzoek van PostNL heeft uitgewezen dat het pakket ontvangen is. Dat schrijft TS zelf. Dat lijkt me voor de leverancier voldoende bewijs.
En die handtekening kan de bezorger ook wel verzorgen weet ik uit eigen ervaring.....

Amid

Precies, daarom ben ik ook bang dat ik niet sterk sta zonder handtekening....

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

aangifte doen tegen postNL wegens verduistering en valsheid in geschrifte.

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

misschien dat iemand uit de buurt het pakket heeft aangepakt en daar voor heeft getekend.
kun je geen bewijs van de handtekening vragen?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

aarie25 schreef:misschien dat iemand uit de buurt het pakket heeft aangepakt en daar voor heeft getekend.
kun je geen bewijs van de handtekening vragen?
het pakket hoort bij TS te worden afgegeven.
als het aan iemand anders is afgegeven, hoort TS daar duidelijk bericht van te hebben.
aangifte doen en laat de post maar uitzoeken en uitleggen hoe het zit.

Amid

Het was een pakket zonder handtekening. Dus ook geen handtekening van de buren of de postbode. Natuurlijk heb ik bij buren nagevraagd of zij wat ontvangen hebben.
Maar volgens de T&T code is het pakket echt op mijn adres, op mijn huisnr geleverd...

Gesloten