LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advertentieterreur op straat

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
pluisje

Re: Advertentieterreur op straat

Ongelezen bericht door pluisje »

ook heb ik respect over hoe u hier over denk.
echter er zijn ook goede onder hen.
en een diploma halen is nu een maal niet voor iedereen weggelegd.

pluisje :wink:

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

straatmagazine is een magazine dat niet verkocht mag worden. Niet door daklozen, niet door anderen. het is geen officiele titel.

Het enige magazine dat legaal verkocht mag worden is de STRAATKRANT.

Daklozenpraat, en het eerdergenoemde magazine zijn beide verzonnen, ze hebben alleen een leuk uitziende buitenkant, maar staan voor de rest vol met waardeloze troep (oude kranten......)

Mensen die met deze titels bij supermarkten betrapt worden, krijgen meteen een proces verbaal, wanneer ze ermee betrapt worden.

Henrice

Ongelezen bericht door Henrice »

Dat een diploma halen niet voor iedereen is weggelegd, ben ik het gedeeltelijk mee eens.Het is op veel scholen stoerder om onvoldoendes te halen , te spijbelen en zomaar iemand in elkaar te rossen desnoods de leeraar, dan goed je best doen en een diploma proberen te halen.Dit soort mensen wil ik niet voor werken en ook niet voor de luibakken.Straatventers heb ik geen last van want die negeer ik gewoon.Duidelijke taal voor de meeste straatventers.

JaFO

Ongelezen bericht door JaFO »

Och ... ze durven tegenwoordig voor neuspeuteraar en niksnut een diploma te vragen. Wat dat betreft denk ik dat sommige werkgevers wel erg veel waarde hechten aan een stukkie papier.

En 'respect' hebben ... tja, respect verdien je, dat krijg je niet voor niks.
Op die manier zou ik ook geen probleem mogen hebben als een junkie wat in de winkel steelt omdat ie er ook 'niks' aan kan doen dat ie verslaafd is :roll:

Dat je veel studenten ziet in dit soort 'beroepen' is logisch. De advertenties vragen om jonge, enthousiaste, etc lieden. Een ongeschoolde en/of deels arbeidsongeschikte 20+er komt er niet eens voor in aanmerking zelfs al zou hij/zij willen ...

Maar goed ... wat dat tuig op straat betreft.
Het is af en toe net alsof sommige als een rode lap op een stier werken, terwijl anderen er totaal geen last van hebben zelfs al lopen ze er op af.

Ik merk dat effect overigens ook in (gewone) winkels. De ene klant is nog niet binnen of er stapt al een verkoper op af, terwijl de andere een verkoper er met z'n haren bij moet slepen om enige hulp te krijgen. Schijnbaar gebruiken ze dezelfde soort taktieken/informatie of is het een kwestie van of ze hun"target" al gehaald hebben of niet.

Het is IMHO juist nu het nog niet uit de hand is gelopen tijd om grenzen te stellen die deze 'bedrijven' niet willen stellen omdat het ze aan goed fatsoen ontbreekt. Wat dat betreft is het niet verkeerd dat Radar liet zien dat het inderdaad een probleem kan zijn/is op plaatsen.

tip : als ze je zover hebben dat je een postcode/e-mail moet opgeven noem dan maar wat ;)
Scheelt jezelf een hoop ongewenste reclame, terwijl zij niet bestaande adressen proberen op te zoeken ...

toetie

Ongelezen bericht door toetie »

Ik wil hier ook nog wat aan toe voegen.
Hier in winschoten heb je van die "aardige"verkopers die je naar 1 keer nee maar blijven lastigvallen,met antwoorden als het is voor een goed doel,je kan 1000 euro winnen wilt u niet dat anderen ook een goed leven hebben en ga maar door!!!
We hebben het zelfs al meegemaakt dat we 3 KILOMETER gevolgd zijn om ons maar wat aan te smeren en of je nou stug doorloopt en direct nee zegt het kan ze niks schelen.
Dus mensen negeren helpt niet in elke stad (hier in elk geval nooit)[/b]

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bij ons in de Jordaan vallen ze je niet lastig. Zo lang de lepel in de breipot staat.

Johnnie

ikke26

Ongelezen bericht door ikke26 »

ik vind dit allemaal onzin... we zijn allemaal lekker volwassen en hebben allemaal geleerd om NEE te zeggen... wil je parool hebben en je ziet ze staan dan stop je vanzelf en geef je je gegevens... maar zie je wat anders, hoe moeilijk is het om te zeggen: geen tijd; ben aan het werken; ga fietsen stelen; pleur op; ik heb er geen zin in; ik gun het je niet...

moet ik nog wat dingen verzinnen.. nee he... want jullie kennen ze allemaal wel...

Gastvrouwenkoorts

Ongelezen bericht door Gastvrouwenkoorts »

toetie mummelde:
We hebben het zelfs al meegemaakt dat we 3 KILOMETER gevolgd zijn om ons maar wat aan te smeren en of je nou stug doorloopt en direct nee zegt het kan ze niks schelen.
Wij zorgen ervoor dat ze met ons meelopen. Als we in de auto gestapt zijn kunnen ze niet meer teruglopen. Omdat iedereen er last van heeft vindt niemand dat erg.

Gesloten