LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] adsl
Re: adsl
Na al het negatieve over providers ook eens een warme douche voor een van de besten n.l. Planet,een heel goede kwaliteit,goede verbindingen en een hele goede helpdesk.
Ik had maandje geleden plotseling geen verbinding meer,helpdesk gebelt,binnen 2 minuten wisten ze me te vertellen dat mijn modem stuk was en binnen paar dagen had ik gratis een nieuw modem van hun ontvangen.Alle lof voor deze provider
Ik had maandje geleden plotseling geen verbinding meer,helpdesk gebelt,binnen 2 minuten wisten ze me te vertellen dat mijn modem stuk was en binnen paar dagen had ik gratis een nieuw modem van hun ontvangen.Alle lof voor deze provider
Re: adsl
Ik verbaas me over dit onderzoek. 47% heeft klachten over deze provider, 40% over die provider. Zullen we eens een onderzoek houden naar dit soort onderzoeken? Wat is de correlatie van de ondervraagde personen? Zijn er 10 gebruikers van Speedlinq waarvan er 4 een probleem hebben? Wat een onderzoek!
Het probleem is dat veel consumenten de balle verstand hebben van techniek en dan moeten ze niet kiezen voor een provider die wel de bandbreedte kan leveren, maar minder service. Kies dan inderdaad voor een duurdere provider die meer overhead kosten maakt op services.
Een tevreden Speedlinq klant.
Re: adsl
Wat mij opvalt is dat juist de bij deze drie bedrijven meer klachten zijn. Maar het zijn ook juist de bedrijven die meer bieden dan alleen adsl. Misschien dat het dus daarom meer klachten zijn. De overige aanbieders bieden alleen recht-toe-recht aan adsl. Of wordt daar bij het tellen van de klachten al reeds rekening mee gehouden?
Re: adsl
ik vind die test van radar zo sneu, het is logisch dat de KPN providers er het beste uit komen simpelweg omdat ze belachelijk hoge prijzen kunnen rekenen omdat er op veel plaatsen geen altenatief is en daardoor meer geld hebben om te investeren in hun netwek.
Zijn er weinig stroringen zijn er weinig technische vragen waarover helpdesk medewerkers vaak vallen aangezien ze informatie van iemand moeten krijgen die er vaak de ballen verstand van heeft. netwerk brede storingen leggen ook helpdesks plat omdat iedereen gaat zitten bellen dit gebeurd bijna nooit bij kpn en wel bij de andere eigen netwerk providers.
de top 3 van jullie Xs4all op een is ook de duurste provider die er is planet zelfde verhaal je hebt bijna een 2 keer zo snel abbonnement bij bv tiscali voor het zelfde geld mag dan de helpdesk een stukje minder zijn. en dan de derde plaats!!!
voor kpn direct je kan toch niet menen dan 3 mbit internet voor 52,95 zonder enige extra dienst een normale prijs is. en ja de helpdesk doet het dan goed want er is ook weinig kennis nodig om de vragen te beantwoorden als je zo'n kaal product leverd.
daarbij komt nog dat veel klachten bij tiscali worden veroorzaakt door telefonie, bij scarlet en versatel door ADSL 2. KPN heeft zich nog niet gewaagd aan beide technieken en iedereen weet dat wanneer je wat nieuws introduceert er opstart problemen en storingen zijn. jullie rekenen de providers dus af op het feit dat ze vooruitstrevend proberen te zijn, maar vergeet niet dat zonder dit soort bedrijven kpn die snelheids verhogingen enz niet zou doen.
en natuurlijk zijn er mensen die van het kastje naar de muur worden gestuurd door de help desk en natuurlijk word niet altijd de snelheid waar gemaakt zo heeft tiscali een hoop storingen in tilburg wat nu al 3 maanden of zo duurt.
en natuurlijk kan de service altijd beter, maar ik heb ook weleens 3 uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk van planet zonder noemenswaardig resultaat. het gebeurd overal alleen bedrijven als tiscali, scarlet en versatel vervullen een dubbelrol ze zijn de kpn en de provider in een. en hun helpdesk vervuld in hun eentje de rol van kpnhelpdesk en providerhelpdesk hierdoor hebben zij veel breedere kennis nodig en krijgen ze veel meer vragen te verwerken. niet zo gek dat er iets meer fout gaat lijkt me.
en nee ik ben geen medewerker van een provider ben gewoon een student die al 2 jaar goed internet krijgt geleverd door tiscali.
Zijn er weinig stroringen zijn er weinig technische vragen waarover helpdesk medewerkers vaak vallen aangezien ze informatie van iemand moeten krijgen die er vaak de ballen verstand van heeft. netwerk brede storingen leggen ook helpdesks plat omdat iedereen gaat zitten bellen dit gebeurd bijna nooit bij kpn en wel bij de andere eigen netwerk providers.
de top 3 van jullie Xs4all op een is ook de duurste provider die er is planet zelfde verhaal je hebt bijna een 2 keer zo snel abbonnement bij bv tiscali voor het zelfde geld mag dan de helpdesk een stukje minder zijn. en dan de derde plaats!!!
voor kpn direct je kan toch niet menen dan 3 mbit internet voor 52,95 zonder enige extra dienst een normale prijs is. en ja de helpdesk doet het dan goed want er is ook weinig kennis nodig om de vragen te beantwoorden als je zo'n kaal product leverd.
daarbij komt nog dat veel klachten bij tiscali worden veroorzaakt door telefonie, bij scarlet en versatel door ADSL 2. KPN heeft zich nog niet gewaagd aan beide technieken en iedereen weet dat wanneer je wat nieuws introduceert er opstart problemen en storingen zijn. jullie rekenen de providers dus af op het feit dat ze vooruitstrevend proberen te zijn, maar vergeet niet dat zonder dit soort bedrijven kpn die snelheids verhogingen enz niet zou doen.
en natuurlijk zijn er mensen die van het kastje naar de muur worden gestuurd door de help desk en natuurlijk word niet altijd de snelheid waar gemaakt zo heeft tiscali een hoop storingen in tilburg wat nu al 3 maanden of zo duurt.
en natuurlijk kan de service altijd beter, maar ik heb ook weleens 3 uur aan de telefoon gehangen met de helpdesk van planet zonder noemenswaardig resultaat. het gebeurd overal alleen bedrijven als tiscali, scarlet en versatel vervullen een dubbelrol ze zijn de kpn en de provider in een. en hun helpdesk vervuld in hun eentje de rol van kpnhelpdesk en providerhelpdesk hierdoor hebben zij veel breedere kennis nodig en krijgen ze veel meer vragen te verwerken. niet zo gek dat er iets meer fout gaat lijkt me.
en nee ik ben geen medewerker van een provider ben gewoon een student die al 2 jaar goed internet krijgt geleverd door tiscali.
Re: adsl
Heb het idee dat TROS RADAR door KPN wordt gesponsord. Het is pure stennismakerij van de TROS. Wat een programma zeg...... Inhoudelijk stelt het niet veel voor en er wordt een hetze gevoerd tegen de goedkopere ADSL aanbieders. Je mag toch verwachten dat de TROS eerlijk onderzoek doet zonder sponsoring van KPN !! Heb zelf geheel geen problemen met Versatel en hoor van anderen alleen maar goede berichten over Wanadoo. Nee TROS RADAR, stennismakerij leidt ertoe dat aanbieders afhaken en de kijkers uiteindelijk ook......Ik ben echt niet de eerste
Re: adsl
ik wil niet zo ver gaan dat ze door kpn zijn gesponsord maar ik vind het gewoon zwak dat ze de bedrijven die het lef hebben een altenatief voor kpn te bieden zo aan het afkraken zijn. deze bedrijven (tiscali, wanadoo, versatel en scarlet leveren voor een veel lagere prijs vergelijkbare producten als kpn met een veel minder grote financieele achtergrond en dan ook nog met nieuwere technologieen.
ze nemen dus veel risico en dan kan er ook zo nu en dan iets fout gaan. maar als ik radar mag geloven is rond 60 % van de tiscali klanten ontevreden over tiscali, dat kan ik me niet voorstellen. En ze blijven daar maar hameren op de kwaliteit van de helpdesk, het merendeel van de mensen heeft die helpdesk niet eens nodig. tegenover de mensen die een kwakkelende verbinding heeft staan er groter meerendeel die geen problemen ondervind.
ik heb niet veel vertrouwen in de mannier van testen met behulp van een panel, het probleem is dat mensen liever zeuren dan tevreden zijn. onder het motto van vorige maand heb ik 5 uurtjes geen internet gehad dus bij betrouwbaarheid slecht.
snelheid vind ik ook zoiets, hoe beoordeel je of het de provider is die daar de schuld van heeft, websites zijn soms gewoon traag omdat ze overbelast zijn (consument's verbinding is steeds minder vaak de bottleneck) of de pc van de consument staat vol met mal of spyware en virussen (wat ik zelf vaak tegenkom bij mensen die klagen over trage pc's en internet). met alle respect voor mensen die minder weten van computers maar we wijzen met zijn alleen nogal snel naar de providers. als ik mijn tiscali lijn op speedtest.nl nakijk (wat ook niet erg betrouwbaar is) zit ik altijd boven het gemiddelde.
en helpdesk als laatste hoe controleer je of mensen die wel echt hebben gebruikt. en of het feit dat ze geen oplossing konden vinden niet aan hunzelf ligt, namelijk als je geen verstand van pc's hebt is het een erg moeilijk en lang proces om de juiste informatie te geven aan de helpdesk medewerker.
ze nemen dus veel risico en dan kan er ook zo nu en dan iets fout gaan. maar als ik radar mag geloven is rond 60 % van de tiscali klanten ontevreden over tiscali, dat kan ik me niet voorstellen. En ze blijven daar maar hameren op de kwaliteit van de helpdesk, het merendeel van de mensen heeft die helpdesk niet eens nodig. tegenover de mensen die een kwakkelende verbinding heeft staan er groter meerendeel die geen problemen ondervind.
ik heb niet veel vertrouwen in de mannier van testen met behulp van een panel, het probleem is dat mensen liever zeuren dan tevreden zijn. onder het motto van vorige maand heb ik 5 uurtjes geen internet gehad dus bij betrouwbaarheid slecht.
snelheid vind ik ook zoiets, hoe beoordeel je of het de provider is die daar de schuld van heeft, websites zijn soms gewoon traag omdat ze overbelast zijn (consument's verbinding is steeds minder vaak de bottleneck) of de pc van de consument staat vol met mal of spyware en virussen (wat ik zelf vaak tegenkom bij mensen die klagen over trage pc's en internet). met alle respect voor mensen die minder weten van computers maar we wijzen met zijn alleen nogal snel naar de providers. als ik mijn tiscali lijn op speedtest.nl nakijk (wat ook niet erg betrouwbaar is) zit ik altijd boven het gemiddelde.
en helpdesk als laatste hoe controleer je of mensen die wel echt hebben gebruikt. en of het feit dat ze geen oplossing konden vinden niet aan hunzelf ligt, namelijk als je geen verstand van pc's hebt is het een erg moeilijk en lang proces om de juiste informatie te geven aan de helpdesk medewerker.
Re: adsl
Dat xs4all duurder zou zijn is ook maar relatief. Reken maar eens uit wat al dat bellen naar zo'n helpdesk van een "goedkope" provider kost, laat staan als het zo'n betaalnummer is. Bij een beetje probleem (en dat kun je bij zo'n goedkope provider gauw verwachten) heb je het verschil al gauw bijbetaald, en dan zit je nog steeds met de narigheid.
Re: adsl
De vraagstelling lijkt me ook wel heel belangrijk: is de vraag gesteld 'bent u tevreden met uw internetprovider?' denk ik dat negentig procent 'ja' zal zeggen. Op de vraag of ik klachten heb, zou ik hard gaan nadenken en ook wel iets kunnen verzinnen wat niet goed is gegaan. Is niet echt eerlijk onderzoek dan. Of om maar eens iemand te citeren: 'Onderzoeksresultaten zeggen meer over onderzoekers dan over onderzochten.'
Overigens heb ik Tiscali en de snelheid is zelfs twee tot drie keer zo snel als beloofd. Not that I mind. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan, zeg ik altijd maar.
Overigens heb ik Tiscali en de snelheid is zelfs twee tot drie keer zo snel als beloofd. Not that I mind. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan, zeg ik altijd maar.
Re: adsl
Geplaatst op 19 Okt 2005 12:50 door Peter 2
Dat xs4all duurder zou zijn is ook maar relatief. Reken maar eens uit wat al dat bellen naar zo'n helpdesk van een "goedkope" provider kost, laat staan als het zo'n betaalnummer is. Bij een beetje probleem (en dat kun je bij zo'n goedkope provider gauw verwachten) heb je het verschil al gauw bijbetaald, en dan zit je nog steeds met de narigheid.[/quote]
net of iedere klant van de "slechte" providers de helpdesk belt, dat is net het probleem van dit onderzoek ze doen net alsof de helpdesk iets is wat je dagelijks gebruikt. 95 % van de mensen heeft de helpdesk nieteens nodig en van de mensen die het nodig hebben krijgt het overgrote deel gewoon antwoord op hun vragen zij het via telefoon, zij het via mail. ik weet niet hoe het met jullie zit maar als ik een paar uur geen internet heb hang ik niet meteen aan de telefoon met de helpdesk 9 van de 10 keer lost het probleem zichzelf na een paar uur gewoon op.
Dat xs4all duurder zou zijn is ook maar relatief. Reken maar eens uit wat al dat bellen naar zo'n helpdesk van een "goedkope" provider kost, laat staan als het zo'n betaalnummer is. Bij een beetje probleem (en dat kun je bij zo'n goedkope provider gauw verwachten) heb je het verschil al gauw bijbetaald, en dan zit je nog steeds met de narigheid.[/quote]
net of iedere klant van de "slechte" providers de helpdesk belt, dat is net het probleem van dit onderzoek ze doen net alsof de helpdesk iets is wat je dagelijks gebruikt. 95 % van de mensen heeft de helpdesk nieteens nodig en van de mensen die het nodig hebben krijgt het overgrote deel gewoon antwoord op hun vragen zij het via telefoon, zij het via mail. ik weet niet hoe het met jullie zit maar als ik een paar uur geen internet heb hang ik niet meteen aan de telefoon met de helpdesk 9 van de 10 keer lost het probleem zichzelf na een paar uur gewoon op.
ik denk dat het meerendeel van de klanten van deze providers gewoon tevreden is, er is echter altijd een deel dat blijft mierenneuken en nooit tevreden is. er is maar een heel klein deel wat echt structurele problemen ondervind bij de "goedkopere slechte" providers.ik vraag me af of er ook nog tevreden klanten zijn?? ik vind het ook niet leuk als ik op mijn werk alleen wordt afgerekent op wat ik verkeerd doe.....
Re: adsl
Grapjas, van de top5 van de betere van deze test, zijn er 4 van kpn en dus een stuk duurder dan de rest. Kpn heeft met hun eigen ISP's (Hetnet, DDSL en Planet internet) verreweg de meeste klanten van alle ISP's en met XS4all erbij (wat ook via kpn netwerk gaat en eigendom is van kpn) al helemaal het leeuwendeel van de markt (en dan heb je het over ruim meer dan 1.000.000 adsl klanten!) en dan ook nog een paar honderd duizend via hun netwerk via andere ISP's.Die zogenaamde betere providers zijn duurder en hebben daardoor minder klanten .
Versatel, Tiscali, Wanadoo en Scarlet kunnen inderdaad lang niet overal leveren, maar als je naar abslolute aantallen aansluitingen met ander-netwerk mogelijkheid kijkt (en dus niet naar dekking in oppervlakte), dan kunnen andere aanbieders ook zo'n beetje 80% van nederland bedienen en toch zie je dit niet terug in marktaandeel. Zelfs ondanks de lagere prijzen (al moet ik toegeven dat kpn de eerste is vaak en als enige bijna 100% dekking kan leveren en dat mensen vaak aan een contract vastzitten, er komen volgens mij bij kpn nog steeds veel aansluitingen bij).k vind die test van radar zo sneu, het is logisch dat de KPN providers er het beste uit komen simpelweg omdat ze belachelijk hoge prijzen kunnen rekenen omdat er op veel plaatsen geen altenatief is en daardoor meer geld hebben om te investeren in hun netwek.
Over die prijzen: Ik betaal verigens liever 22 euro voor een 1,5mbit ddsl lijntje van kpn dat het altijd doet (ja het is duur, maar heb ik 20mbit nodig? nota bene: Ik download DVDs en zelfs High-defeintion films van 10gbyte/stuk?) dan hetzelfde bedrag voor een 20mbit verbinding van wanadoo, waarbij de storingsdienst bellen niet gratis is, de verbinding er in verhouding vaker uitligt en de isp problemen door de grote aanwas niet kan oplossen...
KPN biedt internet plus bellen aan, maar aan een beperkte groep mensen (paar duizend) en daar zijn ook erg veel problemen mee. Het enige verschil, kpn brengt simpelweg geen kosten in rekening en probeert eerst de problemen en kinderziekten uit het product te krijgen en geeft ook ruiterlijk toe dat er erg veel problemen mee zijn (Scheepsbouwer zelf doet dat).daarbij komt nog dat veel klachten bij tiscali worden veroorzaakt door telefonie, bij scarlet en versatel door ADSL 2. KPN heeft zich nog niet gewaagd aan beide technieken en iedereen weet dat wanneer je wat nieuws introduceert er opstart problemen en storingen zijn.
Als klanten aangeven dat ze dit niet meer willen, kunnen ze zonder problemen en kosten terug naar de oude situatie. Er zijn dus net zoveel problemen mee, alleen kpn lost ze veel klantvriendelijker op.
Daarnaast is kpn ook al maanden bezig om de centrales geschikt te maken voor adsl2+, eind dit jaar is dat dus ook in heel nederland leverbaar. Dat is overigens totaal niet wereldschokkend. Het is gewoon hetzelfde als adsl, maar dan met andere apparatuur of soms zelfs alleen een andere firmware voor dezelfde apparatuur...
Dat de andere ISP's allemaal om het hardst 20mbit roepen, is niet slim. KPN levert binnenkort 12mbit en zal denk ik experimenteren met hogere snelheden, maar gaan niet gelijk een zwart gat in door gelijk te stunten... Het is maar net wat je wil.
Verder is er denk ik niet zo heel veel verschil in mogelijkheden van de helpdesks van kpn (Niet alles bij kpn is lof en hulde). De managers die op de werkvloer lopen weten ook inhoudelijk niets van de problemen, de helpdeskmedewerkers kunnen ook niets doen als een probleem al in behandeling is, geld terug bij een storing moet je ook zelf bij de factuurservice vragen en je belkosten krijg je ook niet zomaar terug. Bij planet krijg je ook je geld van je "gratis modem" pas na 3 maanden terug als je er zelf om vraagt en zij verlengen je abonnement ook elk jaar met een volledig jaar...
Toch denk ik dat de uitslag wel terecht is, al heb ik hier en daar ook wel mijn twijfels over de testmethoden...
ow en overigens, voordat er gespeculeerd wordt over mijn partijdigheid: Ik werk op dit moment als uitzendkracht bij de 1e lijn van de helpdesk van kpn, dus vandaar deze kennis. Ik wordt binnenkort ontslagen ivm reorganisatie van de helpdesk, dus erg blij ben ik niet met mijn opdrachtgever, maar dat weerhoud me er niet van van mening te zijn dat kpn op dit moment de beste keus is, als je niet enorme hoge snelheden nodig hebt of wll hebben
Re: adsl
Het valt allemaal best mee met de adsl verbinding van Wanadoo.
Ik heb nu zelf ook adsl Direct met telefonie van wanadoo maar het bevalt best hoor, tuurlijk waren er een paar opstart probleempjes maar nu niet meer hoor.
Ik hoor van andere providers wel eens andere verhalen zoals van hetnet en zelfs van KPN en natuurlijk Versatel en Scarlet.
Maar het ligt ook wel veel aan de gebruikers zelf hoor en aan de monteurs van de des betreffende providers want die zijn ook niet allemaal even goed in het installeren.
Ik ben zelf systeembeheerder en heb hier alles zelf aan gelegt en er zijn denk ik heel veel mensen die niet weten hoe ze het moeten aansluiten maar met een beetje inzicht kan men de tekeningen lezen die erbij zitten.
Maar ik vindt dus dat Wanadoo vaak een beetje onterecht wordt afgescheept met slechte provider terwijl ze dat toch niet zijn en denk toch wel dat ze in de top 3 voorkomen met het aantal aansluitingen.
Maar daarbij komt natuurlijk wel als je dus alleen of met 40 in de straat aan het downloaden bent ja dan moet ik toegeven dat het niet altijd even vlot gaat en natuurlijk maakt het ook uit waar haal ik mijn informatie weg.
Al met al moet ik zeggen ben blij dat ik bij @home weg ben en klant ben bij Wanadoo.
Ik heb nu zelf ook adsl Direct met telefonie van wanadoo maar het bevalt best hoor, tuurlijk waren er een paar opstart probleempjes maar nu niet meer hoor.
Ik hoor van andere providers wel eens andere verhalen zoals van hetnet en zelfs van KPN en natuurlijk Versatel en Scarlet.
Maar het ligt ook wel veel aan de gebruikers zelf hoor en aan de monteurs van de des betreffende providers want die zijn ook niet allemaal even goed in het installeren.
Ik ben zelf systeembeheerder en heb hier alles zelf aan gelegt en er zijn denk ik heel veel mensen die niet weten hoe ze het moeten aansluiten maar met een beetje inzicht kan men de tekeningen lezen die erbij zitten.
Maar ik vindt dus dat Wanadoo vaak een beetje onterecht wordt afgescheept met slechte provider terwijl ze dat toch niet zijn en denk toch wel dat ze in de top 3 voorkomen met het aantal aansluitingen.
Maar daarbij komt natuurlijk wel als je dus alleen of met 40 in de straat aan het downloaden bent ja dan moet ik toegeven dat het niet altijd even vlot gaat en natuurlijk maakt het ook uit waar haal ik mijn informatie weg.
Al met al moet ik zeggen ben blij dat ik bij @home weg ben en klant ben bij Wanadoo.
Re: adsl
80% dekking ja maar verdeeld over hoeveel partijen per partij is het maar een erg klein deel en al deze partijen moeten kpn beconcureren die 90% van de gebruikers van die centrale al bij hun heeft zittenVersatel, Tiscali, Wanadoo en Scarlet kunnen inderdaad lang niet overal leveren, maar als je naar abslolute aantallen aansluitingen met ander-netwerk mogelijkheid kijkt (en dus niet naar dekking in oppervlakte), dan kunnen andere aanbieders ook zo'n beetje 80% van nederland bedienen en toch zie je dit niet terug in marktaandeel. Zelfs ondanks de lagere prijzen (al moet ik toegeven dat kpn de eerste is vaak en als enige bijna 100% dekking kan leveren en dat mensen vaak aan een contract vastzitten, er komen volgens mij bij kpn nog steeds veel aansluitingen bij).
. je kunt er niet omheen dat KPN gewoon doordat ze op de meeste plekken de eerste en de enige waren een gigantisch voordeel heeft \ had op zijn concurenten.
consumenten stappen niet makkelijk over op de concurent mede omdat ze opzien tegen de administrative puinhoop die daar van beide kanten bij komt kijken en omdat je dan mogelijk een paar dagen\weken je internet verbinding verliest en simpelweg omdat kpn geen slechte diensten leverd ze zijn betrouwbaar.
verder had kpn het als bestaand bedrijf al het geld om te investeren in hun netwerk terwijl de rest hun netwerk stapje voor stapje moet uitbreiden om de uitbreiding te kunnen betalen. en ik zeg het nog een keer omdat ze de eerste waren en geen klanten hoeven weg te snoepen bij hun concurent zijn de inkomsten per klant een stuk hoger dan van de concurenten. en dat zie je gewoon terug in de kwaliteit van hun netwerk. verder ben je als je over stapt op bv tiscali nog steeds niet van kpn af omdat je nog steeds die koperlijn tussen huis en centrale betaald. dus kpn vangt zelfs geld op de klanten van de concurent.
de prijs na de snelheidsverhoging 30,95 voor een 1.5 mbit lijn (kpn direct planet is het iets goedkoper) nu kost een 1.6 mbit lijn 35 euro bij kpn das een hoop geld. en waar heb je het voor nodig als je niet veel download nergens voor, als je een gezin hebt met meerdere kinderen die veel internetten is 1.5 mbit al krap, 20 mbit vind ik zelf ook aan de hoge kant maar een mbitje of 3 is voor een gezin met 2 of 3 computers toch wel lekker om elkaar niet dwars te zitten. en ja kpn is betrouwbaar maar het lijkt door programma's als radar net alsof bv tiscali nooit een betrouwbare verbinding kan leveren en dat is gewoon niet waar 9 van de 10 keer werkt die verbinding gewoon niets aan de hand alleen het gaat gewoon net een tikkie vaker fout als bij kpn. als ik de statistieken op tweakers.net mag geloven werkt slechts 4 % van de 20 mbit lijnen van wanadoo niet naar behoren dat is toch een stuk minder negatief als wat radar over wanadoo zegt.Over die prijzen: Ik betaal verigens liever 22 euro voor een 1,5mbit ddsl lijntje van kpn dat het altijd doet (ja het is duur, maar heb ik 20mbit nodig?
[/quote]rest van het verhaal
het is waar dat kpn veel meer test voor dat ze wat introduceren maar wat moeten bedrijven als tiscali dan, zij hebben niet de financiele middelen om eerst in een technologie te investeren en vervolgens er pas na een half jaar of een jaar geld uit te vangen. zij hebben dat geld nodig om hun netwerk uit te breiden en mogelijk een klein winstje te maken.
en over die klantvriendelijkheid van kpn, ik heb ook vaak genoeg met zo'n oetlul van kpn aan de lijn gehangen waarbij ik het idee kreeg dat ik beter aan de andere kant van de lijn kon zitten dat gebeurd overal, maar dat gedoe overje kan zonder kosten terug is niet waar, kijk maar naar die "gratis" snelheids upgrades ze upgraden je en als je daarna terug wil naar je oude snelheid (vaak nog iets trager) betaal een een paar tientjes administratie kosten waardoor je je voordeel van dat jaar al kwijt bent.
En als de providers nou klantvriendelijk willen zijn verhogen ze de upload eens een keer zodat je ten minste online een spelletje kan spelen zonder dood te gaan van de lag omdat je vader een mailtje verzend. het is toch te gek dat je met een 20 mbit verbinding een 1 mbit upload hebt.
Re: adsl
Hoewel ik al sinds de vorige eeuw een tevreden xs4all gebruiker ben, vind ik wel dat ze qua prijs behoorlijk hoog zitten. De problematiek bij de andere isp's (en uiteraard de goede verbinding via xs4all) hebben mij tot nu toe weerhouden over te stappen naar een goedkopere oplossing. Toch hoop ik dat xs4all haar prijzen wat aanpast, want iets minder mag voor mij wel; ik vind ze toch wel erg duur.
Bodosan
Bodosan
Re: adsl
Men heeft gelijk, eerst zat ik bij een dure provider en die gaf geen problemen.
Ook ik wilde goedkoper en sneller, en ja hoor problemen.
Mijn reactie aan VERSATEL is deze geweest:
Geachte Versatel,
Ik heb een duidelijke klacht voor u.
Sinds 7 augustus zou ik aangesloten zijn op de 20 Mbit aansluiting.
Vanaf die tijd zijn er alleen maar problemen geweest met de verbinding.
Met zekere regelmaat (tenminste 3 keer per dag) valt de verbinding weg.
Ik heb daar erg veel last van omdat ik het internet voor zowel persoonlijk als voor zakelijk gebruik nodig heb.
Dit probleem loopt inmiddels meerdere maanden en er wordt blijkbaar geen aandacht aan geschonken.
Daarom zie ik slechts 1 uitweg en dat is mijn contract met Versatel te ontbinden.
Ook verwacht ik dat de kosten die ik heb gemaakt volledig door Versatel worden vergoed.
Ook ik wilde goedkoper en sneller, en ja hoor problemen.
Mijn reactie aan VERSATEL is deze geweest:
Geachte Versatel,
Ik heb een duidelijke klacht voor u.
Sinds 7 augustus zou ik aangesloten zijn op de 20 Mbit aansluiting.
Vanaf die tijd zijn er alleen maar problemen geweest met de verbinding.
Met zekere regelmaat (tenminste 3 keer per dag) valt de verbinding weg.
Ik heb daar erg veel last van omdat ik het internet voor zowel persoonlijk als voor zakelijk gebruik nodig heb.
Dit probleem loopt inmiddels meerdere maanden en er wordt blijkbaar geen aandacht aan geschonken.
Daarom zie ik slechts 1 uitweg en dat is mijn contract met Versatel te ontbinden.
Ook verwacht ik dat de kosten die ik heb gemaakt volledig door Versatel worden vergoed.
Re: adsl
Even voor de duidelijkheid, direct-adsl is met elk abonnement, behalve fast precies 5 euro goedkoper dan planet internet. Het adsl-go abonnement kost weldegelijk 21,95 en die snelheid is binnenkort 1,5mbit. Jij hebt het hier over direct-adsl zonder vaste telefoonabonnement, dat is inderdaad 30,95 .de prijs na de snelheidsverhoging 30,95 voor een 1.5 mbit lijn (kpn direct planet is het iets goedkoper) nu kost een 1.6 mbit lijn 35 euro bij kpn das een hoop geld.
Re: adsl
ik heb ook een adsl aansluiting via tiscali en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb tnt geen problemen gehad. Ik moet zeggen, ben ook lid van het testpanel, maar geen uitnodiging gehad voor de enquete, dus dat is ook een beetje vreemd.
Verder mijn ouders zitten bij planet, maar dat is een en al problemen met de verbinding, de verbinding valt elke keer zomaar weg, vele telefoontjes naar de helpdesk, maar zonder resultaat.
Verder mijn ouders zitten bij planet, maar dat is een en al problemen met de verbinding, de verbinding valt elke keer zomaar weg, vele telefoontjes naar de helpdesk, maar zonder resultaat.