| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afvallen?
-
pummelke
Afvallen?
Graag wil ik een reactie geven op de uitzending van 20-10-2003. Ikzelf ben na het uitproberen van 10-tallen dieten terecht gekomen bij een chirurg voor het uitvoeren van een maagverkleining. Deze ingreep is inmiddels uitgevoerd. In de uitspraken die dhr Katan (?) deed in deze uitzending, komt naar voren dat iemand die overgewicht heeft minder moet eten. Ik denk dat deze uitspraak niet klopt. Het is namelijk niet minder eten, maar anders eten. Door minder te gaan eten wordt het verbrandingsproces in het lichaam lam gelegd. Wanneer iemand na dieten meer gaat eten of een keer over de scheef gaat door eens een keer iets meer te eten, neemt het lichaam alle voedingsstoffen direct op en zet dit om in vetten. Hoe zit het met vrouwen die in verwachting zijn geweest en gedurende de zwangerschap niet genoeg aan zijn gekomen? Dokters zeggen namelijk maar al te graag eet niet voor twee en zorg dat je op gewicht blijft. Is het niet zo dat juist deze kinderen een verhoogd risico op overgewicht hebben? Bekijk kinderen eens die tijdens of vlak na een hongerperiode geboren zijn (vb. WO2) Hoe zit het dan met allergieen die iemand kan hebben voor bepaalde voedingsstoffen en hierdoor aankomt? Laat hier eens een gericht onderzoek oplos en kijk wat er uit komt? Stess en andere omgevingsfactoren hebben een negatieve invloed op ons lichaam zoals ons ook al jaren wordt voorgehouden. Telt dit dan niet meer mee. Zwaarlijvigheid kent vaker meer dan 1 oorzaak en hoeft zeker niet altijd afhankelijk te zijn van de hoeveelheid eten! Verklaar me dan de stelling: Wil je vermageren, eet dan minder! Met vriendelijke groet Desiree Schoenmakers
-
Afval Koning
Re: Afvallen?
Ik kan je een heel simpel antwoordt geven. Elk pondje gaat toch ECHT door het mondje. M.A.W. Als jij meer kaloriën tot je neemt dan dat je verbrand dan kom je aan. Neem je minder Kaloriën tot je dan je verbrandt dan val je af. Een dieet alleen werkt dus niet, want na het dieet ga je weer normaal eten! Je zal je (slechte) eetgewoontes die je aangeleerd hebt moeten veranderen, en elke dag 1 uur intensief sporten! En je leven lang op je voeding letten. Kijk hier eens hoeveel Kaloriën je tot je neemt http://www.becel.nl/home/content/Geniet ... ingsmeter/ Je krijgt gelijk een gezond advies. Wat jij nu doet (maagverkleining) werkt op dezelfde wijze. Maag is kleiner dus eerder vol, dus minder kaloriën. Maar dat kan ook zonder maagverkleining met ondersteuning van suplementen en wilskracht. Wilskracht is dus het toverwoord! Zwanger geweest en een paar kilo aangekomen? Dat SPORT je er zo weer vanaf. Allergiën veroorzaken geen ovegewicht, dat doen de kaloriën! Zwarlijvigheid heeft maar 2 oorzaken. En dat is te veel (slechte) voeding en te weinig SPORTEN! Volg je een dieet en sport je niet dan val je NOOIT af! Veel succes met afvallen allemaal...
-
pummelk
Beste afval koning Ik denk dat het erg gemakkelijk gezegd is dat ieder pondje door het mondje gaat. Ik heb verschillende malen een voedingsanalyse laten maken door verschillende dietiste. Conclusie: we weten niet hoe het komt dat er sprake is van overgewicht. Snoepen is voor mijzelf uit ten boze, eten op regelmatige tijdstippen en niet te veel. Daarnaast sport ik drie maal per week gemiddeld anderhalf uur! Uiteindelijk ben ook ik naar de internist gegaan om te laten uitzoeken waar het nu eigenlijk aan lag.... na veel onderzoeken.... geen resultaat. Er werd geoppert dat een maagverkleining toch een optie zou kunnen zijn om af te vallen... Omdat ik al zo lang kamp met overgewicht en het constant dieten met een negatief resultaat beu ben heb ik deze ingreep met beide handen aangegrepen. Vertel me dus niet dat elk pondje door het mondje gaat, want ik denk dat ieder mens dat voorzichtig en doordacht met voeding moet bezig zijn, dat ook doet. En daarnaast: niet iedereen kan hetzelfde eten zonder dat het wel of niet aanzet.
-
Gast
Be happy with yourself en geen operaties heeft geen enkele zin. Probeer te leven met jezelf hoe je bent. Het gaat om het karakter. Liefs van mij.
-
Afval Koning
Beste pummelke. Heb je al eens contact gezocht met een orthomoliclaire arst? Die passen jou voeding zo aan dat je echt gaat afvallen. Door gebruik te maken van suplementen brengen ze je weer in evenwicht. Nemen eerst bloed af, en soms ook ontlasting. Dan gaan ze kijken wat er mis is met je voeding. Nou zal je wel al menig onderzoek hebben laten doen, maar (ik weet haast zeker) niet door een orthomoliculair arts of therapeut. Kijk eens op deze site voor meer info http://www.pilliewillie.nl Ze hebben er ook een forum voor deze gerichte vragen. p.s. Hoe gaat het afvallen nu? al wat afgevallen 
-
monic27 [[email protected]]
Goedenavond, Graag zou ik willen reageren op de reactie van Afval Wonder. Er zijn wel lichamelijke oorzaken waardoor mensen aankomen. Namelijk een te hoog gehalte aan groeihormoon (acromegalie), dat is een aandoening van de hypofyse in de hersenen, een te langzame schildklierwerking (hypotheriodie), en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit heeft niets met cde hoeveelheid calorieen te maken en ook niet met te weinig sporten. Graag had ik gezien dat u dat ook had overwogen voor dat u aankwam het met "ieder pondje gaat door het mondje" verhaal.
-
hawil
Ieder pondje gaat door het mondje...
Als je last van je schildklier hebt zit je wel in de narigheid..
Te langzame verbranding en alles wat je eet zit er direct weer aan! Ik heb alles geprobeerd en inderdaad het werkt.. Zeker wel maar als je dan weer "gewoon" gaat eten is het toch dikwijls teveel en dan kun je weer opnieuw beginnen! De kwestie is dus afvallen helpt maar wat doe je daarna? Dus ga ik inderdaad sporten en blijf in beweging en hopelijk helpt het! Het is in elk geval gezond! Sterkte allemaal
Wordt er ook wel eens aan gedacht dat zwaarlijvigheid door een erfelijke stofwisselings-ziekte zoals HPU veroorzaakt kan worden. Deze vrij onbekende ziekte ontregelt het omzetten van vitamine B, waardoor verschillende klachten kunnen ontstaan. Het is iets te makkelijk om te zeggen dat zware mensen maar minder moeten eten. Ze moeten wel leren anders te eten. Sterkte
-
Gonnepon
beetje kort door de bocht lijkt mij, ieder pondje gaat door het mondje, kom op zeg! wel eens gedacht aan mensen met schilkierproblemen? kun je weinig aan doen lijkt mij... of zit ik er nu helemaal naast? sporten en een uitgebalanceerde voeding kunnen veel doen, maar lang niet alles....
-
Gast
met schilkierproblemen, wat zijn dat voor problemen ?? Nooit van gehoord Gonnepon
Lijkt me wel erg als je dat hebt.! Wat zijn de kenmerken van deze ziekte 
-
asorip [[email protected]]
Je moet je niet blind staren op het gewicht. Zolang het geen bedreiging is voor je gezondheid neem er dan eens genoegen mee. Probeer eens van jezelf te houden zoals je bent. Zorg er altijd voor dat je gezond eet en aan sport doet dan komt alles goed, misschien zul je niet afvallen. Maar je merkt dat je na verloop van tijd je steeds beter gaat voelen, waardoor je weer meer zelfvertrouwen krijgt.
-
BOOOOOOOOS [[email protected]]
ieder pondje gaat zeker niet door het mondje! ook dat is iets wat artsen beamen dus kom niet aan met zo'n lulverhaal dat zijn verhalen die alleen mensen zeggen die hier nooit last van hebben gehad er is nog steeds idd zoiets als genetisch bepaald hoe verklaar je anders dat iemand van 85 kilo maar 25 procent vet in zijn lichaam heeft dat is volgens alle maatstaven precies goed dus kom niet aan alsjeblieft met ieder pondje gaat door het mondje sterker nog als je niet eet kom je ook aan
als je het aan je schildklier hebt, ik heb een te snelle,,,,openbaart het zich als een veel te snelle hartslag, zeer veel zweten, en altijd aan het werk met het idee, ik krijg mn werk nooit op tijd af dus zeer gejaagd zijn, ik kwam op een gegeven moment bij de internist en die zei je zal wel een gevoel hebben gehad dat je de hele wereld schoon moest maken, ik was toen 75 kilo en kon eten wat ik wou......dan krijg je medicijnen en die zetten je stofwisseling op een langzamer pitje, ik kwam 40 pond aan mede dankzij die medicijnen, dus vertel mij nu niet dat elk PONDJE DOOR HET MONDJE GAAT, dat zijn kortzichtige mensen, die hebben geen verstand die hebben meteen een oordeel klaar over anderen, mijn nichtje moest eens van school allerlei soorten snoep in de winkel halen,, ze legde de spullen op de band, toen er een jongetje zei tegen zijn moeder wat een hoop snoep he mam??? de domme domme domme stomme moeder zei toen tegen het jongetje ja dat kun je wel zien zij snoept zoveel en daarom is ze zo dik, mijn nichtje is noooooooooooooooooit meer een winkel in geweest om wat dan ook aan etenswaren te kopen, kijk zulke mensen heb je ook
-
Egeltje [[email protected]]
geachte medelezers. Zelf heb ik ook overgewicht. Ik ben een emotionele eter. Dit houd in dat als ik onder druk gezet wordt of stress ervaar ga ik eten. Dit komt omdat ik geen andere manier ken van het uiten van mezelf. Er zijn helaas heel veel eetstoornissen ijn deze maatschappy. Het feit dat het ideale uiterlijk maatje (anorexia) is erg dun dus. Help mij ook niet met een positief zelfbeeld te krijgen. Nu terug op overgewicht. Denk een aan de grote groep mensen met deze problemen. Deze mensen vechten dagelijks met voedsel. De stelling elk pondje komt door het mondje vindt ik een erg kort door de bocht getrokken voorstel. veel succes afvallers ik ben ermee gestopt en leer nu gelukkig te zijn met mijn lichaam.Te accepteren wie ik ben.
-
pummelk
Hallo allemaal Ik ben blij dat ik veel reacties hebt gehad op mijn discussiepunten. Er zijn natuurlijk leuke en minder leuke reacties, maar daar is iedereen natuurlijk vrij in. Ik ben blij dat veel mensen het met mij eens zijn dat niet ieder pondje door het mondje gaat en dat er medische gezien daadwerkelijk meer aan de hand kan zijn. Maar hoe je het ook went of keert, overgewicht is nooit goed. Iemand met overgewicht heeft te kampen met de voortdurende kritiek die onze huidige maatschappij op de zogenaamde ''dikkertjes" heeft. Er zijn nog te veel vooroordelen en er zijn jammer genoeg nog te veel mensen die iemand met zwaarlijvigheid niet kunnen of willen accepteren. Naast dit psychologische effect, zijn er natuurlijk ook een aantal medische acspecten waarmee men rekening dient te houden bij zwaarlijvigheid. Denk maar eens aan het verhoogd risico op hart en vaatziekte (waar we overigens via de media voortdurend geconfronteerd worden), de belasting op gewrichten en spieren, verminderde kansen op vruchtbaarheid en suikerziekte! Hoe dan ook....... als iedereen nou eens op zich zelf let en niet direct een 1 of ander vooroordeel klaar heeft, maak je het voor jezelf en anderen een stuk gemakkelijker, want zeg nu zelf........ hoe makkelijk zeg je niet iets over een ander zonder dat je er rede toe hebt! Voor alle mensen die willen of zijn aan het afvallen of die gewoon willen leven met een maatje meer......... go for it! Pummelke
-
Gast
Hi, ik geloof ook niet in, alle pondjes gaan door het mondje. Ten eerste mag misschien wel gezegt worden dat suiker (koolhydraten) een verslavende drug is. En daar is van af te kicken. Als je een tijdje een dieet als het Atkins (laag koolhydraten dieet) volgt, wordt de behoefte naar deze "drug" steeds minder en verdwijnt het meestal op een gegeven moment. Maar ook is het zo dat onze gedachten jarenlang geindoctrineerd zijn door de vele reclamespotjes. Iemand die ultiem geniet van een mars of snicker en van de erotische getinte spotjes van Magnum roomijs, dat door mooie vrouwen zwoel en teder naar binnen wordt gewerkt. Wat daarbij niet wordt vermeld is dat je bloedsuikerspiegel er van stijgt en er veel insuline in je bloed komt om dat suiker weer om te zetten naar vet. Maar er is zoveel suiker in je lichaam, en daardoor ook te veel insuline, waardoor op een gegeven moment je bloedsuikerspiegel ernstig daalt. En dan voel je je geirriteerd, je kan minder hebben, je bent onrustig etc. etc. En dat is alleen weer te verhelpen door die bloedsuikerspiegel weer omhoog te eten met snoepgoed en dergelijke. Alleen dan geraak je in een vicieuze neerwaartse cyclus die je naar een overgewicht en uiteindelijk suikerziekte kan brengen. Depressies en andere ziekten kunnen daar vaak ook uit ontstaan. Die cyclus is te doorbreken door een low-carb dieet als Atkins. Daarnaast kunnen er ook (on)bewuste onverwerkte emoties meespelen. Misschien gaf je moeder je vroeger wel steeds ipv (fysieke) knuffeltjes en complimentjes, een chocoladereep. En nu zie je dat als een van de weinige manieren om je beloond te voelen. Of ben je gestopt met roken, maar heeft je verslaving zich verplaatst naar het eten. Daarom meen ik dat nicotinepleisters, maagbanden en dergelijke niet de oplossing zijn. Roken (en meestal ook suiker) zijn naar mijn smaak meer psychisch dan fysiek. Het fysieke is vaak gemakkelijk te overwinnen door te stoppen met hetgene wat je tot je neemt. Nicotine heeft na 1 week al geen vat meer op je systeem, en voor suiker zal dat misschien ook zo iets zijn (dat weet ik niet precies). Maar stel je voor dat je zo'n maagband neemt, zodat je geen lichamelijke honger meer hebt, toch wil je dat compliment van je moeder hebben, dus je blijft chocolade eten, terwijl je geen echte trek hebt, en als je nicotinepleisters opplakt, blijf je toch roken, omdat je de illusie hebt dat een cigaret je een bepaalde steun geeft. In deze maatschappij en met de huidige voedsel adviesen en medicinale "oplossingen" is het voor vrijwel de meeste mensen erg moeilijk om door de bomen het bos nog te zien. Maar er is een oplossing. En die is soms veel gemakkelijker dan je denkt. Is zoiets als Atkins de oplossing voor je verslavingen? Voor de ene wel, want die zit puur met zijn fysieke verslavings cyclus, voor de ander gedeeltelijk, want die heeft ook nog emotionele oorzaken die grondslag hebben aan de verslaving. Daar zou je aan kunnen gaan werken. Ik sprak laatst met iemand die is geholpen aan zijn emotionele klachten door middel van merediaan (energiebaan) technieken. Hij was razend enthausiast. Het principe is hetzelfde als accupuntuur, maar misschien nog wel veel krachtiger EN zonder griezelige naaldjes. Dit is zo iemand die dat soort behandelingen aanbied. http://www.insight-online.nl/ Ik ben er zelf niet geweest, maar wel heel goede verhalen over gehoord. www.emotievrij.nl biedt dezelfde behandelingen. Succes allen, Pieter
-
ppdaal [[email protected]]
ieder pondje door het mondje? Ik ben diverse keren bij verschillende dietistes geweest en het enige wat zij mij aanraden is meer eten. Ik snoep niet, heb geen last van mijn schildklier of andere dingen. Ik heb een tijd geprobeert om meer brood, groente, aardappels e.d. te eten, maar op een gegeven moment voel je je daar niet lekker meer bij. Ik viel inderdaad in die periode af maar ik hield het op een gegeven moment niet meer vol. De enige keer dat ik veel ben afgevallen is tijdens mijn zwangerschap, 15 kilo in totaal, maar na 2 1/2 jaar zit de helft er helaas weer aan. Ik weeg nu 89 kilo en heb zoiets. Ik voel me nu goed en een ieder die er problemen mee heeft kijkt maar de andere kant op. En er zijn zelfs mensen die niet geloven dat dit mijn gewicht is, dus dat geeft ook weer een goed gevoel. Dus leef je eigen leven en je komt op een gegeven moment wel zover dat je je niets meer aantrekt van wat anderen er van zeggen. Iedereen die af wil vallen, SUCCES.
-
François II
Wat dacht u van het 3d-dieet van Jean Claude Houdret. Karl Lagerfeld is hiermee de nodige pondjes afgevallen en ik inmiddels ook.[/b]
En hoe werkt dat Francois II? Waar kun je dat dieet krijgen?