Om even een misverstand uit de weg te helpen, ja ik weet ik zou niet meer posten, maar goed; EJ:
Wat er wel mis is in dit hele verhaal, is dat zulke grote bedrijven gewoonlijk schofterig met hun hardwerkende personeel omgaan en dat bedreigingen uiteen lopen van overplaatsingen tot sancties op het loon.
DIXONS legt GEEN SANCTIES op haar personeel als de vgv of een willekeurig ander product niet verkocht wordt. Wel staan hier trainingen en gesprekken tegenover om te kijken waarom. Er wordt ZEKER GEEN salaris gekort en al helemaal niet met ontslag gedreigd. Dit zijn leugens welke verspreid worden door zogenaamde ex-werknemers die denken leuk te zijn of ex-werknemers die om GEHEEL EIGEN SCHULD ontslagen zijn ofwel door eigen toedoen het veel te bont hebben gemaakt.
Hoe noemen ze dat ook alweer.. O ja internet shoppen..
Als Internet verkoop zo geweldig is, waarom zien we dan zo vreselijk veel vaste klanten die ondanks dat ze weten dat de spullen ook op internet te koop zijn toch weer bij ons in de winkel???? drie redenen: we zijn eerlijk, we geven goede service en we hebben de mogelijkheid de garantie te verlengen. Nogmaals; VGV is NIET verplicht. De filmpjes van radar zijn een selectie van 5 uit veel meer opnames waarvan ze alleen de filmpjes in hun voordeel hebben laten zien om meer kijkcijfers = meer budget = meer loon binnen te halen. Prestatie dwang bij de tros, zullen we maar zeggen. Joost32:
Blijkbaar is er toch wel iets aan de hand bij de Dixons, als je al die Dixons medewerkers hier voorbij ziet komen die de zaak proberen te sussen of moet ik zeggen bagatelliseren.
Wij proberen hier helemaal niets te sussen. Van de ruim 600 winkel medewerkers zijn er 5 opnames op tv geweest. Het telefoon gesprek is een grote fake. Pure kijkcijfer redenen, niets meer. Toch wel heel erg frappant dat ze NIET EEN consument hebben kunnen vinden die het met radar eens is en dat op tv (wel of niet herkenbaar durven zeggen). Waarom horen we dan van vele klanten; "Wat RADAR op tv heeft lopen verkondigen is grote onzin, wij hebben absoluut geen klagen." (of woorden van die strekking uiteraard)
Dixons is inderdaad echt duur, de gemiddelde digitale camera is altijd te koop voor de adviesprijs...
Dan moet je je bril eens poetsen...
...terwijl op internet en een aantal goedkope winkels het veel goedkoper is.
Volgens radars eigen onderzoek waren van de ruim 1500 camera's er 1100 gekocht bij Dixons. Deze mensen hebben
DE KEUZE gemaakt bij Dixons te kopen. Dat kan vele redenen hebben, ik noem er een paar: 1. We zijn goedkoper (dat zijn we namelijk regelmatig), 2. We geven goed en eerlijk advies (maar we maken ook wel eens een foutje, we zijn namelijk ook maar MENS), 3. we geven de mogelijkheid van VGV (die op vele fronten vele malen gunstiger is dan welke vorm van andere verzekering of consumenten recht ook). Als wij echt zo slecht en onbetrouwbaar waren als RADAR jullie wil doen geloven dan hadden die getallen veel lager geweest. 4. We laten mensen in hun waarde (daar kunnen velen nog wat van leren) Om je tevreden te stellen; JA, die vijf personen hebben schijnbaar (want ik ben er niet van overtuigd dat het geen fake is) gezegd dat VGV verplicht is. Dit wordt door vele andere ketens ook gezegd, maar daar hoor je niemand over want Dixons is de grootste. NEE, de VGV is absoluut niet verplicht. NIEMAND kan een ander dwingen iets te kopen. ALS DE KLANT HET PRODUCT NIET WIL KOOPT DEZE HET NIET. Heel simpel. NEE, wij zijn geen dozenschuivers, daarvan hebben we er al genoeg (ik zal geen namen noemen). NEE, we zijn niet
altijd de goedkoopste, maar vaak wel.
Maar wordt er dan gezegd in de winkel krijg je er een goed advies bij....ja dat denk je
Nee, dat is zo.
Gaat de ondernemer failliet, dan kan je fluiten naar je garantie, maar moet je wel de maandtermijnen voor zowel het product als de VGV blijven voldoen.
Onzin. De verlengde garantie is een verzekering, in dit geval een Vendorisk Schadeverzekering. Gaat Dixons failliet (wat erg onwaarschijnlijk is) dan gaat vendorisk en dus de VGV gewoon door. Dat is het mooie van een echte verzekering. Als de ondernemer het zelf in handen houdt (Wat Dixons dus NIET doet), tja, dan is het helaas pindakaas. Tevens, ER IS GEEN MAANDPREMIE voor de VGV. Em JA, NATUURLIJK moet je de maandpremie voor het product (als je het gespreid betalen wil) doorbetalen. Denk je dat je het voor niets krijgt? Als jij een PC in 36 maanden wilt betalen, dan kan dat en dan betaal je ook 36 maanden. Dit stopt echt niet als een bedrijf failliet gaat. Bij Dixons niet, maar bij elke andere winkel ook niet! SonicReaper:
Ook Radar moet zijn fouten kunnen toegeven...
Dit is het enige waar ik het met je eens ben. Bij RADAR werken mensen en mensen maken fouten. Dat ze een fout maken als deze bewijst maar weer dat ze bijzonder menselijk zijn. Nog menselijker maakt het als ze het ook durven toegeven. Als je wilt weten hoe ontzettend "goed" de nederlandse wet, die het VOORSTEL van de europese unie, niet wet, maar voorstel, niet heeft aangenomen omdat de consument "zo goed" beschermd is", dan leg ik het graag uit, maar niet onder dit forum-onderwerp. Als de nederlandse wet echt zo geweldig was, dan was onze vgv er niet geweest. Met andere woorden; de vgv heeft een aantal ZEER GROTE voordelen t.o.v. de nederlandse wet. Deze grote voordelen zijn al eens op tv geweest; bij Kassa. Helaas werd het hier niet behandeld met de aandacht die het nodig heeft. Dit is JUIST het onderwerp waar programma's als RADAR en de Consumentenbond voor opgezet zijn; het controleren van het consumentenrecht. Daar heeft U als consument recht op nietwaar??? Maar in plaats van de consument helpen geven ze uitzendingen als deze. Als ze werkelijk in het belang van de consument werken lijkt het me verstandig als ze de retailers bijstaan in de strijd tegen fabrikanten en reparatiecentra die hun werk niet doen, zoals veel te lange reparatietijd, reparatie niet goed uitvoeren zodat een product meermalig opgestuurd moet worden. Daar heeft U als consument last van en WIJ krijgen de schuld terwijl het zowel niet uw als onze schuld is. Laat RADAR en/of de consumentenbond daar maar eens iets aan doen. DAAR is de consument WEL mee geholpen! Radar weet mijn email adres. Als je serieuze vragen hebt omtrent dat "fantastische" consumenten recht, kunnen ze die vraag vast doorspelen. zo niet, ik lees de komende week dit forum nog door, dan hoor ik het wel. Wel even bij vermelden: Ik ga de discussie alléén aan indien de vraag serieus is. Mensen die onzin van anderen napraten, daar heb ik geen behoefte aan. Gegroet Remon -- Al 7 jaar bij Dixons, AND PROUD OF IT!