Vandaag ontving ik een pakketje uit Amerika (totale waarde zo ongeveer 70 euro), waarvoor ik ineens inklaringskosten (administratiekosten POSTNL!) en BTW moet betalen.
Ik lees hier meerdere klachten over, en vraag mij iets af: wanneer ik naar Amerika ga en ik wil souvenirs mee terug brengen mag dit tot een bedrag van ongeveer 250,- zonder dat ik dit aan hoef te geven, en zonder dat ik er extra BTW over moet betalen. Waarom moet ik dan nu bij een veel lager bedrag ineens wel extra BTW afdragen? Ik betaal immers de BTW al ik Amerika, en de verzendkosten zijn ook voor mijn rekening?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inklaringskosten en BTW
-
Re: Inklaringskosten en BTW
Soms heb je geluk en wordt je zending niet opgemerkt.
Als de waarde hoger is dan 45 euro bij postzendingen, dan moet je inderdaad die kosten betalen.
Kom je als reiziger terug uit amerika en neem je persoonlijk de goederen mee heb je een vrijstelling van aankopen tot 430 euro. Daar gelden dus andere regels voor.
Als de waarde hoger is dan 45 euro bij postzendingen, dan moet je inderdaad die kosten betalen.
Kom je als reiziger terug uit amerika en neem je persoonlijk de goederen mee heb je een vrijstelling van aankopen tot 430 euro. Daar gelden dus andere regels voor.
-
Helaas moeten veel mensen leergeld betalen als ze iets (voor het eerst) online buiten de Europese Unie aanschaffen. Beschouw het als een les; het is helaas niet anders.
Als je iets op Amazon hebt besteld, kun je ook hier kijken voor de laagste prijs in Europa: http://www.amazon.lu
Als je iets op Amazon hebt besteld, kun je ook hier kijken voor de laagste prijs in Europa: http://www.amazon.lu
ik kocht 26 juli een zonnebril.Deze kwam uit hong kong.
Netjes betaald en netjes geleverd gekregen.(UPS)
Nu kreeg ik vandaag 13 nov een rekening van UPS .Totaal 53,42 import kosten.
Mag dit ,ook na zulke lange tijd erna?
Wel of niet betalen?
Netjes betaald en netjes geleverd gekregen.(UPS)
Nu kreeg ik vandaag 13 nov een rekening van UPS .Totaal 53,42 import kosten.
Mag dit ,ook na zulke lange tijd erna?
Wel of niet betalen?
-
Dat is grotendeels een belastingvordering dus het kan jaren duren voordat die verjaart. Betalen is de enige optie als de rekening klopt.
pakketje besteld uit Japan (speelgoed) kosten incl. verzending ca 50 euro.
post.nl komt dit bezorgen met het verzoek om 849,85 euro te betalen (aan de deur)
navraag levert op dat het hier om inklaringskosten en btw gaat.
navraag bij de douane levert op dat post.nl een fout heeft gemaakt bij de inklaring.
2x klantenservice van post.nl gebeld, kreeg daar als antwoord dat ik 2 mogelijkheden heb.
1e. betalen en proberen via de douane het teveel betaalde terug te krijgen.
2e. paket weigeren en het verlies nemen.
ze geven toe dat zij de fout hebben gemaakt maar dat ze dit niet kunnen corrigeren.
ik kan de schade ook niet bij post.nl verhalen.
ik merkte nog op dat er fouten gemaakt worden en dat dit niet erg is als ze recht gezet kunnen worden.
als het schip of het vliegtuig verongelukt was kon ik me iets voorstellen bij de pech.
maar in dit geval is het toch diep treurig dat het niet mogelijk is dit te corrigeren.
post.nl komt dit bezorgen met het verzoek om 849,85 euro te betalen (aan de deur)
navraag levert op dat het hier om inklaringskosten en btw gaat.
navraag bij de douane levert op dat post.nl een fout heeft gemaakt bij de inklaring.
2x klantenservice van post.nl gebeld, kreeg daar als antwoord dat ik 2 mogelijkheden heb.
1e. betalen en proberen via de douane het teveel betaalde terug te krijgen.
2e. paket weigeren en het verlies nemen.
ze geven toe dat zij de fout hebben gemaakt maar dat ze dit niet kunnen corrigeren.
ik kan de schade ook niet bij post.nl verhalen.
ik merkte nog op dat er fouten gemaakt worden en dat dit niet erg is als ze recht gezet kunnen worden.
als het schip of het vliegtuig verongelukt was kon ik me iets voorstellen bij de pech.
maar in dit geval is het toch diep treurig dat het niet mogelijk is dit te corrigeren.
-
In feite is dit een niet-levering. Het bezorgen is een overeenkomst tussen de verzender en Japan Post. Laat de zending retour gaan. De verzender moet dit dan oplossen met Japan Post. Zij zijn hun overeenkomst met de verzender niet nagekomen. Japan Post op hun beurt moeten dit weer regelen met PostNL. Want PostNL is hun overeenkomst met Japan Post niet nagekomen.
In de praktijk komt het op neer dat de zending retour gaat. Post naar Japan is super betrouwbaar en snel (1 week). Ik zou het wel per e-mail uitleggen aan de verzender.
Kom je er met de verzender niet uit, dan kun je via je creditcardmaatschappij het geld van de aanschaf terugkrijgen.
In de praktijk komt het op neer dat de zending retour gaat. Post naar Japan is super betrouwbaar en snel (1 week). Ik zou het wel per e-mail uitleggen aan de verzender.
Kom je er met de verzender niet uit, dan kun je via je creditcardmaatschappij het geld van de aanschaf terugkrijgen.