LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumentenonderzoek Kinderopvang

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Gesloten
Marly en Moniek

Consumentenonderzoek Kinderopvang

Ongelezen bericht door Marly en Moniek »

Wij zijn twee studenten van de Fontys Hogeschool Marketing Management. Voor ons afstudeerproject zijn wij bezig met een onderzoek naar de invulling van een marktplaats kinderopvang. Deze marktplaats moet gaan inspelen op de behoeften van ouders. Met dit onderzoek willen wij de wensen van ouders rondom de flexibiliteit van kinderopvang achterhalen. Deze flexibiliteit heeft betrekking op het ruilen van uren, de afname van extra uren en de mogelijkheid tot wisselende opvangroosters.

Om een beter inzicht te krijgen in de behoefte van ouders, met kind(eren) bij een kinderopvangorganisatie, hebben wij deze enquête gemaakt. Indien u binnen deze doelgroep valt, verzoeken wij u vriendelijk om deze enquête in te vullen. Het invullen zal niet lang duren, binnen 5 minuten bent u klaar.

Wij danken u bij voorbaat voor uw medewerking.
Marly & Moniek

Klik op de onderstaande link om de enquête te starten:
http://www.kiss4kids.nl/Enquete/enquete_page1.asp

Mamavanchantal

Re: Consumentenonderzoek Kinderopvang

Ongelezen bericht door Mamavanchantal »

Hoi Marly en Moniek,

Ik heb de enquete ingevuld hoor. Het is een goede enquete, precies waar we heen moeten met de kinderopvang in Nederland.

Groetjes Chantal

Peggy

Ongelezen bericht door Peggy »

ik raad iedereen aan om deze enquette in te vullen. Hij is heel duidelijk. Ik hoop dat de dames iets met deze enquette kunnen bereiken.
Veel succes

S.deBeer

Ongelezen bericht door S.deBeer »

Hoi Marly & Moniek

Goede enquete! Bij het invullen van de enquete kreeg ik pas het besef dat ik waarschijnlijk meer uren betaal dan dat ik daadwerkelijk afneem. Dit is natuurlijk niet de bedoeling!

Succes

Groetjes Sonja

ikmirjam

Ongelezen bericht door ikmirjam »

hele goede enquete!!!

Kim009

Ongelezen bericht door Kim009 »

Dames een hele goede enquete. Hopelijk hebben jullie wat aan de resultaten.

gewoon een moeder

Ongelezen bericht door gewoon een moeder »

Snap niet als je zo nodig kinderen moet hebben je als vrouw werken gaat,die vrouwen deugen niet, je kiest voor een kind dump het dan niet ergens.

nvt

Ongelezen bericht door nvt »

Wel erg kort door de bocht hoor. Ik ben zelf overtuigd thuisblijfmoeder (kind van een werkende moeder geweest, dan krijg je dat :lol: ) maar dat houdt nog niet in dat iedereen dat moet zijn. Er zijn zat vrouwen die of geen keus hebben of niet kunnen omgaan met een laag inkomen en daardoor het gevoel hebben geen keus te hebben. Ze zullen er hun redenen voor hebben om te werken.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Snap niet als je zo nodig kinderen moet hebben je als vrouw werken gaat,die vrouwen deugen niet, je kiest voor een kind dump het dan niet ergens.
Mensen die dit soort uitspraken denken te kunnen rechtvaardigen deugen in mijn ogen echt van geen kant. Ik vind het beschamend dat er dit soort mensen rondlopen in Nederland. Respectloos, schaam u diep!

Ik ben zelf een bewuste thuisblijfmoeder maar zo'n opmerking zal ik nooit uit mijn strot kunnen krijgen. Die werkende moeders zullen een weloverwogen keuze hebben gemaakt om te gaan werken i.c.m. zorg voor een kind. Zelf zou ik er niet gelukkig van worden maar als een ander gezin op die wijze gelukkig is dan heb ik daar geen moeite mee. [/quote]

Werkende moeder

Ongelezen bericht door Werkende moeder »

Er zijn moeders die willen werken omdat ze dan beter moeder zijn! Ik ben zo'n moeder. Na 6 maanden zwanger/bevallingsverlof stond ik te popelen om weer te werken. Je wereld wordt wel heel klein met alleen luiers, voeden, wandelen, spelen. Is mijn opinie. Ik werd er niet blij van, maar dat maakt me zeker geen slechte moeder. Mijn kind heeft het heel erg naar zij zin op het KDV en leert daar spelen met anderen, delen en al het andere.

Ik denk dat het kinderen goed ontwikkeld! :idea:

topery

Ongelezen bericht door topery »

Hallo gewoon een moeder: Je veroordeelt de moeders die zo nodig moeten werken met kinderen.

Ik wil je graag vertellen dat ik dolgraag thuis zou blijven hoor, maar als je een alleenstaand moeder bent met een klein half wezenpensioen, kun je niet anders dan werken. Ik dump mijn kinderen niet ergens.
Mijn kinderen zijn zeker niet de dupe, voor goede kinderopvang is gezorgd (opa's en oma's)

Ik werk omdat ik moet, niet omdat ik dat zo nodig wil.....

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb zelf gewerkt toen ik 2 kinderen had in de gezondheid.En als de kinderen uit school kwamen was ik er. De wektijden waren heel flexibel.
En ze zijn heel goed terecht gekomen en hebben een goed leven opgebouwd. En ik heb mijn werk goed kunnen doen. Dus de gast van 18:41 moet dimmen met de uitlating.Voor je wat zegt moet je eerst de situatie kennen inplaats van uit te halen naar mensen toe. FOEI :!: :!: :evil:

Marly

Ongelezen bericht door Marly »

Iedereen alvast bedankt voor de reacties op onze enquete. We zouden het heel fijn vinden, als er nog meer mensen bereid zijn om de enquete in te vulllen.

Groetjes Marly

Marly en Moniek

Ongelezen bericht door Marly en Moniek »

Onafhankelijk onderzoek, in opdracht van KISS4KIDS, laat zien dat kinderopvangorganisaties onvoldoende inspelen op de wensen van ouders. Deze wensen hebben betrekking op de flexibiliteit van het opvangrooster. Het gaat hierbij vooral om het ruilen van uren, de afname van extra uren, de mogelijkheid tot wisselende opvangroosters en het verwijderen van vakantiedagen uit het opvangrooster. Het merendeel van de ouders waardeert deze mogelijkheden als belangrijk tot zeer belangrijk bij hun kinderopvang.

Het onderzoek is uitgevoerd om de wensen van ouders rondom de flexibiliteit van kinderopvang te achterhalen. Bij de invoering van de nieuwe wet kinderopvang was de verwachting dat de kinderopvangorganisaties marktgerichter zouden worden. Dit blijkt echter niet het geval te zijn.

Het blijkt dat bijna de helft van de respondenten hun kinderopvangorganisatie onvoldoende flexibel vindt. Deze onvrede is vooral het gevolg van het niet kunnen ruilen van uren / dagdelen en het niet kunnen afnemen van extra uren. Van de ouders die deze mogelijkheden niet hebben, zou driekwart er wel graag gebruik van willen maken.

Tevens komt uit het onderzoek naar voren dat bijna de helft van respondenten denkt teveel uren te betalen. Dit percentage ligt bij de buitenschoolse opvang zelfs nog hoger. In 57 % van de gevallen betalen ouders voor officiële feestdagen, die vallen op ingeroosterde opvangdagen. Daarnaast betaalt bijna tweederde van de ouders voor vrije dagen en vakantiedagen, terwijl hun kinderen niet opgevangen worden.

De zeggenschap van ouders wordt steeds groter. Ouders willen meer flexibiliteit en willen niet betalen voor uren die ze niet afnemen. Het onderzoek toont aan dat ouders die een flexibel rooster hebben, aanzienlijk meer tevreden zijn dan ouders die een star rooster hebben. Bij kinderopvang is het aanbieden van een flexibel rooster de basis voor klantgericht werken.

Kijk voor een uitgebreid verslag op:
http://www.kiss4kids.nl/enquete/resulta ... erzoek.asp

Gesloten