Elke keer kies ik een dag die enkele dagen na de eerst mogelijke bezorgdag is, en elke keer krijg ik de mails in deze volgorde, met ongeveer dezelfde timestamps:
[Één dag voor de bezorgdag, 16:51] Uw pakket is verzonden en wordt morgen bezorgt.
[Bezorgdag, 13:30] De bezorger is onderweg met uw pakket, en komt tussen 15:00-17:00
[Bezorgdag, 13:50] Vanwege een vertraging bij de bezorgdienst komt je pakket morgen
De eerste keren vond ik het nog raar dat ik, exact 20 minuten nadat de bezorger zogenaamd onderweg is, een mail krijg met dat mijn pakket een dag vertraging heeft. Maar na 5 keer op rij begin ik toch wel echt een trend te spotten, en vroeg ik mij af of meer mensen dit hebben gemerkt.
Ik heb het nu 5x op rij gehad en een losse keer daarvoor, mijn familie heeft het ook elke keer gehad dat ze dit jaar wat hebben besteld met een specifieke bezorgdag, en aan jullie nu dus de vraag: Hebben jullie dit ook ervaren? Zo ja, dan wordt het misschien tijd dat Radar daar eens induikt.
Hierna volgt nog wat geklaag
Bij PostNL zelf kan ik geen andere bezorgdag kiezen, ik kan geen ander PostNL punt kiezen behalve de dichtsbijzijnste hier (en die is, geen grap, enkele uren per week open), en de pakketten zijn te groot voor mijn afgesproken plek. Dan is de enige optie mijn buren, maar ik werk van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat dus dan kan ik pas op zondag mijn pakket gaan halen, tenzij de buren het niet erg vinden als ik om middernacht ff aanbel voor wat pakketjes