LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL levert product niet

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u de andere klachten gelezen hebt over PostNL, dan heeft u vast ook de antwoorden gelezen op die klachten. U bent geen partij voor PostNL, u kunt dus ook geen klacht indienen. De afzender moet dit doen. Daar moet u klagen dat u niets ontvangen heeft en zij moeten PostNL de opdracht geven om een onderzoek te starten.

Speedy123
Berichten: 1282
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Speedy123 »

secuur1987 schreef: wie kan ik hier aansprakelijk voor stellen? de webshop of PostNL ?
Het antwoord is vrij eenvoudig, u heeft alleen te maken met de webshop. Zij zijn de opdrachtgever van postnl, niet u. U hebt niet geleverd gekregen dus kunt u uw geld terugvragen van de webshop.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Mark1992 »

NeoDutchio schreef:Als u de andere klachten gelezen hebt over PostNL, dan heeft u vast ook de antwoorden gelezen op die klachten. U bent geen partij voor PostNL, u kunt dus ook geen klacht indienen. De afzender moet dit doen. Daar moet u klagen dat u niets ontvangen heeft en zij moeten PostNL de opdracht geven om een onderzoek te starten.
Aan de ene kant ben ik het hiermee eens. Toch vind ik dat dit moet veranderen. Wanneer PostNL de track & trace op ''Afgeleverd'' hebben gezet, vind ik dat de bewoner ook een klacht kan indienen van PostNL wanneer dit toch niet het geval is. Tevens moeten er voor dit soort pakketjes vaak ook getekend worden voor ontvangst. Ik weet niet of dat in dit geval ook zo is, heeft TS niet aangegeven namelijk.

Maar toch, ik vind dat je een betrokken partij bent wanneer PostNL informatie verschaft die niet blijkt te kloppen. Vaak komt de webshop ook geen steek verder met hun klachten bij PostNL.

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mark1992 schreef:Maar toch, ik vind dat je een betrokken partij bent wanneer PostNL informatie verschaft die niet blijkt te kloppen. Vaak komt de webshop ook geen steek verder met hun klachten bij PostNL.
Dat het anders zou kunnen ben ik met u eens, maar daar hebben wij geen invloed op.
Overigens zie ik in de bijlage staan dat het in de brievenbus gedaan is. Er is dus geen controle en bewijs van PostNL dat er ook daadwerkelijk geleverd is. Er kan dus gewoon bij de webwinkel gereclameerd worden.

Speedy123
Berichten: 1282
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Speedy123 »

secuur1987 schreef:dat moet nix uitmaken. ik had PostNL hierover gebeld, en zij zeiden dat het pakket mogelijk zoekgeraakt zou kunnen zijn in de postkantoor. aan zo iets heb ik toch niets? hoe kan ik nou weten of de postkantoor het op een plek heeft gezet, waardoor PostNL het pakketje over het hoofd heeft gezien, of dat PostNL het pakketje zoek heeft geraakt? daarnaast zou PostNL de status niet op afgeleverd moeten zetten, terwijl het nooit aangekomen is, ongeacht deur post of brievenbus post.
U bent geen partij, u heeft geen overeenkomst met postnl dus zij hebben geen enkele verplichting naar u toe. Ze hoeven u niet te woord te staan, laat staan voor u uitzoeken wat er met het pakketje gebeurt is. Zij hebben alleen een verantwoordelijkheid richting hun opdrachtgever. Postnl moet helemaal zelf weten wat ze op hun track&trace website zetten, dat heeft geen enkele juridische status. Zij zullen de opdrachtgever een ontvangstbewijs moeten leveren of ze moeten de opdrachtgever schadeloos stellen.

U reclameert bij de webshop en vraagt uw geld terug of een nieuwe verzending, de webshop reclameert bij postnl. Zo is het nu eenmaal juridisch geregeld.

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Speedy123 schreef: U reclameert bij de webshop en vraagt uw geld terug of een nieuwe verzending, de webshop reclameert bij postnl. Zo is het nu eenmaal juridisch geregeld.
En daarmee is de webshop de pineut, want ook zij zullen niet verder komen dan een antwoord als "ik zie in het scherm dat het is afgeleverd". Zo werkt dat nou eenmaal bij postNL, bij niet aangetekende verzendingen. Helaas.

Speedy123
Berichten: 1282
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Speedy123 »

vlietjvan schreef:
Speedy123 schreef: U reclameert bij de webshop en vraagt uw geld terug of een nieuwe verzending, de webshop reclameert bij postnl. Zo is het nu eenmaal juridisch geregeld.
En daarmee is de webshop de pineut, want ook zij zullen niet verder komen dan een antwoord als "ik zie in het scherm dat het is afgeleverd". Zo werkt dat nou eenmaal bij postNL, bij niet aangetekende verzendingen. Helaas.
Dat is echt grote onzin, PostNL zal de webshop een ontvangsbewijs moeten leveren. Doen ze dit niet, dan kan de webshop hun gewoon aansprakelijk stellen voor de schade. Wat PostNL op hun website zet, is echt totaal niet relevant.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is in dit soort kwesties echt niet zo dat wie de schade veroorzaakt, de schade in de praktijk per definitie ook moet vergoeden. Wie in dit geval op de blaren gaat zitten moet de toekomst uitwijzen.

Speedy123
Berichten: 1282
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Speedy123 »

secuur1987 schreef:krijgen jullie betaalt van PostNL voor die goede woordjes? ik kan me niet voorstellen omdat ik geen partij ben, dat ze daarom alles kunnen flikken. ze hebben niet voor niets hun excuses aangeboden aan die mensen in het progamma. en die tegoed bon aan die vrouw. ik heb met jullie ook nix te maken dat betekent toch niet dat ik zomaar dingen kan eisen? je gaat mij niet wijsmaken dat als het jou overkomt dat je dan stil gaat zitten als de webshop zegt we gaan niet nog een iphone sturen, dan start je maar een rechtzaak.
Als de webshop geen nieuwe iPhone levert, dan draai ik mijn creditcard betaling terug door de verzekering te claimen. Heb ik met iDeal betaald, dan schakel ik mijn rechtsbijstand in. Ligt het bedrag onder de 175 euro, dan bestook ik de verkopende partij met klachten en juridische dreigementen en maak ik overal een topic aan over hoe slecht de webshop wel niet is met hun leveringen. Zo moeilijk is het allemaal niet, negen van de tien webshops leveren alsnog na de eerste brief van je rechtsbijstand verzekering, hun juridische adviseurs weten drommels goed dat ze gaan verliezen in de rechtzaal en dat ze vervolgens voor alle kosten opdraaien.

Als je publiciteit zoekt, krijg je van grote ondernemingen vaak excuses, soms nog een bloemetje gewoon voor de publiciteit. Maar juridisch heb je alleen een overeenkomst met de verkopende partij en niet met postnl. Je bent geen contractpartij van hun en ze hebben naar jou toe geen enkele juridische verplichting.

Moneyman
Berichten: 30203
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

secuur1987 schreef:krijgen jullie betaalt van PostNL voor die goede woordjes? ik kan me niet voorstellen omdat ik geen partij ben, dat ze daarom alles kunnen flikken. ze hebben niet voor niets hun excuses aangeboden aan die mensen in het progamma. en die tegoed bon aan die vrouw. ik heb met jullie ook nix te maken dat betekent toch niet dat ik zomaar dingen kan eisen? je gaat mij niet wijsmaken dat als het jou overkomt dat je dan stil gaat zitten als de webshop zegt we gaan niet nog een iphone sturen, dan start je maar een rechtzaak.
Zucht. Staat de waarheid je niet aan?

Uit goodwill kan je geen juridische verbintenis afleiden, zeker niet als die goodwill met het mes op de keel wordt afgedwongen...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Speedy Waarom ligt je grens bij 175 euro? Dat het bedrijf in dit soort kwesties van jou gaat verliezen, daar zou ik niet zo zeker van zijn.

Tenzij je gelooft in de illusie van onpartijdige civiele rechtspraak.

Moneyman
Berichten: 30203
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:@ Speedy Waarom ligt je grens bij 175 euro?
Omdat dat vaak de ondergrens van een rechtsbijstandsverzekering is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

OK.

Speedy123
Berichten: 1282
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Bob Schurkjens schreef:@ Speedy Waarom ligt je grens bij 175 euro? Dat het bedrijf in dit soort kwesties van jou gaat verliezen, daar zou ik niet zo zeker van zijn.

Tenzij je gelooft in de illusie van onpartijdige civiele rechtspraak.
Dat is de ondergrens die mijn rechtbijstand hanteerd, zelf een zaak starten heeft met mijn inkomen geen zin, ik kom niet in aanmerking voor gratis juridische hulp en de vergoedingen die je krijgt zijn lager dan je echte kosten (uit ervaring).

De webshop verliest altijd omdat zij geen getekend ontvangstbewijs kunnen overleggen. Sterker nog, als ze met postnl werken dan is er geeneens een ontvangst bewijs, die onleesbare electronische krabbeltjes zeggen niets. Overigens werken veel bedrijven met koeriersdiensten voor duurdere goederen en die laten je wel een echte handtekening zetten. Dat doen ze niet voor niets.

Ik heb genoeg rechtzaken gewonnen om vertrouwen te hebben in ons rechtsysteem. Het is echt een kwestie van of je de procedures juist volgt en je aan je eigen verplichtingen hebt gehouden (dus niet bij een dispuut helemaal niets betalen maar na ratio van het correct geleverde).

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

secuur1987 schreef:krijgen jullie betaalt van PostNL voor die goede woordjes? ik kan me niet voorstellen omdat ik geen partij ben, dat ze daarom alles kunnen flikken. ze hebben niet voor niets hun excuses aangeboden aan die mensen in het progamma. en die tegoed bon aan die vrouw. ik heb met jullie ook nix te maken dat betekent toch niet dat ik zomaar dingen kan eisen? je gaat mij niet wijsmaken dat als het jou overkomt dat je dan stil gaat zitten als de webshop zegt we gaan niet nog een iphone sturen, dan start je maar een rechtzaak.
Over welke goede woordjes heeft u het eigenlijk? U kunt u niet voorstellen dat u geen partij bent en dat ze alles kunnen flikken. Wat heeft het een met het ander te maken? Ze flikken niks omdat u het bent en ze flikken ook niks omdat u de ontvangende partij bent. U heeft met ons inderdaad niets te maken, dus kunt u ook niks eisen. En dat is precies hetzelfde als bij PostNL. U heeft PostNL niet de opdracht gegeven om iets op te sturen en u heeft PostNL ook niet betaald.
De webshop moet bewijs op gaan vragen bij PostNL dat het pakket afgeleverd is. Dit kunnen ze niet, dus zullen zij een klacht moeten indienen. De webshop hoeft niet direct een nieuwe telefoon op te sturen, maar ze moeten wel laten onderzoeken waar die van u is. Als deze echt kwijt is zal de webwinkel u schadeloos moeten stellen.
Als de webshop moeilijk blijft doen kunt u inderdaad een jurist inschakelen of de betaling betwisten, mist dit mogelijk is.

Speedy123
Berichten: 1282
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Speedy123 »

secuur1987 schreef:
NeoDutchio schreef:
secuur1987 schreef:krijgen jullie betaalt van PostNL voor die goede woordjes? ik kan me niet voorstellen omdat ik geen partij ben, dat ze daarom alles kunnen flikken. ze hebben niet voor niets hun excuses aangeboden aan die mensen in het progamma. en die tegoed bon aan die vrouw. ik heb met jullie ook nix te maken dat betekent toch niet dat ik zomaar dingen kan eisen? je gaat mij niet wijsmaken dat als het jou overkomt dat je dan stil gaat zitten als de webshop zegt we gaan niet nog een iphone sturen, dan start je maar een rechtzaak.
Over welke goede woordjes heeft u het eigenlijk? U kunt u niet voorstellen dat u geen partij bent en dat ze alles kunnen flikken. Wat heeft het een met het ander te maken? Ze flikken niks omdat u het bent en ze flikken ook niks omdat u de ontvangende partij bent. U heeft met ons inderdaad niets te maken, dus kunt u ook niks eisen. En dat is precies hetzelfde als bij PostNL. U heeft PostNL niet de opdracht gegeven om iets op te sturen en u heeft PostNL ook niet betaald.
De webshop moet bewijs op gaan vragen bij PostNL dat het pakket afgeleverd is. Dit kunnen ze niet, dus zullen zij een klacht moeten indienen. De webshop hoeft niet direct een nieuwe telefoon op te sturen, maar ze moeten wel laten onderzoeken waar die van u is. Als deze echt kwijt is zal de webwinkel u schadeloos moeten stellen.
Als de webshop moeilijk blijft doen kunt u inderdaad een jurist inschakelen of de betaling betwisten, mist dit mogelijk is.
als je salaris op maandbasis meer dan 2000 is, kom je niet in aanmerking voor raad voor rechtsbijstand, en in NL zegt de wet dat je nooit 100% de advocaat en juridische kosten vergoed krijgt. in de meeste gevallen wordt je wel in het gelijk gesteld, alleen ben je achteraf nog meer geld kwijt dan de kosten voor een iphone 7. en dat is wel *****. als de webshop zegt dat ze een onderzoek starten, is dit vaak intern, je hoort hier nooit meer wat van terug. daarom zoals ik eerder al zei, moet dit juridisch voor de geen partij veel duidelijker en simpeler moeten. want ik leid nu gewoon aan het feit dat een webshop niet naar behoren werkt. ik wordf er wel op afgekeken. wanneer voor hun sluitingstijd is, zitten ze aan een borrel, maar ik zit dan gewoon nog met de **** stres.
En daarvoor heb je nou een rechtsbijstandverzekering, die vragen het ontvangst bewijs op bij de webshop in een keurig opgestelde jurdische brief, Wordt het bewijs niet geleverd, dan stellen ze de webshop in gebreke. Reageert de webshop dan niet, dan dagen ze de webshop en verdienen ze dik aan de kosten die ze in rekening brengen. Vergis je niet, dit soort eenvoudige zaken levert rechtsbijstandverzekeringen geld op want alles is bij hun geautomatiseerd, de echte kosten zijn extreem laag.

Of gebruik je creditcard, dan zijn de goederen verzekerd. Zodra je claimt, vraagt de creditcard maatschappij het ontvangstbewijs op bij de webshop. leveren ze die niet, dan draaien ze de betaling terug conform hun contract met de webshop.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit soort spullen moet je altijd met creditcard betalen omdat je via je creditcardmaatschappij nog een kans hebt om je geld terug te krijgen.

vlietjvan
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 sep 2017 13:17

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Speedy123 schreef:
vlietjvan schreef:
Speedy123 schreef: U reclameert bij de webshop en vraagt uw geld terug of een nieuwe verzending, de webshop reclameert bij postnl. Zo is het nu eenmaal juridisch geregeld.
En daarmee is de webshop de pineut, want ook zij zullen niet verder komen dan een antwoord als "ik zie in het scherm dat het is afgeleverd". Zo werkt dat nou eenmaal bij postNL, bij niet aangetekende verzendingen. Helaas.
Dat is echt grote onzin, PostNL zal de webshop een ontvangsbewijs moeten leveren. Doen ze dit niet, dan kan de webshop hun gewoon aansprakelijk stellen voor de schade. Wat PostNL op hun website zet, is echt totaal niet relevant.
Toevallig heb ik een webshop en ik weet ook hoe postNL doodleuk zegt "het is geleverd hoor, staat in mijn systeem", maar mijn klant zegt dat ze het niet hebben ontvangen.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

- postnl is beschermd door de postwet. Niet verzekerd of aangetekend verzonden? Dan is postnl niet verantwoordelijk voor schade of niet bezorgen.
- jij hebt iets gekocht maar niet gekregen. Hier is de verkopende partij verantwoordelijk voor. Een status van postnl is geen bewijs.
- shop geeft aan 'we gaan geen nieuwe sturen.' Dan heb je dus bij een amateur/hobbyshop gekocht. Geen enkele professionele shop zou je dat antwoord geven en niet aangetekend verzenden.

Conclusie: transactie terugdraaien in het geval van ceditcard of paypal wegens niet leveren. Anders inderdaad juridisch aanpakken.

Speedy123
Berichten: 1282
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL levert product niet

Ongelezen bericht door Speedy123 »

secuur1987 schreef:en als je geen rechtsbijstand verzekering hebt? dan kun je in feite helemaal niets ?
Als je niet betaald hebt met je creditcard, dan ben je overgeleverd aan de webshop tenzij het bedrag zodanig hoog is dat je bereid bent ervoor naar de rechter te stappen. Daarom zou een ieder die niet in aanmerking komt voor juridische bijstand altijd een rechtsbijstandsverzekering moeten afsluiten. Vaak is een enkele brief van je verzekeraar al voldoende om eruit te komen.

Gesloten