LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Marktwerking (topic gesloten)
Marktwerking (topic gesloten)
Marktwerking betekent levenslang.
Wie heeft het ooit uitgevonden? 3/4 van je leven ben me bezig. Providers, energiebedrijven enz.
Maar ook de instellingen die namens de overheid opereren zoals CAK. Daar kunnen ze ook wat van.
Een overstap van KPN naar Ziggo, wat nog niet was gerealiseerd, wilde ik terug draaien. Dat heb ik geweten!
@ weken in de stress gezeten. Ziggo had mijn tel.nr. gegijzeld en ik kon een week lang niet bellen maar ik kon ook niet teruggebeld worden. medische afspraken, tel. consulten heb ik allemaal gemist. KPN heeft haar best gedaan en een week later kon ik bellen. Maar mijn telefoon bleef stil en mijn mobieltje kreeg het opeens te druk. Ik kon niet gebeld worden. Nu blijkt dat alle ziggo klanten met vast en mobiel abonnement te horen kregen dat mijn nummer niet in gebruik is. Ik word van het kasje naar de muur gestuurd maar het probleem is nog niet opgelost. Ik ben radeloos.
En dan CAK, die een grote achterstad heeft en de verantwoordelijkheid bij cliënt neer legt zonder fatsoenlijk te communiceren. 3 keer gebeld i.v.m factuur en machtiging voor automatische afschrijving. Dat zo bij de eerst volgende keer automatisch worden geïnd. Prompt ontvang ik een factuur. Opnieuw gebeld. Zegt een medewerker dat hij leest dat mijn handtekening niet klopt. Waarom ontvang ik daar geen bericht over? We worden als kwetsbaren moeten we het zelf uitzoeken. Als er dan iets mis gaat waar je niets aan kunt doen, word je verantwoordelijk gesteld. 3/4 van je leven ben je bezig met om rommel te ruimen die op je pad komt. De rest van je leven is overleven. Waarom niet simpeler?
Wie heeft het ooit uitgevonden? 3/4 van je leven ben me bezig. Providers, energiebedrijven enz.
Maar ook de instellingen die namens de overheid opereren zoals CAK. Daar kunnen ze ook wat van.
Een overstap van KPN naar Ziggo, wat nog niet was gerealiseerd, wilde ik terug draaien. Dat heb ik geweten!
@ weken in de stress gezeten. Ziggo had mijn tel.nr. gegijzeld en ik kon een week lang niet bellen maar ik kon ook niet teruggebeld worden. medische afspraken, tel. consulten heb ik allemaal gemist. KPN heeft haar best gedaan en een week later kon ik bellen. Maar mijn telefoon bleef stil en mijn mobieltje kreeg het opeens te druk. Ik kon niet gebeld worden. Nu blijkt dat alle ziggo klanten met vast en mobiel abonnement te horen kregen dat mijn nummer niet in gebruik is. Ik word van het kasje naar de muur gestuurd maar het probleem is nog niet opgelost. Ik ben radeloos.
En dan CAK, die een grote achterstad heeft en de verantwoordelijkheid bij cliënt neer legt zonder fatsoenlijk te communiceren. 3 keer gebeld i.v.m factuur en machtiging voor automatische afschrijving. Dat zo bij de eerst volgende keer automatisch worden geïnd. Prompt ontvang ik een factuur. Opnieuw gebeld. Zegt een medewerker dat hij leest dat mijn handtekening niet klopt. Waarom ontvang ik daar geen bericht over? We worden als kwetsbaren moeten we het zelf uitzoeken. Als er dan iets mis gaat waar je niets aan kunt doen, word je verantwoordelijk gesteld. 3/4 van je leven ben je bezig met om rommel te ruimen die op je pad komt. De rest van je leven is overleven. Waarom niet simpeler?
Re: Marktwerking (topic gesloten)
U bent zo te lezen niet blij?
moederslink
en Justmeagain
vinden dit leuk
Re: Marktwerking (topic gesloten)
Er zijn ook landen waar geen marktwerking is hoor, daar wordt alles door de overheid gereguleerd, meestal de wat meer communistische landen. Maar of je van een dergelijk regime nou heel erg blij wordt, vraag ik me wel af.
Als de overstap nog niet gerealiseerd was, maar ziggo wel het nummer kon "gijzelen", lijkt het er wel op dat er toch al wel enige realisatie heeft plaats gevonden.Roegoorn schreef: ↑19 aug 2020 15:38Een overstap van KPN naar Ziggo, wat nog niet was gerealiseerd, wilde ik terug draaien. Dat heb ik geweten!
@ weken in de stress gezeten. Ziggo had mijn tel.nr. gegijzeld en ik kon een week lang niet bellen maar ik kon ook niet teruggebeld worden. medische afspraken, tel. consulten heb ik allemaal gemist. KPN heeft haar best gedaan en een week later kon ik bellen. Maar mijn telefoon bleef stil en mijn mobieltje kreeg het opeens te druk. Ik kon niet gebeld worden. Nu blijkt dat alle ziggo klanten met vast en mobiel abonnement te horen kregen dat mijn nummer niet in gebruik is. Ik word van het kasje naar de muur gestuurd maar het probleem is nog niet opgelost.
Het enige deel dat hier met marktwerking te maken heeft, is het feit dat u kúnt overstappen. U had niet hoeven over te stappen, schijnbaar is er toch iets geweest wat u heeft doen besluiten om over te willen stappen, voor de meesten is dit de prijs, voor sommigen heeft het met andere praktische redenen te maken. Marktwerking is een prima iets, maar het is aan de consument de keuze om hier wel of niet in mee te gaan. U had ook niets kunnen doen, dan was er niets veranderd.
Het terugdraaien van een wijziging die nog niet volledig door de systemen heen is, maar al wel deels verwerkt is, brengt vaak wel wat ongemakken met zich mee. In geval van het terugdraaien van nummerbehoud, kan er qua routering wel eens iets mis gaan, en dat heeft u gemerkt.
Wat heeft dit met marktwerking te maken?Roegoorn schreef: ↑19 aug 2020 15:38En dan CAK, die een grote achterstad heeft en de verantwoordelijkheid bij cliënt neer legt zonder fatsoenlijk te communiceren. 3 keer gebeld i.v.m factuur en machtiging voor automatische afschrijving. Dat zo bij de eerst volgende keer automatisch worden geïnd. Prompt ontvang ik een factuur. Opnieuw gebeld. Zegt een medewerker dat hij leest dat mijn handtekening niet klopt. Waarom ontvang ik daar geen bericht over? We worden als kwetsbaren moeten we het zelf uitzoeken. Als er dan iets mis gaat waar je niets aan kunt doen, word je verantwoordelijk gesteld. 3/4 van je leven ben je bezig met om rommel te ruimen die op je pad komt.
-
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32
Re: Marktwerking (topic gesloten)
TS start chaos op door transfer tussen providers zelf in de wielen te rijden en waar leveranciers "de draad dan kwijt zijn" is dat allemaal de schuld van marktwerking. Dit laatste overigens zonder enige causale toelichting.
Re: Marktwerking (topic gesloten)
Het CAK lijkt me nu juist een voorbeeld van gebrek aan marktwerking
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Marktwerking (topic gesloten)
Ga snel hulp zoeken, anders komt u niet meer toe aan dat laatste kwart van uw leven.
-
- Berichten: 32220
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Marktwerking (topic gesloten)
Ik zou zeggen #hittegolf
Niemand zit te wachten op gezeur met providers, zeker niet nu het zo warm is.
Persoonlijk had ik ook liever de keuze gehad tussen de gemeentekabel en de PTT.
Maar helaas zijn dat nu respectievelijk de Amerikaanse beursgenoteerde kabelreus Liberty Global (Ziggo) en KPN.
Marktwerking is inderdaad verre van zaligmakend. Gelukkig zijn de spoorwegen en de waterbedrijven nog in handen van de overheid.
Niemand zit te wachten op gezeur met providers, zeker niet nu het zo warm is.
Persoonlijk had ik ook liever de keuze gehad tussen de gemeentekabel en de PTT.
Maar helaas zijn dat nu respectievelijk de Amerikaanse beursgenoteerde kabelreus Liberty Global (Ziggo) en KPN.
Marktwerking is inderdaad verre van zaligmakend. Gelukkig zijn de spoorwegen en de waterbedrijven nog in handen van de overheid.
-
- Berichten: 1250
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Marktwerking (topic gesloten)
Ooit woonden die mensen gelukkig ergens in een bos, nu moeten ze op zichzelf.......
Jablan
vindt dit leuk
Re: Marktwerking (topic gesloten)
Vreemd, er zijn toch heel wat spoorbedrijven binnen Nederland in het reizigers- en goederenvervoer actief welke niets met de overheid te maken hebben. Gewoon commerciële bedrijven, een mooi voorbeeld van MARKTWERKING.Bob Schurkjens schreef: ↑19 aug 2020 19:13Gelukkig zijn de spoorwegen nog in handen van de overheid.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Marktwerking (topic gesloten)
Grappig hoe snel mensen zijn vergeten hoe groot drama het was in de tijd van de PTT. Ambtenaren die jouw probleem moesten oplossen waar maanden problemen normaal was. Als KPN het nu verkloot heb je genoeg alternatieven, dit komt door de marktwerking.Bob Schurkjens schreef: ↑19 aug 2020 19:13Persoonlijk had ik ook liever de keuze gehad tussen de gemeentekabel en de PTT.
Los dat de PTT nou niet bekend stond als innovatief bedrijf, ze waren behoorlijk laat met het uitrollen van ADSL en deden dit enkel omdat er marktwerking was en daardoor andere succesvol waren. Zonder marktwerking hadden we nu waarschijnlijk enkel nog ADSL gehad.
DeZevendeHenk
vindt dit leuk
Re: Marktwerking (topic gesloten)
Beste Roegoorn, welk doel wil je bereiken met dit topic?
Re: Marktwerking (topic gesloten)
In feite is dat ook juist de stap waar het bij ts mis is gegaan, even de andere marktpartijen weggelaten. TS ging van KPN naar Ziggo, oftewel, van de voormalige PTT naar de voormalige gemeentekabel.Bob Schurkjens schreef: ↑19 aug 2020 19:13Persoonlijk had ik ook liever de keuze gehad tussen de gemeentekabel en de PTT.
Re: Marktwerking (topic gesloten)
Ja, dit topic is natuurlijk helemaal niks. Slotje! Groeten, Radar^SK