LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
ina_bambina
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2013 11:38

Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door ina_bambina »

Ik maak me ernstig zorgen omdat in korte tijd meerdere malen post met persoonlijke gegevens is verdwenen. En het is zichtbaar op de envelop dat het van een overheids of andere belangrijke instantie is, dus vind ik dat toch wel verdacht. 2 brieven met gegevens voor de gemeente zijn nooit aangekomen, brieven van het UWV komen niet aan, gegevens die kennissen opstuurden naar de volkskredietbank ook niet.
De gemeente en het UWV klagen er ook over, die zeggen dat het steeds vaker voorkomt. De gemeente zei dat de enige zekerheid is om het persoonlijk langs te komen brengen. Want mensen met minimum kunnen niet elke keer de kosten voor aangetekend versturen betalen. En ook niet alle kosten om weer alles te printen en postzegels te besteden.

Dit is niet zomaar meer post die niet aankomt, ik maak me ernstig zorgen ondertussen om persoonlijke gegevens die misschien wel worden gestolen voor criminele doeleinden.

Denk aan burgerservice nummer, kopie paspoort, bankafschriften, zorgverzekering, subsidies, enzovoort.

Ik heb de Rijksoverheid al geschreven erover, maar er wordt natuurlijk niets mee gedaan.

Het is tijd voor een grootscheeps onderzoek.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door tenormin »

ina_bambina, als het echt zo erg is als je beschrijft neem dan eens contact op met
http://www.vindeenombudsman.nl Zoek op de site, waarschijnlijk moet je aanvinken
"andere vragen", kortom, dan kan je daar wel uitzoeken wie welke hulp verleent bij het door jou omschreven probleem.Of steek je licht eens op bij het Juridisch Loket, waar je gratis 1 vraag mag stellen (waar je antwoord op krijgt, hoor :lol: ):
http://www.juridischloket.nl
Succes

anjo2410
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2013 11:19

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door anjo2410 »

Helemaal mee eens wat betreft grootschalig onderzoek! Zie ook mijn klacht onder 'informatie diefstal'.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door sjohie »

ina_bambina schreef:Ik maak me ernstig zorgen omdat in korte tijd meerdere malen post met persoonlijke gegevens is verdwenen. En het is zichtbaar op de envelop dat het van een overheids of andere belangrijke instantie is, dus vind ik dat toch wel verdacht. 2 brieven met gegevens voor de gemeente zijn nooit aangekomen, brieven van het UWV komen niet aan, gegevens die kennissen opstuurden naar de volkskredietbank ook niet.
De gemeente en het UWV klagen er ook over, die zeggen dat het steeds vaker voorkomt. De gemeente zei dat de enige zekerheid is om het persoonlijk langs te komen brengen. Want mensen met minimum kunnen niet elke keer de kosten voor aangetekend versturen betalen. En ook niet alle kosten om weer alles te printen en postzegels te besteden.

Dit is niet zomaar meer post die niet aankomt, ik maak me ernstig zorgen ondertussen om persoonlijke gegevens die misschien wel worden gestolen voor criminele doeleinden.

Denk aan burgerservice nummer, kopie paspoort, bankafschriften, zorgverzekering, subsidies, enzovoort.

Ik heb de Rijksoverheid al geschreven erover, maar er wordt natuurlijk niets mee gedaan.

Het is tijd voor een grootscheeps onderzoek.
Tsja, het valt mij dan weer op dat dit soort kreten wel verdacht vaak afkomstig zijn van personen die veel van doen hebben met uitkeringsinstaties, gemeenten, schuldhulpverleners, GKB's, oftewel instanties die niet altijd even leuke post versturen.

Ik ben in mijn hele leven nog nooit 1 poststuk kwijt geraakt, niet van de gemeente, de hypotheekverstrekker, de belastingdienst, en zo verder. Enigste was afgelopen kerst, toen we een gemangelde kerstkaart ontvingen, met een excuusbrief van PostNL, that's it.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door haribo58 »

Heel denigrerend om te stellen dat mensen met uitkeringen en andere problemen vaak hun post kwijt zijn.
Wij wonen in een appartementencomplex en zijn ook al diverse poststukken kwijt en niet aangekomen of in verkeerde bussen geduwd. Het hoeft niet altijd door de bezorgers te komen , maar sinds de oude vertrouwde postbode verdwenen is gaat het wel slechter.
Diverse klachten ingediend bij postnl.nl. diverse excuusbrieven van hun, maar blijft rommelig.
Vorig jaar 12 kerstkaarten niet aangekomen hier, pakketje van radio Noordholland foetsie, Prive verschillende malen niet ontvangen of verkeerd bezorgd.
Dus uw opmerking slaat kant nog wal dat het mensen met uitkeringen betreft.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door sjohie »

haribo58 schreef:Heel denigrerend om te stellen dat mensen met uitkeringen en andere problemen vaak hun post kwijt zijn.
Wij wonen in een appartementencomplex en zijn ook al diverse poststukken kwijt en niet aangekomen of in verkeerde bussen geduwd. Het hoeft niet altijd door de bezorgers te komen , maar sinds de oude vertrouwde postbode verdwenen is gaat het wel slechter.
Diverse klachten ingediend bij postnl.nl. diverse excuusbrieven van hun, maar blijft rommelig.
Vorig jaar 12 kerstkaarten niet aangekomen hier, pakketje van radio Noordholland foetsie, Prive verschillende malen niet ontvangen of verkeerd bezorgd.
Dus uw opmerking slaat kant nog wal dat het mensen met uitkeringen betreft.
Het enige wat ik vind, is dat ik het verdacht vaak zie voorkomen, oa hier, maar ook in de relevante TV programma's, dat bij mensen die brieven met slecht nieuws ontvangen, deze vaak plachten te verdwijnen, wat vervolgens wordt toegedicht aan de post. Ik heb hier geen harde cijfers van, echter valt het mij zoals gezegd op.

haribo58
Berichten: 39
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:53

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door haribo58 »

Beste sjohie je kunt nooit echt plussen en minnen op deze website. Hier zullen de klachten over bepaalde zaken de overhand hebben. Als er 100 mensen klagen over een instantie , leverancier of product zullen er 100.000 tegenover staan die je hier niet leest , die dus tevreden zijn. Dus hoe u aan een percentage komt is mij dan een raadsel ? In ieder geval vind ik de postbezorging over het algemeen rommelig uit persoonlijke ervaring.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door plumber »

sjohie schreef:
haribo58 schreef:Heel denigrerend om te stellen dat mensen met uitkeringen en andere problemen vaak hun post kwijt zijn.
Wij wonen in een appartementencomplex en zijn ook al diverse poststukken kwijt en niet aangekomen of in verkeerde bussen geduwd. Het hoeft niet altijd door de bezorgers te komen , maar sinds de oude vertrouwde postbode verdwenen is gaat het wel slechter.
Diverse klachten ingediend bij postnl.nl. diverse excuusbrieven van hun, maar blijft rommelig.
Vorig jaar 12 kerstkaarten niet aangekomen hier, pakketje van radio Noordholland foetsie, Prive verschillende malen niet ontvangen of verkeerd bezorgd.
Dus uw opmerking slaat kant nog wal dat het mensen met uitkeringen betreft.
Het enige wat ik vind, is dat ik het verdacht vaak zie voorkomen, oa hier, maar ook in de relevante TV programma's, dat bij mensen die brieven met slecht nieuws ontvangen, deze vaak plachten te verdwijnen, wat vervolgens wordt toegedicht aan de post. Ik heb hier geen harde cijfers van, echter valt het mij zoals gezegd op.
Wat dacht je van retour zendingen en opzeggen lidmaatschap en die zogenaamde
aanmaningen,van de 100 die er verstuurd worden komt er 101 niet aan.
Ben ook een hoop post kwijtgeraakt van instanties.Sinds ik DIGID heb gelukkig niet meer

baardagaam
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2013 09:27

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door baardagaam »

ben woonachtig in Rotterdam overschie, 3043 am.
Heb al diverse malen via internet proefpakketen van kattenvoer, dentasticks, geurtjes ed besteld. Dit soort dingen worden bezorgd door Sandd.
Tot de dag van vandaag moet ik al de proefmonsters ed nog ontvangen.
Heb alle producten gewoon maar in de winkel gekocht en getest of ze bevielen maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van zo'n actie. Heb de bedrijven aangeschreven over dit probleem(alleen sand is niet te benaderen bij gebrek aan mail adres)en ik bestel voortaan via een andere naam en adres als ik dingen bestel via internet wat door sand geleverd gaat worden. TNT Post moet ik eerlijk zeggen; nog nooit een pakketje niet ontvangen.Alles wordt altijd keurig aan de deur en in de brievenbus geleverd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, toevallig kwam ik gisteren thuis toen een postbode :mrgreen: van sandd bij mij een brief in de bus deed. Het was wel het goede nummer, maar totaal andere laan. Indisch mannetje van dik in de 70 die ik de brief teruggaf en vroeg of hij wist in welke laan hij liep. Ja, dat wel, maar er stond 37, dus....Hij nam hem weer in ontvangst en sjokte met zijn trekwagentje verder. Was eigenlijk best een zielige vertoning. Niet zijn leeftijd of zo, maar hij leek "er niet zo bij te zijn".

Sannoe
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 nov 2009 09:52

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door Sannoe »

Wij wonen op Vergiliusstraat en daar om de hoek vind je Veeringstraat. In het verleden kregen wij regelmatig post die bedoeld was voor de buren op Veeringstraat met hetzelfde huisnummer. Ik bezorgde deze post keurig verder bij de buren. Er zou toch ook wel eens post van ons verdwijnen bij de buren op Veeringstraat?
Op 4 bioscoopkaarten na die verzonden zouden zijn ? door de verkoper via marktplaats mis ik toch geen belangrijke pos. Ik heb gelukkig alles al automatisch geregeld en ik heb gelukkig weinig te maken met overheids of uitkeringsingsinstanties. Brieven van de belastingdienst en CIJB heb ik altijd keurig ontvangen.

Jerl74
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:19

Re: Post met persoonlijke gegevens meerdere malen verdwenen

Ongelezen bericht door Jerl74 »

In het laatste jaar ben ik vijf enveloppen met voor mij belangrijke inhoud kwijtgeraakt. Eén envelop was opengescheurd en de inhoud verdwenen. Een stevige bubbelenvelop notabene. Niks geen folietje erom heen met excuses.. Volgens PostNL "vliegen de enveloppen met een snelheid van 80 km per uur door de sorteermachine, dan scheurt er wel eens wat uit..."
Navraagformulieren invullen en opsturen naar PostNL helpt niet, er wordt niets gevonden. Eén keer zijn ze zelfs het navraagformulier kwijtgeraakt waardoor de afzender er nog eentje moest sturen. Als ze zelfs al post aan henzelf gericht kwijtraken.... Ik kreeg het advies alles in het vervolg aangetekend laten versturen. Wat een onzin! Een gewone postzegel is óók betaald, die post moet óók gewoon bezorgd worden.
Het ging een tijdje weer goed maar de laatste drie weken is het weer raak: twee enveloppen spoorloos verdwenen. Jammer!!

Gesloten