LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanvullende verzekering, weigeren

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
TheoK

Aanvullende verzekering, weigeren

Ongelezen bericht door TheoK »

Na mezelf redelijk verdiept te hebben in het "hoe en wat" van de nieuwe zorgverzekering kwam ik tot de conclusie dat het 't goedkoopst zou zijn om de basisverzekering bij 1 van de goedkopere verzekeraars af te sluiten (goed te vergelijken met independer) en dan de aanvullende (tandarts)verzekering bij een andere verzekeraar af te sluiten. Dit blijkt echter bij veel verzekeraars niet mogelijk!

Volgens de overheidspotjes/ info zou het mogelijk zijn om aanvullende verzekeringen bij een andere verzekeraar af te sluiten maar vaak kreeg ik als antwoord: "dat kan niet, alleen in combinatie met de basisverzekering" Naar mijn idee wel logisch maar een beetje krom dat de overheid dan toch aangeeft dat het wel moet kunnen. Blijkbaar mogen verzekeraars mensen voor de aanvullende verzekering WEL weigeren. Dan komt het er dus op neer dat ik toch naar een verzekeraar moet waar een wat duurdere basisverzekering geldt.
Uiteindelijk een goed collectief bod van de Rabobank gehad en nu bij Interpolis met korting voor een goede 94 euro verzekerd. Met zorgtoeslag (nog NIET binnen) iets duurder dan t was.

karr-2

Re: Aanvullende verzekering, weigeren

Ongelezen bericht door karr-2 »

Blijkbaar mogen verzekeraars mensen voor de aanvullende verzekering WEL weigeren
Ja dat mogen ze ook, De inschrijfplicht geld namelijk alleen voor het basispakket en niet voor de aanvullende verzekeringen. Dat is altijd zo geweest en zal ook altijd zo zijn.

Gesloten