LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ÀFdingen op Keukens
ÀFdingen op Keukens
Gisteren heb ik met open mond zitten kijken naar de aflevering van Radar. Zo’n half jaar geleden een keuken gekocht bij mandemakers. Heb hem voor een erg mooie prijs die binnen mijn budget lag. Ik heb ook geen enkel moment het idee gekregen dat we onder druk werden gezet Mijn vrouw en ik lopen nog elke dag met veel plezier onze keuken in.
Re: ÀFdingen op Keukens
Ik vind ook dat ze in de uitzendig van Radar er wel erg vanuit gaan dat de consument als een kip zonder kop naar een toonzaal van de Keukenkampioen of een andere zaak gaat. Zo zoek je toch geen keuken uit!. Wij zijn ook erg tevreden met onze keuken.
Geachte Mevr /mijnheer Enige tijd geleden kochten wij bij de Firma de Kreek schieweg te delft een keuken. We moesten hier even vlug beslissen want zoals u in uw uitzending vermelde was de aanbieding eenmalig. Dom als we waren en trouw kijkend naar uw uitzendingen zijn ook wij hierin getrapt. Dit is vervelend maar dom van ons maar niet onoverkomelijk,het feit ligt er en je hebt je hantekening gezet en kan geen kant meer op Je mag verwachten als je zo'n dure aankoop doet en achteraf te veel hebt betaald dat je dan wel een beetje service mag verwachten,niets is minder waar. Toen de keuken werd afgeleverd in week 18 ,alvorens we hem eerst twee weken volledig van te voren moesten betalen anders werd hij niet afgeleverd,zat een gedeelte van de lichtlijst er niet bij,we belden hierover op en men zei dat de inporteur van schuller keukens deze fout had gemaakt maar dat de fa de kreek deze zou herstellen. Dat werd gedaan en na ongeveer 6 weken werd ik gebeld met de mededeling dat de lichtlijst er was. Ik wilde de keuken die ik zelf geplaatst had afmaken en vroeg of ze de lichtlijst wilde bezorgen dat wilde men niet want zo zei men het was een nalevering,waarop ik reageerde en zei dat als de firma hun werk goed hadden gedaan deze gelijk geleverd had kunnen worden met de keuken,waarop men antwoorde dat kan wel zijn maar u komt hem maar halen. Ik heb toen een auto geleend vanwege de lengte van de lichtlijst en besloot hem maar zelf te halen dan kon ik mijn keuken tenminste na lange tijd afmaken. Na thuis gekomen te zijn pakte ik de lichtlijst uit en deze bleek een kranslijst te zijn,ik belde deze firma op en melde dit,men vertelde dat de importeur shuller had zitten slapen en de verkeerde lichtlijst had gestuurd,er zou weer een nieuwe besteld worden. Er is toe weer een nieuwe besteld en na wat weken kreeg ik bericht dat hij was binnen gekomen en hem kon komen halen,waarop ik rageerde niet van plan was hem te komen halen in verband met voorgaande voorval. Men besloot uit coulance de lichtlijst dan maar te bezorgen,dit werd gedaan en bleek weer niet de goede. Weer opgebeld ik moest een tekening van de lichtlijst maken die ze notabene zelf geleverd hadden waarop ik reageerde dat men zo op mijn aankoop order kon zien wat voor type lichtlijst het was nl LB 01. Er kwam na lange tijd weer een nieuwe lichtlijst en men belde weer dat de lichtlijst was geariveerd en ik deze kon komen halen. Ik vroeg de baas te spreken en vroeg hem of ik transsport kosten had betaald voor de bezorging van de keuken en deze antwoorde met volmondig ja. Ik wees hem op zijn verplichtingen en kreeg als antwoord dat als men in de beurt kwam om elders een keuken te plaatsen men de lichtlijst wel af zou geven maar dat men op dit moment geen keukens had te plaatsen in de omgeving. De vraag is dus maar wanneer ik mijn lichtlijst mag ontvangen. Het is mij overkomen maar ik stuur u dit bericht om mensen te waarschuwen zodat deze firma nog niet meer slachtofffers maakt en van de gedachte uitgaat van de buit is binnen en u bekijkt het maar Geacht forum als men dit service noemt dan verdient deze firma van mij een zeer koude douche en zou u willen vragen deze uit te reiken aan deze firma. Met vriendelijke groet C.J.van Rijn
WAT ME OPVALT IS DAT ER ELKE KEER DE ZELFDE KEUKENZAKEN BEZOCHT WORDEN. KEUKENCONCURRENT, KEUKENKAMPIOEN, BRUGMAN EN MANDEMAKERS. DOEN DE ANDERE KEUKENZAKEN HET ANDERS DAN? ALS HET EROP AAN KOMT HEBBEN ZE ALLEMAAL OMZET NODIG EN ZULLEN ZE DE KLANT DWINGEN TOT EEN AANKOOP. DE KLANT BEPAALT ZELF HOE VER MEN ZICH LAAT BEINVLOEDEN. ALS JE ECHT NIETS WILT KOPEN DAN KOOP JE TOCH NIET? HEB ZELF BIJNA 15 JAAR IN DE KEUKENHANDEL GEWERKT EN WEET VRIJ AARDIG HOE HET WERKT.
Gaat Radar in een vervolguitzending over de keukenhandel misschien nog in op de verkooptechnieken van de verkopers? Consumenten moeten, is mijn ervaring, niet alleen achterdochtig zijn over de hoogte van offertes, je moet volgens mij al nadenken of je uberhaupt de winkel wil instappen om je te oriënteren. Mijn man deed dat, helaas, en stapte tien minuten later de winkel uit met een formulier, dat volgens de verkoper recht gaf op een korting van 50%, mochten wij daar een keuken willen kopen. Omdat ik meteen nadat mijn man thuis kwam achterdochtig was (er stond namelijk koopovereenkomst op het formulier) heb ik hem gevraagd dit direct af te bellen (een half uur nadat de handtekening was gezet!) En jawel, zoals ik al diverse keren op uw keukenforum bent tegengekomen...wij zitten vast aan de koop van een keuken of een annulering tegen 30% van een indicatiebedrag dat nb door de verkoper is bedacht. Er is geen keuken bekeken en dus zeker niets uitgezocht. Er is alleen een formulier (blijkt koopintentie) ingevuld dat volgens de regiomanager speciaal is bedoeld voor dergelijke acties! Deze geweldige acties moeten volgens hem zorgen voor mond op mond reclame! Natuurlijk is het dom om iets te tekenen dat je niet gelezen hebt, maar ik vind de verkoper niet onschuldig in dezen. Mijn man was gehaast omdat er een kind in de auto zat te wachten (hij ging immers alleen folders vragen) en werd door de aanbieding van de verkoper overrompeld. Wij hebben geprobeerd tot een oplossing te komen via een gesprek met de regiomanager, maar zij willen (veel) geld zien. Wat mij tijdens de misschien toch niet zo gewenste "mond op mond reclame" in mijn (werk)omgeving opvalt, is dat de meeste mensen denken dat je binnen een aantal dagen van een dergelijke "koop" af kan (mij was overigens wel bekend dat een koopovereenkomst tekenen in een zaak niet onder de colportagewet valt, alleen verwacht je geen koopcontract onder je neus als je nog niet eens een product hebt bekeken) Wellicht is het, gezien de overige reacties op het keukenforum, misschien toch aantrekkelijk voor Radar om hier (nog eens) aandacht aan te schenken.
Keukenklant -Voor de mond op mond reclame moet je wel de naam van de winkel vermelden! -in hoeverre is duidelijk op de bon wat gekocht is? Bij onduidelijkheid kun je twisten over de samenstelling van de keuken, met als eind van het lied dat de winkel je de veel grotere keuken niet voor die prijs wil leveren. -Is ook getekend voor ontvangst van de algemene voorwaarden? Zoniet, dan kun je wellicht onder de annuleringskosten uit. Toets deze raad bij rechtsbijstandverzekering o.i.d. zie ook andere topics op het aparte keuken forum
Beste 16again, Bedankt voor je reactie, ik had de naam van de winkel, Keukenconcurrent (filiaal Barendrecht) in de onderwerpregel vermeld, wist niet dat dit niet in beeld kwam. Ik ben op de hoogte van de discussie op het keukenforum en heb advies ingewonnen bij o.a. de rechtswinkel. Duidelijk is wel dat het bewuste formulier niet ondoordacht in elkaar is gezet.
Ben bang dat je er niet onderuit zal komen. Heb het formulier dus kan het niet inzien. Maar er staat een handtekening onder dus. succes ermee
Keukenklant schreef:
Heej.... , Dit hebben ze bij ons ook geprobeerd. De bedrijfsleider gaf aan dat deze "speciale aktie" werd bekostigd uit het reclame budget van de winkel. PlienEr is alleen een formulier (blijkt koopintentie) ingevuld dat volgens de regiomanager speciaal is bedoeld voor dergelijke acties! Deze geweldige acties moeten volgens hem zorgen voor mond op mond reclame!