Hierbij wil ik een officiële klacht indienen over CJP.
Mijn dochter heeft twee CJP passen. Daarom is pas 13938485 opgezegd. Ondanks de toezegging dat die niet betaald hoefde te worden blijven wij herinneringen ontvangen met dreigement met een incassobureau. Daarnaast wordt er niet gereageerd op onze emails en als we via Knaek bellen om contact met ons op te nemen wordt dit ook niet gedaan.
Mijn dochter wordt hier helemaal gestrest van.
Ik eis echter dat deze betaling wordt teruggestort op mijn bankrekening.
Daarnaast wil ik excuses voor de zeer slechte communicatie.
Indien ik binnen twee weken niets verneem zal ik juridische stappen ondernemen, de in mijn ogen zeer klantonvriendelijke benadering en volgens mij onwettelijke communicatie met een minderjarige.
Wij hebben als ouder nooit toestemming gegeven dat onze minderjarige dochter een overeenkomst zou afsluiten met CJP. Wij hebben daarom het recht op de overeenkomst te vernietigen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso
-
- Berichten: 12730
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso
Even vanaf het begin, hoe komt uw dochter aan 2 passen? U praat over Knaek, heeft ze dan 1 CJP pas en 1 CJP/knaek pas?
Heeft u bewijs op papier/mail dat een pas geannuleerd is en tot terugbetaling overgegaan wordt?
Hoe oud is uw dochter? Vanaf 16 jaar mag zij zelf een CJP afsluiten. U hebt dan geen recht om vanaf die leeftijd te ontbinden.
Probeer iets minder boos te zijn, dat helpt niet. Het gaat om een pas en maar om een paar euro. Dat staat niet in verhouding tot de frustratie.
Heeft u bewijs op papier/mail dat een pas geannuleerd is en tot terugbetaling overgegaan wordt?
Hoe oud is uw dochter? Vanaf 16 jaar mag zij zelf een CJP afsluiten. U hebt dan geen recht om vanaf die leeftijd te ontbinden.
Probeer iets minder boos te zijn, dat helpt niet. Het gaat om een pas en maar om een paar euro. Dat staat niet in verhouding tot de frustratie.
Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso
Voor officiële klachten: zie art 13 van de AV:boosheid schreef:Hierbij wil ik een officiële klacht indienen over CJP.
Niet-officieel naar b.v. https://www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond; daar ben je trouwens niet de enige.Je kunt je klacht mailen naar [email protected] of een brief sturen naar CJP Postbus 3572, 1001 AJ Amsterdam.
Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso
CJP knaek is speciaal voor studenten, dus ik vermoed dat uw dochter best oud genoeg is om deze pas aan te vragen.boosheid schreef:Indien ik binnen twee weken niets verneem zal ik juridische stappen ondernemen, de in mijn ogen zeer klantonvriendelijke benadering en volgens mij onwettelijke communicatie met een minderjarige.
Wij hebben als ouder nooit toestemming gegeven dat onze minderjarige dochter een overeenkomst zou afsluiten met CJP. Wij hebben daarom het recht op de overeenkomst te vernietigen.
ondanks dat ze nog niet meerderjarig is kan het best zo zijn dat deze specifieke rechtshandeling normaal is voor meisjes van haar leeftijd.
De toestemming wordt verondersteld aan de minderjarige te zijn gegeven, als het een rechtshandeling betreft ten aanzien waarvan in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat minderjarigen van die leeftijd die rechtshandeling verrichten. Denk daarbij aan de kinderen van 8 die een ijsje kopen of de puber van 17 die een computerspel koopt.
Als je dochter zo volwassen is om twee kaarten aan te vragen, moet ze wellicht ook maar de gevolgen daarvan ondervinden. lesje opvoeding voor 17,50
Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso
Juridische stappen... nou nou... wat wil je doen dan?boosheid schreef:Hierbij wil ik een officiële klacht indienen over CJP.
Mijn dochter heeft twee CJP passen. Daarom is pas 13938485 opgezegd. Ondanks de toezegging dat die niet betaald hoefde te worden blijven wij herinneringen ontvangen met dreigement met een incassobureau. Daarnaast wordt er niet gereageerd op onze emails en als we via Knaek bellen om contact met ons op te nemen wordt dit ook niet gedaan.
Mijn dochter wordt hier helemaal gestrest van.
Ik eis echter dat deze betaling wordt teruggestort op mijn bankrekening.
Daarnaast wil ik excuses voor de zeer slechte communicatie.
Indien ik binnen twee weken niets verneem zal ik juridische stappen ondernemen, de in mijn ogen zeer klantonvriendelijke benadering en volgens mij onwettelijke communicatie met een minderjarige.
Wij hebben als ouder nooit toestemming gegeven dat onze minderjarige dochter een overeenkomst zou afsluiten met CJP. Wij hebben daarom het recht op de overeenkomst te vernietigen.
Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso
Het kan ook zijn dat dochterlief niet zelf een pas (of beide passen) heeft aangevraagd.
Mijn kinderen krijgen deze gewoon via school geleverd.
Mijn zoon heeft hem ook (gratis) zonder aanvragen thuis bezorgt gekregen.
Hoeft ook nergens voor getekend te worden.
Zal eens nakijken of deze passen vanzelf verlengd (en dan betaald) moeten worden.
Mijn kinderen krijgen deze gewoon via school geleverd.
Mijn zoon heeft hem ook (gratis) zonder aanvragen thuis bezorgt gekregen.
Hoeft ook nergens voor getekend te worden.
Zal eens nakijken of deze passen vanzelf verlengd (en dan betaald) moeten worden.
Re: CJP niet bereikbaar wel dreigen met incasso
Als je iets ongevraagd thuis gestuurd krijgt, kan het nooit zijn dat je na (automatische) verlenging moet betalen.