LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] calcium uit zuivel heeft een gunstig effect op de vetopslag

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
RBouamar

calcium uit zuivel heeft een gunstig effect op de vetopslag

Ongelezen bericht door RBouamar »

Beste mensen,

Er wordt enkel geroepen dat calcium uit melk (zuivel) negatieve effecten teweegbrengt bij de mens. Er is echter aangetoond dat juist calcium in combinatie met zuivel (ofwel calcium uit zuivel) een positief effect heeft op de vetopslag. Waarom wordt hier niet over gesproken?

Juist obesitas is een toenemend verschijnsel in onze samenleving (dit komt tegenwoordig veel vaker voor dan osteoporose) en voor mensen met obesitas, zou melk verijkt met nog meer calcium een uitkomst kunnen bieden en mogelijk tot een therapie kunnen leiden. Hieruit blijkt weer dat melk lang niet zo slecht is als deze uitzending ons doet laten denken.

Groet, Rachida

toeps

Re: calcium uit zuivel heeft een gunstig effect op de vetopslag

Ongelezen bericht door toeps »

M.i. zijn er veel gezondere manieren om overgewicht tegen te gaan. Anorexia helpt ook goed tegen overgewicht. Cocaïne ook. Zullen we dat dan ook maar gaan promoten?

AlexRisa

Ongelezen bericht door AlexRisa »

Goed punt, dit wilde ik ook al zeggen maar je was me voor.
Melk heeft misschien nadelen, maar zeker ook voordelen.

AlexRomijn

Ongelezen bericht door AlexRomijn »

Even er buiten gelaten of melk voordelen heeft.

Als iets voordelen heeft en nadelen. Moet je dan niet zoeken naar een manier waar vooral voordelen zitten? Melk word steeds meer geassocieerd met nadelen. Tenminste het werd al daarme geassocieerd alleen heeft die lobby het nooit toegelaten.. :)

Maar inderdaad overgewicht kan je beter op andere manieren aanpakken. En zijn juist niet dierlijke vetten de oorzaak van overgewicht. Kijk eens naar de levensstijl van het land van het overgewicht Amerika. Veel vet en vooral dierlijk vet. En daar is overgewicht.

En calcium uit melk... waarom niet calcium uit iets anders? Ik denk dat een gematigd dierlijk dieet meer effect heeft dan melk met meer zuivel. Ik weet het wel zeker. En zeker geen zuivel, maar plantaardige 'zuivel' oftewel sojamelk, rijstemelk etc. Krijgt men ook geen cholestrol binnen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Er is al een topic over melk. Daar kunt u uw discussie voortzetten.

Redactie Radar

Gesloten