LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] collectieve zorgverzekering

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
JanBerend

collectieve zorgverzekering

Ongelezen bericht door JanBerend »

Ik zou graag het volgende voorleggen.
Momenteel ben ik (collectief particulier) verzekerd bij CZ. Deze collectiviteit vervalt. Ik heb geen klachten over CZ.
Mijn werkgever (HBO) biedt nu een collectieve verzekering aan bij het zilveren kruis.
Ik hoor over het zilveren kruis heel wisselende verhalen, niet allemaal even positief. Schijnt nogal vaak in consumentenrubrieken aan bod te komen. De reclame is beter dan het product? Ik weet het niet want ik volg dat normaal allemaal niet zo.
Daarnaast doet zich het in mijn ogen vreemde feit voor dat het zilveren kruis niet van tevoren kan aangeven of ik wordt geaccepteerd voor een aanvullende verzekering. Eerst aanmelden!
De besparing vanwege het collectieve is minder dan honderd euro per jaar.
Omdat er steeds meer (grote) groepen een collectief aanbod van het zilveren kruis krijgen is deze vraag wellicht voor meer mensen interessant.
Ik zie dus niet veel reden om over te stappen. Zie ik iets over het hoofd?
Met vriendelijke groet
JanBerend

karr-2

Re: collectieve zorgverzekering

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik heb hetzelfde aanbod gehad, en ik ben wel overgestapt. Als ik de voorwaarden en alles van mijn huidige verzekering vergelijk met die van Zilveren Kruis, dan zijn de voordelen voor mij groter dan de nadelen.

Gesloten